وصیت‌نامه شهید «شاپور برزگر»:

حب دنیا سرچشمه تمام گرفتاری‌های انسان است

در بخشی از وصیتنامه سردار شهید شاپور برزگر آمده است: دوست‌داشتن دنیا سرچشمه تمام گرفتاری‌های انسان است
کد خبر: ۶۶۲۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۲ - 23April 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، «شاپور برزگر» یکی از شهدای ورزشکار استان اردبیل و از کشتی‌گیران نام‌آور دیار سبلان بود که در ۱۳ آبان ۱۳۶۲ در سلیمانیه (پنجوین) عراق و در عملیات والفجر ۴ به شهادت رسید.

در بخشی از وصیتنامه شهید سرافراز شاپور برزگر آمده است:

لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم

تاریخ را که می‌نگرم پر از حوادثی است که در جوامع مختلف بشری رخ داده و در اکثر آن عده‌ای از انسان‌ها به‌خاطر تعدادی دیگر از بین رفته‌اند و قدرتمندترها، ضعیف‌ها را از سر راه خود برداشته‌اند تا بدون مانع بتوانند به نیت و آمال کثیف و ناپاک خود برسند.

در زمان حضرت نوح (ع)، قوم نوح، چه شکنجه‌هایی و چه دردسر‌هایی که به آن حضرت ندادند؛ در زمان پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) مشترکین مکه چقدر به اذیت و آزار آن فرستاده خداوند پرداختند و این مطالب را خداوند در قرآن کریم برای پند و عبرت نسل آینده، ذکر کرده است.

اما تنها عاملی که این عده را به کار‌های ناپسند وامی‌دارد، دنیاپرستی است. هرچه از بد‌ها بر سر انسان بیاید از مادیات و خودرأیی انسان است.

«ما اصابک من حسنه فمن الله و ما اصابک من سیئه فمن نفسک» این بیان قرآن کریم بود و در حدیثی نیز آمده است که «حب الدنیا رأس کل خطیئه» که دوست‌داشتن دنیا سرچشمه تمام گرفتاری‌های انسان است.

آن‌ها که مخالف راه انبیا می‌روند، بدانند و آگاه باشند که سرنوشتشان غیر از سرنوشت دوستانشان در تاریخ نخواهد بود و مخالفت آن‌ها نیز از مادی بودن آنهاست نه چیز دیگر.

تو پنداری جهانی غیر از این نیست زمین و آسمانی غیر از این نیست.

دسته دیگری که در جامعه راه قرآن و انبیا را الگوی خود قرار داده‌اند، همیشه سعی در اجرای فرامین خداوند متعال کردند، در دنیا و آخرت سعادتمند خواهند بود. همچنان است که جامعه اسلامی امروز کشورمان به رهبری امام امت با گام‌های استوار خویش در جهت پیاده‌کردن احکام الهی پیش می‌تازد و جوانان حزب‌اللهی امت مسلمان نیز پرچمدار این نهضت اسلامی در جبهه‌های حق علیه باطل هستند.

این وارستگان مسلمان دنیا را با تمام مظاهر فریبنده رها کرده و به اسلام روی آورده‌اند. پس در مسیر هدف مقدس الهی صمیمانه به جهاد و کارزار با دشمنان دین حق پرداختند و اسلام نیز جز بر پایه این نوع از ایثارگری‌ها استوار نمی‌گردد.

اساساً جانبازی در مسیر حق یعنی دست‌کشیدن و خالی‌شدن از هر چه نفس را به رسوب‌کردن و بازنشستن فریب دهد و اوج‌گرفتن به‌سوی حیات جاودانه که همه چیز است و تعالی و کمال. مسلماً اگر اندیشه و جان هر فردی سرشار از این هدف مقدس شود دیگر عذاب و شکنجه دشمن بر او کارگر نخواهد شد، چرا که او روح خود را چنان در آسمان بلند کمال اوج داده است و مجذوب جهان پر شکوه ابدیت گردانیده که هر نوع معصیت و دردی که در این جهان خاکی بر آخرت دوستان با صفایی که روحی شعله‌ور از عشق به قربانی شدن در مسیر حق و پاسخ به ندای روحانی بخش خدا و رسولش داشتند، گرد هم اجتماع می‌کنند.

جهانی که از همه زشتی‌ها و پستی‌ها مبرا است، و تمامی این دوستان صمیمی در دنیا مجاهدین وفادار به حق بوده‌اند و در آخرت شهیدانی جاوید.

دل بر جهان مبند که این بی‌وفا عروس با هیچ‌کس شبی به محبت به سر نکرد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده و ۳ هزار و ۴۰۰ شهید والامقام را به‌نظام اسلامی تقدیم کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها