معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده:

بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

«خزعلی» گفت: در راستای حمایت از بانوان خانه‌دار برای اولین بار در این دولت بیمه زنان خانه‌دار، عملیاتی و در روستا‌ها اجرا شده است.
کد خبر: ۶۶۲۲۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱ - 19April 2024

بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، «انسیه خزعلی» معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده صبح امروز در همایش اقشار بانوان که با حضور گروه‌های مختلف بانوان در سالن استاد شهید مطهری سمنان، برگزار شد، ضمن تشریح گوشه‌ای از سیاست‌های حمایتی دولت در حوزه بانوان اظهار داشت: بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌ها باید در سال جاری و با توجه به شعار سال به صورت وسیع و عینی، عملیاتی شود.

وی با اشاره به شعار سال یادآور شد: از آنجا که امسال با عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شد، شایسته است تا بسیاری از درخواست‌ها به‌ویژه نیاز‌هایی که در راستای تولید و سازندگی است، با سرعت بیشتر پیگیری شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده به اقدامات دولت در زمینه حمایت‌های مالی و آموزشی از بانوان کارجو و کارآفرین و رساندن تولیدات آنان به بازار اشاره کرد و افزود: این اتفاق با حمایت دولت و در قالب تسهیلات دولتی رقم خورد و شرط قرارداد این طرح، ماندن کارآفرین به مدت چهار سال در کنار بانوان کارجو تا به ثمر رساندن کار آن‌ها است.

خزعلی با اشاره به ایجاد صندوق ضمانت بانکی در کشور گفت: در همین راستا، همه بانک‌ها مکلف شدند تا این ضمانت‌ها را بپذیرند.

وی در خصوص بازنگری طرح توجه به حجم مسؤولیت زنان هیأت علمی گفت: طبق مصوبه‌ای که در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال نهایی شدن است، مقرر شد به صورت ویژه به این مسأله و مسؤولیت‌های خانوادگی در ترفیع و ارتقا توجه شود و با نگاه عدالت جنسیتی این آیین‌نامه تدوین شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص تسهیلات اشتغال‌زایی برای بانوان به‌ویژه بانوان سرپرست خانوار گفت: این تسهیلات اگر کلان باشد، اغلب همراه با تنفس است و در ۲ سال گذشته ۸۰ درصد به بانوان اختصاص داده شد و ۲ درصد از بیکاری بانوان کاسته شده است.

خزعلی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم موضوع انعطاف شغلی بانوان و دغدغه مادران شاغل است، بیان کرد: توجه به این مسأله مهم در دستور کار دولت است و موضوع مهدکودک‌ها قبلاً مصوب شده و اگر در جایی این قانون، عملیاتی نشده خلاف است و در مراکز فاقد مهدکودک، باید اتاق مادر و کودک دایر شود.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در بحث محصولات کارآفرینی و جایگاه فروش محصولات خانگی گفت: فروش مجازی تولیدات بانوان برقرار دادی که با پلتفرم «کسبینو» بسته شده مسیری روشن برای توسعه و اکتفا نکردن به بازار‌های سنتی است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده یادآور شد: در زمینه فروش بین‌المللی محصولات اقداماتی در دستور کار است.

خزعلی بیان کرد: در راستای حمایت از بانوان خانه‌دار برای اولین بار در این دولت بیمه زنان خانه‌دار، عملیاتی و در روستا‌ها اجرا شده است.

وی در خصوص تکریم امر حجاب و زیست_عفیفانه و حمایت از لباس محفوظ و استانداردِ حجاب، گفت: پشتیبانی از این طرح در برنامه دولت است و در تهران اماکنی به این منظور افتتاح می‌شود و در استان سمنان از این موضوع حمایت خواهیم کرد.

خزعلی یادآور شد: به منظور حمایت از زنان بد سرپرست و مقابله با بلای خانمان‌سوز اعتیاد، برنامه‌هایی با همراهی مدیرکل بانوان در استان پیگیری می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: یکی از طرح‌هایی که در استان سمنان و قم اجرا شده است، طرح «همساز» برای نوهمسران و قراردادن مشاوران خانواده به صورت رایگان از روز اول زندگی برای زوج‌های جوان است.

خزعلی یادآور شد: امر واسطه‌گری ازدواج از موضوعات مهمی است که از آن حمایت می‌شود و در بحث جلوگیری از سقط جنین نیز برنامه‌هایی در دست اجراست و گروه‌هایی در هر دو موضوع مشغول فعالیت هستند.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: اعتباراتی برای اعطای تسهیلات مشاغل خانگی به بانوان، زنان بدسرپرست و بازماندگان از تحصیل مصوب شده که اجرایی شدن آن نیازمند مشارکت همگانی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها