عملیات «وعده صادق» و شکست تاریخی رژیم صهیونیستی

حمله تلافی‌جویانه ایران اسلامی به رژیم صهیونیستی در واکنش به حملات متجاوزانه این رژیم به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق را می‌توان «وعده صادق» دانست که درسی تاریخی و فراموش نشدنی به این رژیم اشغالگر و نامشروع داده است.
کد خبر: ۶۶۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۵ - 15April 2024

عملیات «وعده صادق»؛ شکست تاریخی رژیم صهیونیستی از ایرانگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: ع️ملیات غرورآفرین «وعده صادق» در ساعات اولیه یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ با رمز مقدس یا رسول‌الله در عمق اراضی اشغالی آغاز شد. در این عملیات ترکیبی ده‌ها فروند انواع موشک بالستیک و کروز و ده‌ها فروند پهپاد به‌کار گرفته شد.

علت انجام این عملیات خطای راهبردی رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران بود که منجر به شهادت جمعی از مستشاران رسمی و قانونی کشورمان شده بود؛ مستشارانی که به دعوت رسمی دولت سوریه به منظور مبارزه با تروریسم در آن کشور حضور داشتند.

اما اگر بخواهیم علل و عوامل این عملیات موفق و غرورآفرین نیرو‌های مسلح کشورمان را مورد بحث و بررسی قرار بدهیم باید پیش از هر چیز زمینه‌های حمله متجاوزانه و تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق را مورد کنکاش قرار بدهیم. زیرا با شناسایی و شناختن این علل و عوامل است که می‌توانیم به قصد و نیت رژیم متجاوز و کودک‌کش ببریم.

رژیم صهیونیستی بعد از غافلگیری تاریخی و کم‌نظیر در جریان انجام عملیات «طوفان‌الاقصی» و شکست و ناکامی بزرگی که در حوزه‌های امنیتی و اطلاعاتی دریافت کرد، جنگ غزه را با هدف نابود کردن گروه حماس، از بین بردن سران و فرماندهان این گروه مقاومت اسلامی فلسطینی و کوچاندن اجباری مردم غزه به خارج از این شهر و اسکان دادن آن‌ها در صحرای سینای مصر آغاز کرد، جنگی ویرانگر و خانمان‌سوز که تا امروز نزدیک به هفت ماه از آغاز آن می‌گذرد.

تحمیل جنگ هفت ماهه غزه به مردم مظلوم و بی‌گناه این شهر در شرایطی به امروز رسیده است که تنها دستاورد این جنگ برای رژیم صهیونیستی کشتار و نسل‌کشی مردم غزه بوده و به غیر از آن هیچ موفقیت و پیروزی قابل توجهی را به دست نیاوردند. از طرف دیگر مشاهده می‌کنیم که رژیم صهیونیستی همزمان با این بحران با بحران‌های متعدد داخلی ازجمله نامعلوم بودن وضعیت اسرای اسرائیلی زندانی توسط حماس، اختلافات سیاسی در میان سایر احزاب این رژیم و دیگر بحران‌های بزرگ و کوچک گرفتار است.

تمامی این موضوعات و مسائل موجب شد تا رژیم صهیونیستی و ارتش متجاوز و اشغالگر آن برای انحراف افکار عمومی داخل و انتقال بحران‌های موجود در سرزمین‌های فلسطین اشغالی به خارج از مرز‌های این رژیم، سیاست ترور و از میان برداشتن فرماندهان مقاومت را مجددا از سر بگیرد. بر همین اساس هم شاهد بودیم که از میانه‌های جنگ غزه تا پیش از انجام حمله تروریستی به ساختمان کنسولگیری ایران در دمشق، چندین و چند عملیات ترور را علیه فرماندهان میدانی مقاومت انجام داد و تعدادی از فرماندهان مقاومت را به شهادت رسیاند.

این در حالی بود که اجرا و پیگیری سیاست ترور فرماندهان مقاومت دستاورد و نتیجه چندانی برای آن‌ها به همراه خود نداشت و از این روی سران و مقامات تل‌آویو با برگزاری جلسات متعدد با فرماندهان ارتش خود طرح حمله به ساختان کنسولگری کشورمان را طراحی و در نهایت اجرا کردند که موجب به شهادت رسیدن هفت نفر از مستاشاران و دیپلمات‌های نظامی شد.

جمهوری اسلامی ایران از همان لحظات نخست وقوع این حمله تروریستی با انجام اقدامات دیپلماتیک در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی اقدام متجاوزانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در انجام حمله به ساختان کنسولگری کشورمان در دمشق را پیگیری کرد و همزمان هم اعلام کرد که حق پاسخ مناسب و متناسب با این اقدام را برای خود محفوظ می‌دارد.

در نهایت در حالی که نظاره‌گر آخرین دقایق شنبه شب بودیم نیرو‌های مسطح کشورمان در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختان کنسولگری کشورمان در دمشق با انجام عملیات «وعده صادق» و با استفاده از صد‌ها موشک و پهپاد به رژیم صهیونیستی حمله کردند تا انتقام حمله تروریستی و خون به ناحق ریخته شده مستاشاران نظامی کشورمان را گرفته باشند.

در پایان باید به این مهم اشاره کنیم که جمهوری اسلامی ایران و نیرو‌های مسلح آن با انجام یک حمله وسیع، گسترده و پرحجم و با بهره گیری از انواع پهپاد‌های تهاجمی و موشک‌های بالستیک و نقطه زدن، اماکن و مراکز نظامی رژیم صهیونیستی را در نقاط مختلف سرزمین‌های فلسطین اشغالی مورد هجوم خود قرار داده و درسی تاریخی و فرامون ناشدنی را به سران و مقامات تل‌آویو دادند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار