معاون پارلمانی رئیس جمهور: 

شهید «سلگی» افتخار غرب کشور است

«حسینی» گفت: شهید سلگی افتخار غرب کشور، مجاهدی بزرگ و خستگی ناپذیر بود و همیشه خود را مطیع و سرباز جان برکف رهبر معظم انقلاب می‌دانست.
کد خبر: ۶۵۹۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۲ - 01April 2024

شهید «سلگی» افتخار غرب کشور استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «سیدمحمد حسینی»  معاون پارلمانی رئیس جمهور در مراسم سالگرد سردار حاج میرزا محمد سلگی و شهدای عملیات مروارید در مصلی نماز جمعه نهاوند، اظهار داشت: شهید حاج میرزا محمد سلگی یکی از مجاهدان بزرگ دوران دفاع مقدس و قهرمان عملیات مبارزه با منافقان است که باید تندیس این شهید در محل عملیات مرصاد در تنگه چارزبر نصب شود و این کمترین کاری است که می شود برای معرفی این شهید بزرگوار انجام داد.

وی افزود: شهید سلگی افتخار غرب کشور، مجاهدی بزرگ و خستگی ناپذیر و یار دیرین مقام معظم رهبری بود که همیشه خود را مطیع و سرباز جان برکف رهبر معظم انقلاب می‌دانست.

معاون پارلمانی رییس جمهور عنوان کرد: این شهید بزرگوار با دو پای مجروح در عملیات مرصاد نقش بزرگ و کلیدی داشت و در عملیات مرصاد بالاتر از توانش مقابل منافقان ایستاد و با کمک شهید صیاد شیرازی و شهید همدانی و دیگر شهدای بزرگ این عملیات موجبات شکست مفتضحانه منافقان را برای همیشه رقم زدند.

وی تصریح کرد: کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» که مورد تقریظ و تمجید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت یک یادگار و اثری ادبی از شهید حاج میرزا محمد سلگی در حوزه دفاع مقدس است که مورد توجه مردم و نسل جوان قرار گرفت.

حسینی خاطرنشان کرد: حاج میرزا تمام عمر پر برکتش در قبل و بعد از انقلاب و دوران بعد از دفاع مقدس را وقف انقلاب اسلامی کرد و این مجاهد خستگی ناپذیر و جانباز شیمیایی ۴ سال پیش، مزد یک عمر مجاهدت خود را با شهادتش گرفت.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به رای قاطع و صد درصدی مردم نهاوند به جمهوری اسلامی در رفراندم ۱۲ فروردین ماه ۱۳۵۸ اشاره کرد و گفت: مردم نهاوند دارای پیشینه انقلابی قوی هستند و نمونه‌های آن شهیدان گروه انقلابی ابوذر شهید «طالبیان» معلم اخلاق و  شهیدان «حیدری» و «قدوسی» یاران حضرت امام خمینی (ره) ایت و این مردم مومن و انقلابی اعلام انزجار خود را از جنایات رژیم جعلی و اشغالگر اسرائیل با شرکت در راهپیمایی در روز قدس نشان می‌دهند.

وی اظهار داشت: رژیم اشغالگر و کودک کش اسرائیل به روزهای پایانی عمر ننگینش نزدیک شده و کمک‌های امریکا و دیگر همپیمانانش هم نمی‌تواند انها را از این شکست مفتضحانه نجات دهد.

حسینی عنوان کرد: همچنان که منافقان در عملیات مرصاد با رشادت‌های حاج میرزا و دیگر همرزمانش به زباله دان تاریخ پیوستند، رژیم جعلی و صهیونیستی هم توسط حماس و مقاومت اسلامی فلسطین به این زباله دان می‌پیوندد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: امسال در روز قدس مردم ایران و سراسر جهان نشان خواهند داد که اسرائیل زودتر از موعد مقرر رو به نابودی است و این رژیم اشغالگر و کودک کش مورد انزجار تمامی مردم دنیا است.

در پایان این مراسم نشان «سرو» به همسر شهیدحاج محمد سلگی تقدیم و از زحمات وی قدردانی شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار