امام جمعه لامرد:

مشارکت انتخاباتی بالا جایگاه نظام را در جهان تقویت می‌کند

حجت الاسلام «آزاد» گفت: همانطور که مردم ما در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان داد مشارکت بالا در انتخابات سبب تقویت جایگاه نظام اسلامی در عرصه جهانی می‌شود.
کد خبر: ۶۵۳۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱ - 28February 2024
مشارکت انتخاباتی بالا جایگاه نظام را در جهان تقویت می‌کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، حجت الاسلام و المسلمین «محمدجواد آزاد» امام جمعه لامرد در مراسم جشن اعیاد شعبانیه اظهار داشت: انسان باید اهل تقوا و ورع باشد و زمینه را برای برپایی ظهور آقا امام زمان (عج) فراهم کرد.
 
وی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بویژه ولادت امام زمان (عج) اظهار کرد: شیعه بعنوان اعوان و انصار امام زمانی باید توجه بیشتری به ظهور داشته باشند و با نگاه معرفتی به پیش رفت.
 
خطیب جمعه لامرد، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد اینکه دشمنان با تمام توان و قدرت به میدان آمده تا جبهه حق را زمین بزند اظهار کرد: باتوجه به سنت الهی دشمن این توان را ندارد که جبهه حق را زمین گیر کند، اما احتمال اینکه با سستی مومنین در مقابل دشمن اتفاق بیافتد و در روند این مسیر کندی صورت بگیرد وجود داشته باشد.
 
وی ادامه داد: در شرایط کنونی جمهوری اسلامی ایران در جبهه حق و جبهه مقاومت است که مبارزه با استکبار و اسراییل وجود دارد و اگر کسی جایگاه خود را مشخص کند یا در جبهه حق است و یا در جبهه کفر وجود دارد و میانه و خنثی وجود ندارد.
 
وی افزود: باید در زمینه‌های مختلف در مقابل اسراییل ایستاد و کالا‌های اسراییلی را تحریم کنیم و وظیفه مردم و حکومت‌های اسلامی است و نباید در این زمینه سستی کرد و باید حساسیت و دغدغه داشت.
 
حجت الاسلام آزاد افزود: در دوران ظهور چند مسجد محور تحولات دوران ظهور است که یکی از این مساجد مسجدالاقصی است و یکی از مهم‌ترین دلایلی که اسراییل و آمریکا بر این مکان دست گذاشته است همین است.
 
وی بیان کرد: باید این نگاه را داشت که تمام تلاش دشمن این است ظهور محقق نشود و جبهه مقاومت نیز به دنبال برقراری امنیت مسجدالاقصی است.
 
خطیب جمعه لامرد به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: در هفته‌های قبل حدود ۱۵هفته دقایقی به موضوع انتخابات در خطبه‌ها اشاره می‌شد و به دنبال این بودیم تا اخلاق انتخاباتی و انتخاب اخلاقی داشته باشیم و توقع ما این است که مردم و کاندیدا این نگاه را دنبال کنند.
 
وی بیان کرد: اگر در انتخابات اخلاق رعایت شود برای افرادی که کاندیدا شدن چه رای بیاورند و چه رای نیاورند شیرین می‌شود و درخواست من از نامزد‌ها این است که به نظر دیگران احترام بگذاریم و انتخابات باعث بروز کینه و کدورت نشود.
 
وی تصریح کرد: لازمه رفاقت بعد از انتخابات، رعایت اخلاق انتخاباتی است و از کینه و کدورت‌ها باید دوری کرد و همه ما‌ها باید رعایت کنیم.
 
حجت الاسلام آزاد افزود: حفظ حرمت‌ها واجب است و اگر در جامعه‌ای حرمت‌ها شکسته شود، همه مومین باید کمک کنند تا جامعه به سمت و سوی احترام به یکدیگر پیش رود.
 
حجت الاسلام آزاد با بیان این مطلب که دشمن در گوشه و کنار در حال دمیدن بر عدم مشارکت دارد تصریح کرد: ما مدیون خون پاک شهدا و امام شهیدان هستیم.
همانطور که مردم ما در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان داد مشارکت بالا در انتخابات سبب تقویت جایگاه نظام اسلامی در عرصه جهانی می‌شود.
 
وی در پایان؛ به هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) اشاره کرد و گفت: در این شرایطی که فضای امنیت کشور آرام است مدیون این عزیزان هستیم و در این عرصه چه عزیزانی که شهید شدند و جانشان را از دست دادند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار