در همایش یاد یاران مطرح شد؛

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: قدرت بازدارندگی ایران مرهون مجاهدت شهدا و ایثار پیشکسوتان نیروهای مسلح است/ جوانان متعهد در ارتش سکاندار دفاع از تمامیت ارضی کشور هستند

امیر معصومی گفت: اگر امروز ایران اسلامی به قدرت بازدارندگی دست پیدا کرده و ارتش منسجم و قدرتمند در منطقه مأموریت خود را به شایستگی به انجام می‌رساند، مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های شهیدان نیروهای چهارگانه ارتش و‌ پیشکسوتان آن است.
کد خبر: ۶۵۲۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱ - 18February 2024

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: قدرت بازدارندگی ایران مرهون مجاهدت شهدا و ایثار پیشکسوتان نیروهای مسلح است/ جوانان متعهد در ارتش سکاندار دفاع از تمامیت ارضی کشور هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، پنجمین همایش «یاد یاران» ویژه تجلیل و تکریم بازنشستگان و اعضای وابسته ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه شمال شرق با حضور امیر سرتیپ دوم «فردین نسایی» معاون نیروی انسانی نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی، حجت‌‌الاسلام‌والمسلمین «سید جوانمرد موسوی» معاون فرهنگی و تبلیغات اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش، امیر سرتیپ دوم ستاد «محمدرضا معصومی» فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا علیه‌السلام و امیر سرتیپ دوم خلبان «محمدرضا بهرام‌نژاد» فرمانده پایگاه شکاری شهید حبیبی زهام امروز به میزبانی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار شد.

امیر معصومی در این مراسم اظهار داشت: در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل حضور مستشاران نظامی از آمریکا و کشورهای استعمارگر شرایط خوبی بر ارتش حاکم نبود و کارکنان ارتش حتی اجازه باز و بست کردن یک پیچ و مهره را نداشتند.

وی افزود: با توجه به تجهیزات‌محور بودن ارتش و ماهیت این مجموعه در دفاع از رژیم صهیونیستی که ماموریت اصلی آن بود، با پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی دشمنان تصور می‌کردند به دلیل نداشتن یک ارتش منسجم، نظام نوپای اسلامی از پا در می‌آید اما مجاهدت نیروهای خدوم و متعهد ارتش که امروز در کسوت پیشکسوتان هستند با ایثار و همتاسازی خود به دنیا ثابت کردند که دشمن در محاسبات خود دچار اشتباه شده و ارتش پای کار انقلاب اسلامی بوده است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا علیه‌السلام تاکید کرد: اگر امروز ارتش منسجم و قدرتمند در منطقه مأموریت خود را به شایستگی به انجام می‌رساند و به اعتراف کشورهایی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بساط شرارت را در این کشور پهن کردند، ایران به قدرت بازدارندگی دست پیدا کرده است، این پیروزی مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های شهیدان صیاد شیرازی، ستاری، اردستانی، بابایی و شهدای نیروهای چهارگانه ارتش و‌ پیشکسوتان آن است که با جانفشانی و برنامه‌ریزی در جهت اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کردند.

معصومی با بیان اینکه گفت: امروز نسل جدید در ارتش جمهوری اسلامی با اقتدار سکان دفاع از ایران اسلامی را در دست گرفته و در عرصه‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی ایفای نقش می‌کند.

وی تصریح کرد: خودکفایی و تجهیز یگان‌های تحت امر نیروهای چهارگانه ارتش به تجهیزاتی که توسط جوانان متعهد و متخصص در داخل تولید شده یکی از عرصه‌های افتخارآمیز و جزو دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

فرمانده ارشد نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی در منطقه شمال شرق ابراز داشت: یکی از اهداف و برنامه‌هایی که در دستور کار فرماندهان نیروهای چهارگانه ارتش قرار دارد، ارتقای روحیه و معیشت وابستگان ارتش است که بهترین سال‌های عمر خود را در دفاع از انقلاب اسلامی هزینه کردند و افتخار آفریدند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا علیه‌السلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن نیمه شعبان، خاطرنشان کرد: ماه شعبان مزین به نام امام زمان (عج) است. سالروز میلاد آن حضرت به نام سربازان گمنام حضرت ولیعصر (عج) نام‌گذاری شده است. مجاهدانی که در گمنامی برای امنیت ‌و آسایش مردم ایران اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و بخش عمده‌ای از امنیت پایدار مرهون تلاش‌های آن‌ها است.

معصومی در ادامه با اشاره به مجاهدت‌های کارکنان نیروهای زمینی، هوایی، پدافند هوایی و دریایی ارتش، خاطرنشان کرد: اقتدار ارتش جمهوری اسلامی در تمام سطوح آشکار و مشخص است. نیروی زمینی قهرمان با دستور سلسله مراتب فرماندهی، با تلاش ۲۴ ساعته در حال انسداد مرزها است. نیروی پدافند هوایی با ایجاد یک چتر و فضای امنیتی به اذعان کارشناسان بین‌المللی این حوزه، آسمان ایران را به یکی از امن‌ترین آسمان‌های غرب آسیا تبدیل کرده و نشانگر آن است که آسایش و آرامش مردم برای نیروی پدافند هوایی مهم است.

وی ادامه داد: خلبانان تیزپرواز نیروی هوایی دوشادوش نیروهای پدافند هوایی با رشادت و قدرت برای تحکیم و تقویت امنیت آسمان ایران اسلامی ۲۴ ساعته در حال مجاهدت هستند.

فرمانده ارشد نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی در منطقه شمال شرق یادآور شد: نیروی دریایی کیلومترها خارج از فضای سرزمینی ایران اجرای ماموریت می‌کند و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارتش را به رخ مستکبرین عالم می‌کشد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا علیه‌السلام ابراز داشت: به طور قطع پرورش نیروهای جوان در بدنه ارتش که مدافع تمامیت ارضی جمهوری اسلامی هستند یکی از عرصه‌های خدمتی شما وابستگان ارتش است.

معصومی در پایان با اشاره به نزدیک شدن انتخابات، تأکید کرد: کارکنان ارتش جمهوری اسلامی که بخشی از بدنه اجتماعی هستند با حضور پرشور در انتخابات ۱۱ اسفند که مورد تاکید فرمانده معظم کل قوا و خط بطلانی بر همه یاوه‌گویی‌های دشمنان است حماسه ماندگاری را رقم خواهند زد.

در پایان این مراسم از کلیه بازنشستگان حاضر در مراسم با اهدا هدیه و لوح تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار