مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

نمایشگاه مد و لباس فجر استان مازندران گشایش یافت

«آهنگر» گفت: نمایشگاه مد و لباس فجر استان مازندران از امروز به مدت ۴ روز در سالن نمایشگاهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گشایش یافت.
کد خبر: ۶۵۱۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۷ - 17February 2024

نمایشگاه مد و لباس فجر استان مازندران گشایش یافتبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، نمایشگاه مد و لباس فجر استان مازندران امروز با حضور «احسان آهنگر» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، معاونان و جمعی از طراحان و تولیدکنندگان حوزه مد و لباس استان در سالن نمایشگاهی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گشایش یافت.

«احسان آهنگر» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با همراهی معاونان خود از تمامی غرفه‌ها بازدید کرد و پذیرای صحبت‌ها و دغدغه‌های هنرمندان مد و لباس استان بود در خصوص مطالبات مربوط به ساماندهی طراحان مد و لباس استان اعلام کرد که در کارگروه ساماندهی مد و لباس این موضوع عنوان شده و پیگیر هستیم که ساماندهی عملیاتی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پاسخ به مطالبات طراحان مد و لباس برای حمایت از این شغل که فرهنگ و زیست‌بوم فرهنگی و اجتماعی جامعه را نیز تحت تأثیر خود قرار می‌دهد، اعلام کرد: بخشی از حمایت‌ها برعهده دستگاه‌های فرهنگی از جمله فرهنگ و ارشاد است، اما بخشی دیگر را باید اصناف، صنعت، معدن و تجارت و دیگر دستگاه‌های مرتبط با این شغل انجام بدهند و نیاز به هم‌افزایی دارد.

آهنگر همچنین در خصوص تمرکز زدایی از این قبیل نمایشگاه‌ها، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها در مناطق مختلف در راستای عدالت فرهنگی از سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در مازندران نیز این موضوع را دنبال کردیم که علاوه بر استمرار رویداد‌های فرهنگی – هنری، به سمت برپایی آن‌ها در غرب، مرکز و شرق استان باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به بازدید‌هایی که از غرفه‌های مختلف مد و لباس طراحان این استان داشت، اعلام کرد: استعداد‌های خوب و قابل تقدیری داریم، اما دستگاه‌های فرهنگی استان باید بسته به هنر مدیریتی خود از این توانمندی‌ها استفاده کنند.

نمایشگاه مد و لباس فجر استان مازندران از امروز به مدت چهار روز در سالن نمایشگاهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع در ساری میدان امام خمینی (ره)، از ۸ صبح تا ۹ شب دایر است.

اهمیت این نمایشگاه برای طراحان مد و لباس که به صورت اختصاصی و تنها در همین زمینه فرصتی برای ارائه توانمندی‌های آن‌ها ایجاد شد، حائز اهمیت بود و از این بابت از دست‌اندرکاران نمایشگاه قدردانی کردند.

یکی از بخش‌های قابل توجه نمایشگاه مد و لباس مازندران، کارگاه آموزشی است که علاقه‌مندان می‌توانند در بخش‌های تنبور دوزی، استانداردسازی لباس، ایده‌پردازی و خلاقیت در کالکشن‌سازی، ربان‌دوزی روی لباس، و مد در دنیای دیجیتال آموزش ببینند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار