نقش برجسته سپاه پاسداران در حفظ امنیت و پایداری نظام اسلامی

سردار یدالله جوانی، معان سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برنامه «جوان ایرانی سلام» رادیو جوان گفت: سردار سرباز مردم است و در این ۴۵ سال انقلاب اسلامی ثابت شده است و همچنین پاسداری یک فرهنگ، اندیشه و روحیه است و هرکس که پاسدار اسلام باشد باید تفکر، اندیشه، روحیه اسلامی و دینی داشته باشد.
کد خبر: ۶۵۱۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰ - 17February 2024

نقش برجسته سپاه پاسداران در حفظ امنیت و پایداری نظام اسلامیبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سردار یدالله جوانی، معان سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برنامه «جوان ایرانی سلام» در سخنانی اظهار داشت: سپاه پاسداران در انقلاب اسلامی متولد شد که برای پاسداری انقلاب اسلامی با تمام توان در همه عرصه‌ها و حوزه‌ها ورود داشته باشد. سپاه رسالت محور است و به کمک ملت و مردم، پرچمی را که حضرت امام خمینی «ره» به اهتزاز درآوردند هر چه زودتر این پرچم به دست صاحب اصلی، آقام امام زمان (عج) سپرده شود.

وی در ادامه افزود: سپاه پاسداران مانند؛ امام حسین (ع) در همه حوزه‌ها ائم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، دفاعی، امنیتی، از انقلاب اسلامی پاسداری می‌کند و همان کاری که امام حسین (ع) انجام دادند و پیامبر (ص) فرمودند: «"حُسَیْنٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَیْنٍ": حسین از من است و من از حسینم» یعنی دین من با حسین پایدار و پا برجا شد.

سردار جوانی، معان سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص سپاه پاسداران گفت: سپاه پاسداران رسالت محور است و بر همین اساس هم حضرت امام خمینی «ره» فرمودند: «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود» فقط اقدام سپاه در حوزه صرفا نظامی نیست بلکه به شرایط حوزه‌های مختلفی که پاسداری از انقلاب نیاز به ورود به آن حوزه است، ورود پیدا کند. یک چنین مجموعه‌ای از سرداران گرفته تا نیرو‌های جزء آن، باید از بصیرت، آگاهی و شناخت برخوردار باشند. شرایط، جریانات و دشمن را بشناسند و با تحولات بروز باشند.

وی به وظایف معاونت سیاسی اشاره کرد و گفت: از عمده وظیفه معاونت سیاسی اینکه تحولات در سطح ملی، بین المللی و منطقه‌ای را رصد و اطلاع رسانی کند و تحلیل درست، به موقع و به هنگام را ارائه دهد؛ چرا که لازمه پایداری، بصیرت داشتن است و نسبت به همه چیز باید یک شناخت درست و واقعی باشد و توطئه‌ها و فتنه‌های دشمن را باید شناخت. خصوصا زمانی که دشمن به جنگ شناختی و جنگ نرم روی می‌آورد. ما در این سال‌ها فتنه‌های داخلی را دیده ایم که یکی از برجسته‌ترین آن فتنه ۸۸ بود که عده‌ای بر سر سفره انقلاب بزرگ شده بودند، طرح دشمن را پیاده کردند و رو در روی نظام پنجه به نظام زدند. در نهایت عمده وظیفه و مأموریت معاونت سیاسی در سپاه، آگاهی بخشی، بصیرت افزایی و آنچه که امروز حضرت آقا تحت عنوان جهاد تبیین از آن یاد می‌کنند، می‌باشد.

 معان سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: جهاد تبیین مقابله با تحریف ها، انحرافات و آگاه سازی روایت درست از پدیده‌ها و وقایع است. دشمن با روایت نادرست قصد دارد در جبهه حق در میان ملت ما تردید ایجاد کند. بر فرض مثال؛ جنگ صِفّین نبرد میان امام علی (ع) و معاویه در میانه جنگ، سپاه معاویه که در آستانه شکست بودند، قرآن بر نیزه کردند و به همین دلیل برخی از سپاهیان امام علی (ع) از ادامه جنگ سر باز زدند و فریب خوردند و از همین رو بعد از ۴۵ سال دشمنان ما دیگر توان آمدن به میدان برای جنگ نظامی با ما را ندارند؛ لذا ملت بزرگ ایران عزیز از قدرت دفاعی خوبی برخوردار هستند و دشمن می‌داند که بزند، محکم می‌خورد.

منبع: رادیو جوان

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار