رئیس کل دادگستری استان کرمان خبر داد؛

پویش «به عشق حاج قاسم می‌بخشم» و رهایی یک جوان محکوم به قصاص در بم

حجت‌الاسلام والمسلمین «حمیدی» گفت: در راستای پویش به عشق حاج قاسم می‌بخشم و با بخشش خانواده مقتول، یک جوان محکوم به قصاص از چوبه دار رهایی یافت.
کد خبر: ۶۴۶۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳ - 23January 2024

پویش «به عشق حاج قاسم می‌بخشم» و رهایی یک جوان محکوم به قصاص در بم

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین «ابراهیم حمیدی» رئیس کل دادگستری استان کرمان در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: صبح امروز خانواده مقتول در زندان شهرستان بم از قصاص گذشت کردند و یک جوان که محکوم به قصاص بود از اعدام رهایی یافت.

رئیس شورای قضایی استان کرمان بیان کرد: در پی صدور حکم قصاص نفس این محکوم و ابراز ندامت و پشیمانی این جوان در زندان، مسؤولان قضایی استان و شهرستان بم تلاش‌هایی در جهت اخذ رضایت اولیاء دم آغاز کردند و پس از برگزاری چندین جلسه صلح و سازش صبح امروز این تلاش‌ها نتیجه داد و محکوم از قصاص رهایی یافت.

وی رضایت و گذشت اولیاء دم از حق شرعی و قانونی خود را بزرگوارانه اعلام کرد و افزود: مشاهده چنین صحنه‌هایی، بیانگر فرهنگ بالای مردم دیار کریمان در زمینه گذشت و ایثار است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ابراز داشت: محکوم به قصاص در سال ۱۳۹۷ بر اثر خشم آنی و در یک نزاع مرتکب قتل عمد شده بود و حکم قصاص وی در دادگاه کیفری یک شهرستان بم صادر و در دیوان عالی کشور نیز تایید شده بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار