رییس جمعیت هلال احمر:

صلیب سرخ به وظایف خود برای کمک به غزه عمل کند

کولیوند ضمن انتقاد از عدم ارسال محموله‌های بشردوستانه به میزان کافی به غزه بر لزوم شکایت صلیب سرخ از رژیم صهیونیستی تاکید کرد.
کد خبر: ۶۴۶۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵ - 23January 2024

صلیب سرخ به وظایف خود برای کمک به غزه عمل کندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «پیر حسین کولیوند» رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار با نایب رئیس فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر ضمن اشاره به موفقیت آمیز بودن برگزاری کنفرانس بین المللی حمایت بشردوستانه از فلسطین (غره) که روز گذشته با حضور رؤسای جمعیت‌های ملی برگزار شد اظهار داشت: کیت فوربس، رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر و جاگان چاپاگان دبیرکل فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال‌احمر از برگزاری کنفرانس بین المللی به همت هلال احمر ایران برای کمک به مردم غزه تشکر کردند.

کولیوند در ادامه با تاکید بر اینکه در تلاش بودیم تمام مقامات عالی رتبه فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر در این کنفرانس شرکت کنند افزود: هلال احمر ایران به عنوان عضو نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر تمایل دارد که همکاری مستمر و دو جانبه با نهضت داشته باشد. از دو ماه پیش مقرر بود کنفرانسی برای حمایت از غزه را در ایران با کمک کمیته اسلامی هلال بین الملل برگزار کنیم و در این فرصت تمام اقدامات به صورت کامل انجام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه ضمن ابراز تأسف از ادامه درگیری‌ها در غزه توضیح داد: باید همکاری لازم از سوی فدراسیون برای ارسال محموله‌های بشردوستانه ایران بر اساس اصول بی غرضی و بی طرفی انجام شود. هلال احمر ایران به دنبال کمک به غزه است و باید اقدامات لازم برای ارسال کمک‌های مردم ایران به غزه انجام شود.

وی افزود: مردم مصدوم و جنگ زده غزه نیازمند کمک هستند و باید مسیر ارسال اقلام غذایی و محموله‌های بشردوستانه ایران به این کشور تسهیل شود و صلیب سرخ در این شرایط باید به وظایف خود عمل کند.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد که رابطه جمعیت‌های ملی با یکدیگر باعث بهبود و ارتقا همکاری‌ها بین جمعیت‌های ملی و صلیب سرخ خواهد شد.

وی در ادامه به کمک هلال احمر ایران به زلزله زدگان ترکیه، سوریه، افغانستان و سیل زدگان لیبی اشاره کرد و گفت: هم اکنون هم تلاش داریم که به مردم غزه همانند سایر کشور‌ها کمک کنیم. کشور‌ها به دیوان کیفری بین المللی علیه اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه شکایت کنند. اجازه کمک و ارسال اقلام بشردوستانه به غزه داده شود، زیرا صلیب سرخ یک نهاد بین المللی بی طرف است. اقدامات صلیب سرخ بر اساس بی طرفی و غرضی و بدون توجه به مرز و زبان است.

مهمترین پیام کنفرانس بین المللی بشردوستانه برای حمایت از فلسطین

مانوئل بسلر نایب رئیس فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر گفت: کنفرانس بین المللی بشردوستانه برای حمایت از غزه بسیار پربار بود و نتایج خوبی در پی خواهد داشت.

وی در ادامه بیان کرد: هماهنگی‌ها و همکاری‌های لازم با فدراسیون بین المللی صلیب سرخ برای تداوم و بالا بردن همکاری‌ها با هلال احمر ایران انجام خواهد شد.

بسلر خاطرنشان کرد: تمایل هلال احمر ایران و استفاده از تمام ظرفیت این جمعیت و در دسترس قرار دادن منابعش برای کمک به غزه مهمترین پیام کنفرانس بین المللی بشردوستانه برای حمایت از غزه بود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار