یادداشت/ سردار سعید کوشکی جهرمی

شاعران از عناصر جنگ شناختی هستند

بی‌شک شاعران مومن انقلابی ار عناصر پرنفوذ‌ در حوزه جنگ شناختی و ترکیبی هستند که می توانند گنجینه نهفته دفاع مقدس را برای نسل های آینده آشکار کنند.
کد خبر: ۶۴۵۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۹ - 21January 2024

نقش شعر و شاعر در ترویج فرهنگ دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز ـ  سرتیپ دوم پاسدار سعید کوشکی جهرمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس؛ شعر رساترین و دل‌انگیزترین زبان برای بیان حقایق عالم هستی است. زبان پر رمز و راز شعر تا ژرفنای وجود انسان یعنی ذهن و قلب رسوخ می‌کند. دنیای معانی پر از ایجاز و ابهام که مفسران و اندیشمندان و نازک خیالان اندیشناک را به جنب و جوشی فراتر از پرورده‌های ثابت ذهن و اندیشه وا می دارد و تا افق‌های دوردست به پرواز در می‌آورد.

زبان شاعر، زبان بیان حقایق شیرین و تلخ جامعه در مفاهیم مستور شده در ادبیات فاخر است. شعر اصیل و فاخر، بعد از کلام وحی نبی(ص) و اوصیای الهی بحق راهنمای بی بدیل احساس بشریت به سوی تعالی  و تکامل روحی و معنوی  است.

شاعر با شعر خود پرده های ظلمانی بشر ساخته و آویخته بر حقایق با بکارگیری تخیل و تمثیل کنار زده و نور حقیقت مطلق الهی را برکت فطرت بشری آشکار می‌سازد. شاعران، صاحبان گنج لایزال و بی انتها و انباشته از حکمت و عرفان و ادب و وارستگی از کون و مکان هستند. شاعران ، مظهر تخیل و ارجاع به آرمان‌ها و حقایق و معارف گران‌سنگ الهی و بشری هستند.

در این میان ، ایرانیان هنر دوست و هنرپرور از روزگاران قدیم ، از طلایه داران این هنر اصیل و فاخر بوده و هستند ، چنانچه هیچ دوره‌ای از صده‌های اخیر خالی از شاعران والا مقام نبوده است. دفاع مقدس که قله‌ی افتخار ایرانی مومن و مسلمان و وطن‌دوست است و پهنه‌ای عظیم از شرافت ، جوانمردی ، ایثار ، بندگی خدا ، ادب ، اخلاق ، غیرت و امامت مداری و ولایت یاری را ترسیم نموده است.

شاعران حقیقت جو، با غوص در این اقیانوس بیکران ، دست به استخراج گنج‌های بی همتای آن زدند و در قالب‌ شعر آن را به انسان‌های تشنه و فراتر از متن عرضه نمودند. بی‌شک شاعران برآمده از دامان دین و معارف الهی و انقلاب و دفاع بویژه جوانان عزیز رهیافته به شاهراه‌های نورانی شعر فاخر امروز بعنوان پر بردار‌ترین و پر نفوذ‌ترین عناصر جنگ شناختی و ترکیبی امروز هستند که می‌توانند جان ها و قلب‌های تشنه‌ی حقایق ناب را سیراب سازند و دل‌ها را با آسمان پیوند دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها