در پاسخ به دفاع‌پرس مطرح شد؛

تعقیب عملیاتی و اطلاعاتی گروهک تروریستی جیش‌الظلم توسط نیروهای مسلح

سردار رادان گفت: پس از حمله تروریست‌ها در راسک، تعقیب اطلاعاتی و عملیاتی در دستور کار نیروهای مسلح اعم از سپاه، انتظامی و مرزبانی استان سیستان و بلوچستان قرار گرفت.
کد خبر: ۶۴۱۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷ - 28December 2023

تعجب عملیاتی و اطلاعاتی گروه جیش العدل توسط نیروهای مسلحبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «احمدرضا رادان» فرمانده کل انتظامی کشور صبح امروز (پنجشنبه) در حاشیه یازدهمین محفل انس پیشکسوتان جهاد و مقاومت فراجا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال دفاع‌پرس مبنی بر آخرین اقدامات صورت گرفته در برخورد با عاملین حمله به مقر انتظامی راسک اظهار داشت: بعد از حادثه‌ای که پیش آمد، مقاومت یگان امداد و سایر نیروهای انتظامی راسک منجر به این شد مقر در اختیار نیروهای ما باقی بماند.

سردار رادان گفت: پس از حمله تروریست‌ها تعقیب اطلاعاتی و عملیاتی در دستور کار نیروهای مسلح اعم از سپاه، انتطامی و مرزبانی استان سیستان و بلوچستان قرار گرفت؛ همچنین مذاکراتی با مقامات کشور پاکستان انجام شد، مبنی بر اینکه بیشتر از این قبول مسئولیت داشته باشند و خاک آن‌ها مکان امنی برای اشرار نباشند.

فرمانده فراجا ادامه داد: همه تلاش دارند تا درسی به اشرار بدهند که دیگر فکر شرارت و ناامنی در ذهنشان نباشد.

وی در پاسخ به این سوال که هدف گروهک تروریستی جیش‌الظلم تصرف مقر انتظامی بود یا ایجاد ناامنی گفت: از دشمن غیر از دشمنی انتظار دیگری نمی‌رود و وقتی وارد می‌شود به دنبال سقوط مقر است؛ کما اینکه در کلانتری ۱۶ هم این برنامه را دنبال می‌کرد، اما مقاومت و درگیری نیروهای ما باعث شد که به هدف خود نرسند.

سردار رادان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا موضوع نفوذ در حمله به این مقر انتظامی وجود داشت، خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان نفوذ در انتظامی راسک وجود نداشته و مسیر مسیری بوده که به واسطه مشکلاتی که در ابنیه آنجا بوده، این نفوذ عملیاتی صورت گرفته است.

وی در پاسخ به سوال دفاع‌پرس مبنی بر اینکه در گذشته هم این گروه تروریستی توانسته از مرز پاکستان وارد کشور شود و ایجاد ناامنی کند و قرار است استحکامات مرزی ما اصلاح شود، گفت: ما خلاء‌های مرزی داریم که در جلسه‌ای که در ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، سرلشکر باقری تاکید داشتند خلاء‌های مرزی به سرعت برطرف شود؛ زمانی که خلاء‌های مرزی برطرف شود، وضعیت بهتری خواهیم داشت.

سردار رادان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در بازدید از مقر انتظامی راسک به حق کشورمان در تعقیب تروریست‌ها اشاره کردید؛ آیا در کانال‌های دیپلماتیک این موضوع مورد توافق قرار گرفت، عنوان کرد: قطعاً از طرف وزارت امور خارجه و از طریق قرارگاه ارشد مستقر در سیستان و بلوچستان و نیروی زمینی سپاه این موضوع پیگیری شده است و اگر مقامات کشور همسایه به طور مسئولانه عمل نکنند، حق تعقیب را برای خودمان قائل هستیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار