وزیر اقتصاد و امور دارایی:

منطقه آزاد مازندران باید به دروازه صادرات تبدیل شود

«خان دوزی» گفت: منطقه آزاد مازندران با توجه به ظرفیت‌های خوب کشور‌های حاشیه خزر باید به دروازه صادرات تبدیل شود.
کد خبر: ۶۳۳۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹ - 27November 2023

منطقه آزاد مازندران باید به دروازه صادرات تبدیل شودبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «سید احسان خان دوزی» وزیر اقتصاد و امور دارایی امروز در همایش فرصت‌ها و چالش‌های منطقه آزاد که در دانشگاه مازندران برگزار شد، اظهار داشت: سرمایه گذاری در مناطق آزاد برای رونق صادرات بوده که این اولویت برای دولت بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان این که، مناطق آزاد باید پیوند دهنده اقتصاد منطقه خود با عرصه‌های بین‌المللی باشد، اافزود: تجارت در این مناطق باید به گونه‌ای رقم بخورد که بازار‌های کشور‌های خارجی را در تصاحب خود درآورد.

خان دوزی ادامه داد: در منطقه آزاد قرار نیست که یک بخشی از استان را جدا کنیم و یک عده برای به دست آوردن منافع شخصی در این مناطق دفتر تاسیس کنند.

وزیر اقتصاد و امور دارایی با بیان اینکه جانمایی برای مناطق آزاد بسیار حائز اهمیت است، اضافه کرد: در برخی از این مناطق؛ رنگ و بوی زندگی شهری با ساخت و ساز‌های فراوان، کار را برای دولت جهت پیاده سازی برخی مقررات مناطق آزاد سخت کرده است.

این مسئول در ادامه بیان کرد: تلاش دولت آن است تا مناطق آزاد نسل دوم همانند مازندران در مکان‌هایی تعریف شود که دارای زیرساخت است.

وی با بیان این که، مازندران در هفت ماهه نخست امسال سه و نیم میلیون تن کالا صادر کرده است، تصریح کرد: تجارت ۱.۵ میلیارد دلاری مازندران در سال جاری نشان از فراهم بودن زیرساخت در این استان است.

خان دوزی ادامه داد: منطقه آزاد مازندران با توجه به ظرفیت‌های خوب کشور‌های حاشیه خزر باید به دروازه صادرات تبدیل شود.

این مسئول تصریح کرد: منطقه آزاد باید با جامعه محلی خود پیوند موثری برقرار کند تا جوامع محلی آن منطقه را برای خود آزار تلقی نکند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار