استاندار خراسان جنوبی:

«بسیج» پرچمدار تفکر امامین انقلاب و شهدا است

«قناعت» بسیج را پرچمدار تفکر امامین انقلاب و شهدا دانست و گفت: بسیج محدود به زمان و جغرافیای خاص نیست اگرچه برخی روشنفکران بسیج را محدود به دوران دفاع مقدس کردند اما بعد از آن دوران هم به کمک آموزه‌های اسلامی در عرصه‌های مختلف به میدان آمده است.
کد خبر: ۶۳۳۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸ - 26November 2023

«بسیج» پرچمدار تفکر امامین انقلاب و شهدا است/ کاهش مشارکت مردم؛ مهم‌ترین تمرکز دشمن در انتخاباتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «جواد قناعت» استاندار خراسان جنوبی امروز (یکشنبه) در رزمایش «اقتدار بسیجیان» در حسینیه جماران بیرجند، اظهار داشت: زمانی که امام خمینی (ره) دستور تشکیل بسیج مستضعفین را دادند برای برخی روشنفکران جای سؤال بود که چرا باید از ظرفیت‌های مردمی در قالب بسیج استفاده شود.

وی با تأکید بر اینکه با گذر زمان، ظهور و بروز بسیج را در حوزه‌های مختلف شاهد هستیم و امام راحل حکیمانه و فیلسوفانه این تصمیم بزرگ را گرفت، بیان داشت: هفته بسیج یادآور شجره طیبه‌ای است که در مقاطع سخت و نفس‌گیر انقلاب صحنه‌های زیبایی از ایثار، ازخودگذشتی، ایمان و خودباوری را آفرید.

استاندار خراسان جنوبی بسیج را پرچمدار تفکر امامین انقلاب و شهدا دانست و تأکید کرد: بسیج محدود به زمان و جغرافیای خاص نیست اگرچه برخی روشنفکران بسیج را محدود به دوران دفاع مقدس کردند اما بعد از آن دوران هم به کمک آموزه‌های اسلامی در عرصه‌های مختلف به میدان آمده است.

قناعت با بیان اینکه بسیج مختص زمان و مکان خاصی نیست و هر زمان که نیاز باشد به میدان خواهد آمد، تصریح کرد: شناخت به موقع از خصوصیات بسیج است و بر همین اساس بسیجیان می‌دانند کجا باید نقش‌آفرینی کنند لذا بسیج با شناخت عالمانه همواره به دنبال حل مشکلات مردم و رفع نیازهای نظام بوده است.

وی با تشریح وضعیت غزه و کشتار زنان و کودکان بی‌گناه توسط رژیم کودک‌کش صهیونستی چون حریف حماس نیست، ادامه داد:  حماس با تأسی از رفتار و کردار بسیجیان، مثلث استکباری را ذلیل کرد و گروه شبه نظامی در مقابل ارتش تا دندان مسلح اسرائیل مقاومت می‌کنند تا جایی که آمریکا به کمک اسرائیل می‌آید و موفق نمی‌شود لذا دست به دامن کشورهای دیگر شده تا آتش بس اعلام شود.

استاندار خراسان جنوبی به شهادت بیش از ۱۲ هزار نفر از مردم بی‌گناه غزه در حملات صهیونیست‌ها اشاره کرد و گفت: علی‌رغم همه ادعاهایی که آمریکا و اسرائیل درخصوص توان نظامی دارند اما تلاش کرده‌اند با واسطه‌هایی آتش بس اعلام کنند.

قناعت به شش توصیه‌ رهبر معظم انقلاب به بسیجیان اشاره کرد و ادامه داد: امام خامنه‌ای فرمودند: «بسیجی بمانید از خدا کمک بخواهید برای بسیجی ماندن. قدر خودتان را بدانید. دشمن‌تان را بشناسید. نقاط ضعف و نقشه‌های دشمن را بشناسید. رشد معنوی خودتان را اندازه بگیرید، مراقب باشید که جلو می‌روید یا عقب می‌روید. سعی کنید جلو بروید. مراقب نفوذ دشمن در مجموعه بسیج باشید».

وی  همبستگی و هم‌افزایی را مهم‌ترین نیاز فعلی در نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: دشمن می‌خواهد با ایجاد ابهام و چالش، ذهن جوانان را به سمت تفکرات لیبرالی بکشاند لذا باید مراقب نفوذ دشمن در درون خود باشیم که نفوذی‌ها در داخل نقش‌آفرینی نکنند، تأثیرگذار نباشند و بر مسند امور قرار نگیرند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مشارکت در انتخابات عنوان کرد: رمز فتنه در انتخابات ۸۸ تقلب بود و در انتخابات امسال یکی از موضوعاتی که آمریکا و برخی سیاسیون در داخل بر آن تمرکز کرده‌اند، این است که مشارکت مردم را کاهش دهند.

قناعت گفت: در ۴۵ سال گذشته از انقلاب اسلامی درصد مشارکت همواره بالا بوده در حالی که مشارکت مردم آمریکا، فرانسه و سایر کشورهای غربی در اکثر انتخابات زیر ۵۰ درصد است لذا مشارکت بالای مردم در انتخابات، نفوذ نرم جمهوری اسلامی در منطقه و صحنه بین‌المللی را پررنگ‌تر می‌کند لذا مشارکت در انتخابات از تکالیف مهم آحاد جامعه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار