گزارش «جروزالم پست» از تاکتیک مقاومت در حمله به آمریکا

یک روزنامه عبری با اشاره به حمله‌های صورت گرفته ضد پایگاه‌های آمریکا در سوریه از تاکتیک جدید گروه‌های مقاومت در تسریع اجرای برنامه اخراج نیرو‌های نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا خبر داد.
کد خبر: ۶۳۱۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵ - 19November 2023

گزارش «جروزالم پست» از تاکتیک مقاومت در حمله به آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المعلومه، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در گزارشی با اشاره به اوج‌گیری دامنه حمله‌های ضد پایگاه‌های غیرقانونی آمریکا در سوریه همزمان با شروع جنگ غزه از آغاز مرحله جدیدی از عملیات‌های پیچیده گروه‌های مقاومت در روز‌های پیش‌رو برای اخراج آمریکا از منطقه خبر داد.

روزنامه عبری جروزالم پست با اشاره به هدف قرار گرفتن یک سوم پایگاه‌های نظامی غیرقانونی آمریکا از آغاز درگیری‌ها در نوار غزه که شامل ۱۴ پایگاه آمریکایی در سوریه می‌شود، از تشدید حمله‌ها و راهبرد جدید گروه‌های مقاومت در استفاده از سلاح‌های ضد زره و بسته‌های انفجاری کنار جاده‌ای با قابلیت انهدام اهداف زرهی ثابت و متحرک خبر داد.

این گزارش تاکتیک جدید احتمالی گرو‌های مقاومت در استفاده گسترده از تسلیحات ضد زره و مین‌های کنار جاده‌ای در مقایسه با عملیات موشکی را تهدیدی آشکار ضد واشنگتن خواند که به تلفات گسترده نظامیان آمریکایی و خسارت هرچه بیشتر به جنگ افزار‌های آمریکا در آینده نزدیک خواهد انجامید.

جروزالم پست در ادامه این گزارش می‌نویسد: واشنگتن خاطره خوشی از بمب‌های ضد زره و مین‌های کنار جاده‌ای در ایام لشکرکشی به عراق ندارد، چراکه صد‌ها نظامی خود را در این حمله‌ها از دست داد و تاکتیک مقاومت در ارتقای مهارت‌های رزمی خود در اینگونه حمله‌ها، به نگرانی بیش از پیش کاخ سفید دامن زده است.

از آغاز تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، حمله‌های گروه‌های مقاومت در منطقه به پایگاه‌های غیر قانونی آمریکا در سوریه و عراق از جمله، پایگاه‌های کونیکو، التنف، الرکبان، الشدادی، الجیر، الرمیلان، تل بی‌در و قصرک در شرق سوریه با هدف راهبرد خروج نیرو‌های نظامی آمریکا از منطقه و توقف کشتار غیرنظامیان در غزه شدت یافته است.

پیشتر، یک مقام نظامی آمریکایی به المیادین گفت که نیرو‌های آمریکایی و تأسیسات آن‌ها از ۱۷ اکتبر گذشته تاکنون یعنی طی یک ماه هدف ۶۱ حمله در عراق و سوریه قرار گرفته‌اند.

این خبر در حالی است که پنتاگون در آخرین آمار اعلام کرده بود که نیرو‌های آمریکایی مستقر در عراق و سوریه در عرض یک ماه گذشته مورد ۵۵ حمله قرار گرفتند که منجر به زخمی شدن ده‌ها سرباز آمریکایی شد. پنتاگون افزود که ۲۷ حمله به نیرو‌های آمریکایی در عراق و ۲۸ حمله در سوریه رخ داد و ۵۹ آمریکایی در این حمله‌ها زخمی شدند.

همچنین «سابرینا سینگ»، معاون سخنگوی پنتاگون طی یک نشست خبری به خبرنگاران گفته بود که از ۱۷ اکتبر تاکنون یعنی از حدود یک ماه پیش ۵۸ حمله به نیرو‌های آمریکایی در عراق و سوریه صورت گرفته که ۲۷ مورد از این حمله‌ها در عراق و ۳۱ مورد دیگر در سوریه بوده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار