حضور حداکثری اقتدار ملی/ استاندار خراسان جنوبی:

مشارکت در انتخابات بر امنیت کشور اثرگذار است

«قناعت» تأمین امنیت کشور را از مؤلفه‌های اهمیت مشارکت در انتخابات ذکر کرد و گفت: مشارکت مردمی به قدرتمندتر شدن نظام در عرصه‌های بین‌المللی کمک می‌کند و هرچه مشارکت بالاتر باشد قدرت حاکمیت و چانه‌زنی در عرصه‌های مختلف افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۶۳۱۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶ - 16November 2023

مشارکت در انتخابات بر امنیت کشور اثرگذار است/ لزوم تبیین «مظلوم مقتدر» برای مردمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «جواد قناعت» استاندار خراسان جنوبی امروز (پنجشنبه) در شورای اداری خراسان جنوبی، اظهار داشت: سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت چهار مؤلفه اصلی در انتخابات است که در حوزه امنیت نگرانی نداریم اما در حوزه سلامت ستاد پشتیبانی انتخابات استان، هیأت‌های نظارت و بازرسی باید همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

وی با بیان اینکه انتخابات امسال با سال‌های پیش متفاوت بوده و لازم است مجریان به ویژه فرمانداران به سلامت آن دقت کامل داشته باشند، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب فروردین‌ماه امسال به اهمیت انتخابات اشاره کردند که نشان می‌دهد انتخابات امسال با سال‌های پیش فرق دارد.

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: مدیران کل، فرمانداران و زیرمجموعه‌ها دقت کنند که له یا علیه کسی فعالیت نکنند هرچند مردم استان خراسان جنوبی فرهیخته هستند و چنین مدیرانی نداریم اما یک مورد هم زیاد است.

قناعت با بیان اینکه انتخابات اساس موجودیت نظام است و پایه اصلی آن را مردم تشکیل می‌دهند، افزود: یکی از مواردی که موفقیت دشمن را در این زمینه محک می‌زند افزون بر راهپیمایی‌ها، انتخابات است که درصد مشارکت در آن اهمیت دارد.

وی تأمین امنیت کشور را از مؤلفه‌های اهمیت مشارکت در انتخابات ذکر و اضافه کرد: مشارکت مردمی به قدرتمندتر شدن نظام در عرصه‌های بین‌المللی کمک می‌کند و هرچه مشارکت بالاتر باشد قدرت حاکمیت و چانه‌زنی در عرصه‌های مختلف افزایش خواهد یافت.

استاندار خراسان جنوبی به جنایات رخ داده در غزه اشاره کرد و گفت: بیش از یک ماه از حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی می‌گذرد که دل انسان به درد می‌آید و شاید تاریخ در ۵۰۰ سال اخیر چنین فاجعه و نسل‌کشی را به خود ندیده است.

قناعت اضافه کرد: در کنار این صحنه‌های تلخ و وقایع اخیر اما رهبر معظم انقلاب نوید پیروزی را داده و بحث اقتدار را مطرح کرده‌اند لذا باید موضوع «مظلوم مقتدر» به شکل مطلوب توسط نخبگان علمی، حوزوی و رسانه‌ای برای مردم تشریح شود.

وی با بیان اینکه مردم غزه مظلوم هستند چون در تراز نابرابر مقاومت می‌کنند، گفت: غزه دو روی سکه دارد یک روی آن صحنه‌های تلخ و نفرت عمومی را رقم زده اما صحنه‌های دیگر آن اقتدار جهان اسلام و جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد لذا جنایات صهیونیست‌ها در غزه بیداری اسلامی را بیشتر نمایان کرده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اتفاقات و رخدادهای بزرگی را در سطح منطقه، کشور و استان شاهد هستیم اما در انعکاس دستاوردها ضعیف بوده‌ایم، افزود: انتظار است مدیران بیش از گذشته به «جهاد تبیین» پرداخته و فقط متوقف به اقدامات دستگاه‌های اجرایی نباشیم.

قناعت با بیان اینکه ایران اسلامی اکنون به کارگاه سازندگی تبدیل شده و دولت سیزدهم در مسیر کار و خدمت است، گفت: متأسفانه در تبیین پیشرفت‌ها خوب عمل نشده و باید در این خصوص بیش از پیش تلاش شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها