معاون استاندار کرمانشاه:

ساخت فیلم سینمایی «آسمان غرب» یک اولویت‌ فرهنگی در استان کرمانشاه است

«نجفی» گفت: ساخت فیلم سینمایی آسمان غرب یک اولویت‌ فرهنگی در استان کرمانشاه است از این روی همه دستگاه‌های اجرایی شرایط و تجهیزات لازم را در اختیار عوامل تولید آن قرار دهند.
کد خبر: ۶۲۷۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹ - 02November 2023

ساخت فیلم سینمایی «آسمان غرب» یک اولویت‌ فرهنگی در استان کرمانشاه استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «طهماسب نجفی» معاون عمرانی استانداری کرمانشاه امروز در جلسه هماهنگی برای رفع نیازهای فیلم سینمایی «آسمان غرب» زندگی نامه شهید علی اکبر شیرودی برگزار شد اظهار داشت: هوانیروز نقش مهم و پررنگی در هشت سال دفاع مقدس داشت بنابراین حمایت از این فیلم در راستای زنده ساختن حماسه ها وظیفه همه ما است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه تاکید کرد: ساخت فیلم سینمایی آسمان غرب یک اولویت‌ فرهنگی در استان کرمانشاه است از این روی همه دستگاه‌های اجرایی شرایط و تجهیزات لازم را در اختیار عوامل تولید آن قرار دهند.

این فیلم مقاومت مردم کرمانشاه را در سه روز اول جنگ تحمیلی به تصویر می کشد

سرتیپ دوم ستاد «کیخسرو حسینی» معاون قرارگاه عملیاتی آجا در غرب کشور هم در این جلسه با بیان اینکه پروژه فیلم سینمایی آسمان غرب اهمیت کشوری دارد ولی تاکنون مغفول مانده است، گفت: این فیلم مقاومت مردم کرمانشاه را در سه روز اول جنگ تحمیلی به تصویر می کشد، نکاتی که در هیچ کتاب و فیلمی به آن اشاره نشده است.

امیر حسینی با یادآوری تلاش و برنامه ریزی ۲ ساله قبلی افزود: هر ساعت پرواز حدود ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دارد و برای این فیلم ۵۳ ساعت پرواز در نظر گرفته شده است از دیگر سو ۱۵۰ دستگاه تانک، ۳۰ دستگاه نفربر، ۳۰۰ سرباز و دیگر تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری در اختیار عوامل فیلم قرار گرفت.

وی ساخت این فیلم را یکی از برندهای فیلم های سینمایی بعد از انقلاب دانست و افزود: در این فیلم حمله سه لشگر عراقی طی چند روز اول جنگ به کرمانشاه جلو دوربین می رود و علاوه بر شهید شیرودی، شهید ادبیان هم به مخاطب معرفی خواهد شد.

فیلم سینمایی آسمان غرب که در ابتدا با نام «دومین روز پاییز» پروانه ساخت دریافت کرده بود به کارگردانی محمد عسگری و تهیه کنندگی حبیب والی نژاد با مشارکت سازمان سینمایی سوره و بنیاد فارابی ساخته می شود.

محمد عسگری کارگردان این اثر سال گذشته با فیلم سینمایی «اتاقک گلی» در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها