رئیس پلیس راه کشور خبر داد؛

تمهیدات ویژه پلیس راه کشور برای ۷۰۰ هزار زائر پیاده حرم رضوی

سردار مومنی گفت: پیش‌بینی‌شده که ۷۰۰ هزار نفر پیاده به سمت مشهد مقدس تردد کنند و تمهیدات لازم برای ایمنی زائران اتخاذ شده است.
کد خبر: ۶۱۶۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳ - 13September 2023
تمهیدات ویژه پلیس راه کشور برای ۷۰۰ هزار زائر پیاده حرم رضویبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار حسن مؤمنی، رئیس پلیس راه کشور امشب در حاشیه جلسه مشترک ستاد اجرایی خدمات سفر به مسافران و زائران امام هشتم (ع) و شورای راهبری وضع تصادفات رانندگی استان سمنان در سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری سمنان، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: استان سمنان سال گذشته از نظر افزایش تصادفات و جان‌باختگان در رتبه‌های بالا قرار داشت و جزو پنج استان اول کشور بود.
 
سردار مومنی تصریح کرد: با تلاش‌های صورت‌گرفته، امسال تا پنج‌ماهه ابتدایی سال و چند روز شهریورماه با کاهش ۱۲ تا ۱۶ درصدی مواجه هستیم که این یک کار بسیار بزرگ بود و با همت و کار جهادی استاندار سمنان محقق شد.
 
رئیس پلیس راه کشور اضافه کرد: یکی از مشکلات اصلی استان سمنان، بحث تصادفات است. جاده‌های استان سمنان کویری و خسته‌کننده هستند و بزرگ‌ترین مشکل ما در حوزه تصادفات نیز این دو عامل است.
 
این مقام انتظامی بیان کرد: مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی و مواکب مستقر در راه‌های استان سمنان که توسط مردم استان سمنان برپا شده، از اقدامات ویژه و ارزشمند برای مدیریت این دو مشکل است.
 
وی تصریح کرد: وجود مواکب در راه‌های استان سمنان باعث خواهد شد تا با توقف مسافران و زائران، از خستگی و خواب‌آلودگی آنها برطرف و شاهد کاهش تصادفات خواهیم بود؛ به‌واقع این مهم بزرگ‌ترین خدمت به زائران امام هشتم (ع) است.
 
رئیس پلیس راه کشور گفت: کل استان از اعم نیروی انتظامی، راهور، استانداری، فرمانداری، راهداری و ادارات امروز بسیج شده‌اند و گشت‌های بسیار زیادی در طول مسیر در راستای بازدارندگی از وقوع تصادفات جانمایی شده که جای تقدیر دارد.
 
مؤمنی تصریح کرد: اقدامات بسیار خوبی در استان سمنان انجام شده است. استقرار این مواکب در مسیر رفت به سمت مشهد مقدس و در صورت امکان استقرار در مسیر برگشت به سمت تهران در زمان بازگشت مسافران امری ارزشمند است.
 
وی تصریح کرد: دهه آخر شهریورماه همه‌ساله برای ما از نظر تصادفات یک دهه بحرانی است؛ این ایام امسال با ایام پایانی ماه صفر مصادف شده که تردد افزایش خواهد یافت و امیدواریم با مدیریت امور شاهد کاهش تصادفات باشیم.
 
رئیس پلیس راه کشور اضافه کرد: بازدید میدانی از استان سمنان صورت گرفته و همه دستگاه‌ها برای خدمت‌رسانی در استان بسیج شده و شرایط در این حوزه بسیار مناسب بود که جای تقدیر دارد.
 
مؤمنی افزود: در کل کشور نیز به همین صورت بوده و در هماهنگی و انسجام و بسیج همگانی، تیم‌ها در آماده‌باش کامل بوده و استانداران و تمام نیروهای متولی امر پای کار هستند و امکانات استان‌ها برای خدمات‌دهی مطلوب بسیج شده است.
 
وی تصریح کرد: در این ایام، تمهیدات ویژه‌ای برای خراسان رضوی اندیشیده شده است؛ در سال جاری پیش‌بینی‌شده که بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر پیاده به سمت مشهد مقدس تردد کنند که تمهیدات لازم برای ایمنی زائران اتخاذ شده است.
 
رئیس پلیس راه کشور تصریح کرد: جاده قدیم ملک‌آباد به مشهد برای انجام پیاده‌روی زائران در نظر گرفته شده و تردد خودروها از این محور ممنوع است.
 
مؤمنی تصریح کرد: هم در راه‌های مواصلاتی به مشهد مقدس و هم در داخل شهر آمادگی کامل برای پذیرایی از مسافران و زائران امام هشتم (ع) وجود دارد.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار