معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان عنوان کرد؛

ارتقا رتبه استان از ۳۱ به ۶ کشوری در واگذاری گروهی طرح نهضت ملی مسکن

«حبیبی» گفت: ادامه تلاش‌های استانی و شهرستانی برای ارتقای رتبه استان از ۳۱ به ۶ کشوری در بحث نوسازی بافت فرسوده شهری و روستایی و واگذاری گروهی در طرح نهضت ملی مسکن قابل تقدیر است و این روند باید استمرار یابد.
کد خبر: ۶۱۴۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲ - 07September 2023

ارتقا رتبه استان از ۳۱ به ۶ کشوری در واگذاری گروهی طرح نهضت ملی مسکنبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «کیومرث حبیبی» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان در بازدید از پروژه های سقز با بیان اینکه پروژه های ناتمام و غیرفعال باید در کمترین زمان ممکن تکمیل و به بهره برداری برسند، اظهار داشت: اگر فعال‌سازی برخی از پروژه‌های ناتمام هم‌اکنون در جریان قرار گرفته، نشان‌دهنده پیگیری مجدانه و مطالبه گرانه فرماندار سقز بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان یکی از پروژه‌های ناتمام حائز اهمیت را فرودگاه سقز خواند و عنوان کرد: فرودگاه سقز در آینده به تعدادی از شهرستان‌های ۲ استان کردستان و آذربایجان غربی خدمت رسانی خواهد کرد و این پروژه محرک توسعه منطقه بوده و اتمام آن از دغدغه های جدی مردم و دولت است.

حبیبی ادامه داد: تامین آب شرب سنندج، تکمیل راه آهن سنندج - همدان و فرودگاه سقز سه پروژه کلان استان است که مدیران همواره به جد برای اتمام آنها تلاش کرده‌اند نمونه آن اتمام طرح انتقال آب شرب سنندج است فرآیند اجرای ۲ طرح دیگر هم به خوبی در حال طی شدن است.

وی ابراز داشت: طرح فرودگاه سقز در هشت ماه اخیر به صورت روزانه کنترل شده و جزو کلان پروژه‌هایی است که مشکل تامین مالی ندارد.

حبیبی از بررسی ۵۱ پرونده شهرستان سقز در کمیسیون ماده پنج استانی خبر داد و گفت: تسهیل‌گری ادارات کل برای رفع مشکلات و موانع حوزه شهرسازی و رعایت اصول شهرسازی و ضرورت بهسازی بافت فرسوده شهری با استفاه از پتانسیل مهندسان سقزی امری ضروری است.

این مسئول با اشاره به زمان‌بر بودن ساخت بزرگراه سقز - بوکان یادآور شد: شرکت ساخت و توسعه، اداره کل راهداری و پیمانکار پروژه هماهنگی‌های لازم را برای اتمام این قطعه انجام دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به بازدید از تقاطع غیر هم‌سطح کنارگذر، بر تأمین روشنایی آن توسط شرکت توزیع برق و استانداردسازی آن تأکید کرد و گفت: از دیگر پروژه های ناتمام این شهرستان ساختمان آموزش فنی و حرفه ای است که باید احداث آن از سرگرفته شود.

حبیبی در ادامه سفر خود به شهرستان سقز با اعضای سازمان نظام مهندسی این شهرستان هم دیدار کرد و ادامه داد: استفاده از توان نیروهای بومی در اتمام پروژه های استانی مورد تاکید مسئولان است.

وی تصریح کرد: بهره‌مندی از توانایی مهندسان نظام مهندسی سقز در ساخت و سازها، تدوین فرآیندهای الکترونیک برای تسهیل و تسریع در نظارت‌های حوزه شهرداری، توزیع عادلانه واگذاری نظارت‌ها به مهندسان، استفاده بیشتر از ظرفیت نقشه‌برداری، ورود نظام مهندسی ساختمان به حوزه نظارت ساخت و سازها در نهضت ملی مسکن، بنیاد مسکن و شهرک صنعتی، بهره‌برداری از ساختمان هفت طبقه نظام مهندسی و واگذاری کار به مهندسان بر اساس متراژ در دستور کار قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان سپس در جلسه شورای مسکن شهرستان سقز حضور یافت و گفت: ادامه تلاش‌های استانی و شهرستانی برای ارتقای رتبه استان از ۳۱ به ۶ کشوری در بحث نوسازی بافت فرسوده شهری و روستایی و واگذاری گروهی در طرح نهضت ملی مسکن قابل تقدیر است و این روند باید استمرار یابد.

حبیبی، واگذاری زمین در بحث جوانی جمعیت، فرآیند قرعه‌کشی زمین‌های ۱۱۲ هکتاری در سقز، ساماندهی مشاوران املاک، هزینه‌های آماده‌سازی زمین، تهیه طرح تفکیکی اراضی جدید، بررسی آخرین وضعیت شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و ضرورت ورود سایر بانک‌ها به بحث تسهیلات نهضت ملی مسکن را از دیگر مواردی برشمرد که توجه به آنها ضروری است و باید در رأس امور قرار داده شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار