جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

اهمیت «جهاد تبیین» در حوزه دفاع مقدس/ کودکان و نوجوانان جامعه هدف بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس هستند

امیر سرتیپ «سهرابی» با اشاره به اهمیت «جهاد تبیین» در حوزه دفاع مقدس، گفت: جامعه هدف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، کودکان و نوجوانان و همچنین جوانان دانشگاهی هستند تا با ایجاد حس غرور در آنها، در راستای هویت‌بخشی به نسل جدید گام برداریم.
کد خبر: ۶۱۳۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴ - 29August 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز در جمع کارکنان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این استان، سرزمین رشادت‌ها و مردانگی‌ها و عشایر غیور و رزمندگان دلاوری است که در همه برهه‌ها به‌ویژه در دوران دفاع مقدس افتخارات زیادی برای کشور آفریدند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: این رشادت‌ها و افتخارات باید ثبت و ضبط شده و به نسل‌های کنونی و آیندگان انتقال داده شود که برای این کار، ایجاد موزه دفاع مقدس ضروری است.

امیر سهرابی گفت: وظیفه و رسالت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اجرای برنامه‌های فرهنگی است تا از این طریق پیام و فرهنگ دفاع مقدس را در جامعه متبلور ساخته و برای جوانان تبیین کند.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر بهره‌مندی از دستاوردهای دفاع مقدس، گفت: باید با تبیین پیروزی‌های دفاع مقدس، احساس غرور و افتخار را در جوانانمان ایجاد کنیم که در این راستا رسالت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، «جهاد تبیین» در حوزه دفاع مقدس از طریق تولید و انتشار کتاب، فیلم، آثار هنری و غیره است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انتقال پیام شهدا به جامعه را از مهم‌ترین ماموریت‌های این بنیاد دانست و بیان داشت: «جهاد تبیین» در حوزه دفاع مقدس وظیفه‌ای همگانی است و همه مسئولان استانی باید حمایت و پشتیبانی کنند چراکه با انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان می‌توانیم با تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کنیم.

امیر سهرابی به مهم‌ترین اولویت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اشاره داشت و متذکر شد: ساخت موزه دفاع مقدس، چاپ کتاب و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به کودکان و نوجوانان و دانشجویان سه اولویت مهم این بنیاد است.

وی تصریح کرد: جامعه هدف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، کودکان و نوجوانان و جوانان دانشگاهی است تا این نسل‌ها را با دوران طلایی دفاع مقدس آشنا کرده و با ایجاد حس غرور در آنها، در راستای هویت‌بخشی به نسل جدید گام برداریم و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در سخنرانی به مناسبت روز معلم تأکید کردند باید احترام به پرچم و هویت فرهنگی و ملی به دانش‌آموزان آموزش داده شود.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ابراز داشت: روس‌ها هنوز هم از جنگ ۲۰۸ سال پیش برای ایجاد غرور ملی استفاده می‌کنند این در حالی است که هنوز مدت زیادی از دفاع مقدس ما نگذشته و ما تا سال‌ها می‌توانیم از دستاوردهای آن بهره‌مند شویم.

امیر سهرابی با تأکید بر اینکه باید برای کار فرهنگی برنامه داشته باشیم و مسئولان و مقامات اجرایی استان متوجه اهمیت کار فرهنگی باشند، بیان داشت: ما نه تنها قدرت اول موشکی منطقه هستیم بلکه حوزه تمدنی ایران یک قدرت بزرگ فرهنگی است و اگر شاهکارهایی مانند شاهنامه و گلستان و بوستان و دیوان حافظ نبود، زبان فارسی از بین رفته و خط ما مانند کشورهایی از قبیل ترکیه و پاکستان خط لاتین شده بود.

وی متذکر شد: ساخت موزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تلاش حداکثری را می‌طلبد و طراحی هدفمند گالری‌های این موزه می‌تواند بیشترین تأثیرگذاری را بر نسل آینده داشته باشد‌.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تأکید کرد: وظیفه ما جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس است و با ساخت موزه و تلاش مضاعف می‌توانیم جوانان و نوجوانان را با افتخارات دوران دفاع مقدس آشنا کرده و حس غرور و هویت ملی را در آنها پرورش دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار