معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رییس ستاد اربعین:

اربعین حسینی یک حرکت عبادی سیاسی و معنوی است

اربعین حسینی یک حرکت عبادی سیاسی و معنوی است، که در این راستا موکب‌داران در خصوص تقویت معنویت زوار هم باید خود مسئول بدانند.
کد خبر: ۶۰۹۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۳ - 14August 2023

اربعین حسینی یک حرکت عبادی سیاسی و معنویبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ایلام، «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی و رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) امروز یکشنبه در اجتماع بزرگ موکب‌داران اربعین در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام اظهار داشت: در آن ایام شاهد تلاش و مداومت‌های مسئولان استان در مهران بودیم به گونه‌ای که بیش از یک ماه قبل از شروع اربعین، در مرز مهران زحمت می‌کشیدند تا زوار با خیال آسوده سفر کنند و صحنه خدمتگزاری به زوار را به یک میدان جهاد و فداکاری تبدیل کردند.

«میراحمدی» با بیان اینکه ستاد مرکزی اربعین بنا بر پیشنهاد دولت و رهبر فرزانه انقلاب، مسئولیت هدایت و سیاست‌گذاری و راهبری این امر مقدس و حماسه میلیونی را بر عهده دارد، ادامه داد: این ستاد برای انجام وظایف دو بال دارد، یکی بال حاکمیتی، لشکری، وزارتخانه ها و نیروهای نظامی و انتظامی است و دیگری بخش مردمی است.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور ابراز کرد: اساساً بخش حاکمیتی در راستای کمک و یاری رساندن به مردم و زائران است و خود را در کنار مردم و زائران می‌داند تا این کمک‌ها منجر به برگزاری راحت‌تر، ایمن‌تر و با معنویت هر چه بیشتر شود.


میراحمدی عنوان کرد: امروز وسعت پارکینگ‌های مرز مهران به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته و ظرفیت پارکینگ خودروها به ۱۸۰ هزار خودرو رسیده است، در مجموع کاری که باید در ۵ سال انجام می‌شد، در یک سال با تلاش‌های شبانه‌روزی و جهادی انجام شد و امسال مسیر ایلام-مهران بصورت چهارخطه در اختیار زوار و مردم عزیز ایلام قرار می‌گیرد؛ علاوه بر این، امکانات زیرساختی و بهداشتی نیز فراهم شده است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه اربعین حسینی یک حرکت عبادی سیاسی و معنوی است، تاکید کرد: موکب‌داران عزیز ضمن اینکه به زوار خدمات ارائه می‌دهند در خصوص تقویت معنویت زوار هم باید خود مسئول بدانند، لذا موکب‌داران در جهت ارتقا فرهنگ و حفظ فرهنگ زیارت اربعین نیز نقش آفرینی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار