رئیس کل دادگستری استان اصفهان:

شهید بهشتی معمار و طراح قوه قضائیه بود

حجت‌الاسلام «جعفری» گفت: شهید بهشتی معمار و طراح قوه قضائیه بود و کار خود را به درستی انجام داد، ما میراث‌دار اندیشه‌های متعالی شهید بهشتی هستیم و باید شأن و حق ایشان را ادا کنیم.
کد خبر: ۵۹۸۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴ - 23June 2023

یکی از محورهای مهم سند تحول قضائی، مسئله مبارزه با فساد استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، حجت‌الاسلام «اسدالله جعفری» رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان امروز (جمعه) در خطبه‌های پیش از نماز جمعه با اشاره به سالروز شهادت شهید آیت‌الله «سید محمدحسین بهشتی» و هفته قوه قضائیه، اظهار داشت: شهید بهشتی یک شخصیت دارای ابعاد مختلف، جامع و فراگیر بود که امام خمینی (ره) در شأن و جایگاه این شخصیت الهی فرمود بهشتی به تنهایی یک ملت بود.

وی با اینکه فقط از اتفاق هفتم تیر و شهادت آیت‌الله «سید محمدحسین بهشتی» بگوییم کافی نیست، شخصیت شهید بهشتی برای امروز و فرداها می‌تواند برای مسئولان بلندپایه نظام و مردم الگوی جاودانه و ماندگار باشد، عنوان کرد: شهید بهشتی معمار و طراح قوه قضائیه بود و کار خود را به درستی انجام داد، ما میراث‌دار اندیشه‌های متعالی شهید بهشتی هستیم و باید شأن و حق ایشان را ادا کنیم.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به وجود افزایش پرونده‌های قضائی دادگستری کل استان اصفهان تصریح کرد: اطاله دادرسی و کمبودها و کاستی‌ها خدمت به مردم را در دستور کار خود قرار داده است. در یک سال گذشته یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۹۲۵ فقره پرونده وارد دادگستری استان اصفهان شده و به همین میزان مختومه شده است.

حجت‌الاسلام جعفری بیان کرد: هر قاضی به ۲۳۰ پرونده رسیدگی می‌کند و با جدیت پیگیر افزایش نیروی انسانی و قضائی در داستری استان هستیم. زمان طولانی رسیدگی‌ها دلیل بر کم‌کاری نیست و این زمان از میانگین کشور بالاتر است. 

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ هزار شکایت واصله به سازمان بازرسی ارائه شده، ۵۰ درصد اراضی نیز سنددار شده است، یادآور شد: یکی از محورهای مهم سند تحول قضائی، مسئله مبارزه با فساد است و با هر فساد و مفسدی از هرکجا به هر اندازه‌ای که باشد دستگاه قضائی ذره‌ای مماشات نخواهد کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه قانون باید شفاف اعلام شود زیرا دادگستری اهل مماشات نیست، مطرح کرد: ما وظیفه داریم در خدمت دولت انقلابی باشیم اما این به این معنا نیست که با متخلفان مقابله نکنیم. بازرسی قوه قضائیه با هیچ تخلفی مماشات نمی‌کند. 

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به اینکه دستگاه قضائی و دادگستری استان در برخورد با فساد اجتماعی و فرهنگی ملاحظه‌ای ندارد، متذکر شد: نمی‌توان حکم شرعی حجاب که در قانون به آن تصریح شده را در نظر نگرفت و با متخلفان مماشات کرد. احکام اسلام خط قرمز ماست. افرادی که از این احکام تعدی کرده و به حریم مقدسات مردم تجاوز کرده فساد ایجاد می‌کنند متخلفند.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه  افرادی که به صورت سازمان یافته و شبکه‌ای در فضای مجازی فعالیت کرده و فساد را ترویج می‌کنند را شناسایی و با آنها برخورد می‌کنیم، تاکید کرد: در حوزه ناامنی با مخلان امنیت مردم برخورد می‌شود و دستگاه قضائی نیز با اقتدار احکام را برای این افراد اجرا می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار