استاندار مازندران:

تفکر جهادی در مدیریت حکمرانی اسلامی نقش بسزایی دارد

«حسینی‌پور» با بیان اینکه جهاد کشاورزی موجب تحولات شگرف شده است، گفت: تفکر جهادی در مدیریت حکمرانی اسلامی نقش بسزایی دارد.
کد خبر: ۵۹۷۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲ - 19June 2023

تفکر جهادی در مدیریت حکمرانی اسلامی نقش بسزایی داردبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «سید محمود حسینی‌پور» استاندار مازندران امروز در جلسه توانمندسازی ۵۰۰ روستا با بیان اینکه جهاد کشاورزی ما باید به جهاد کشاورزی ابتدای انقلاب بازگردد که با روحیه جهادی سنگرسازان بی‌سنگر در دفاع مقدس بودند، اظهار داشت: در دوره جدید که رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب وظایفی را برای ما تعیین کردند، جهاد کشاورزی با این تفکر جهادی می‌بایست، بی‌منت و شبانه‌روز برای مردم کار کنند.

وی ادامه داد: در دوران جنگ اقتصادی باید شبانه‌روزی کار کنیم و هدف از تأسیس جهاد کشاورزی توسط امام راحل این بود که تمام کار‌ها مردمی شود و جهاد کشاورزی موجب تحولات شگرف در اول انقلاب شد و تفکر جهادی در مدیریت حکمرانی اسلامی نقش بسزایی دارد.

این مسئول اضافه کرد: مصداق بارز تفکر جهادی سردار قاسم سلیمانی است که برای متوقف کردن دشمن آرام و قرار نداشت و با اجرای این تفکر و گفتمان توفیقات زیادی برای جهان اسلام به ارمغان آورد.

وی گفت: تفکر جهادی در کشور ما جواب داد که در دفاع مقدس علی‌رغم اینکه چیزی نداشتیم، اما با همدلی و با نیت خیر برای منافع مردم کار کردیم.

حسینی‌پور افزود: مدیران که در مجموعه جهاد کشاورزی هستند، باید تفکر جهادی داشته باشند و در تمام روستا‌ها می‌بایست حضور میدانی داشته باشند و پیشران توسعه باشند و به تفکر جهادی اول انقلاب می‌بایست برگردند.

وی ادامه داد: همیشه باید به امید توجه کنیم؛ چرا که رمز برون رفت کشور از مشکلات ایمان و امید است. مجموعه گلخانه لیموترش خرماکلا قائمشهر مورد توجه رئیس جمهور و دولت سیزدهم است که این الگو که توسط یک فرد بسیجی اجرایی شد و می‌بایست حمایت لازم صورت گیرد و این الگوی موفق باید در سایر روستا‌های استان توسعه پیدا کند؛ چرا که این الگو تنها اقتصادی نیست، بلکه یک برنامه جامع اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.

حسینی‌پور تصریح کرد: می‌بایست تلاش کنیم زمینه مهاجرت معکوس جوانان استان را برای احیای زمین‌های بایر فراهم کنیم تا شاهد کشاورزی و دامداری مدرن در روستا‌های استان مازندران باشیم و هیچ مسئولی در اجرای این طرح مهم و پیشران بدون شک تردید نخواهد کرد.

استاندار مازندران بیان کرد: به دستور معاون اول رئیس جمهور مأموریت یافتم که الگوی حکمرانی مدیریتی را تدوین کنم که توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی این مهم در حال اجرایی شدن است. برای سرعت بخشیدن به امور مهم و توسعه‌ای استان پنجره واحد استانی که دارای داشبورد مدیریتی است، طراحی می‌شود و در اختیار همه دستگاه‌ها قرار می‌گیرد که مردمی هم که تقاضایی داده و ثبت کردند، از طریق موبایل می‌توانند این مهم را مشاهده و پیگیری کنند که خوشبختانه این سامانه هر روز قدرت اصلاح دارد.

حسینی‌پور یادآور شد: پنجره واحد قفل تمامی کار‌های بزرگ استان را باز می‌کند و دیگر فرصت گفتاردرمانی نداریم. گام دوم انقلاب یعنی کنار زدن تمام غبار‌های اداری و مجهز شدن به امکانات روز اداری و توانمندسازی روستا‌ها یک اقدام بزرگ اقتصادی اجتماعی فرهنگی است و رفع محرومیت شعار اصلی دولت سیزدهم است که سرلوحه مهم این طرح است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه تولیدات زیادی که در بخش مرغ و مرکبات داری، بساط واسطه‌گری و دلالی‌های بی‌مورد را در استان مازندران جمع کردیم.

استاندار مازندران گفت: امر آموزش در مهارت‌های شخصی و شغلی می‌تواند کمک زیادی به جوانی جمعیت در استان مازندران کند؛ همچنین برنامه راهبردی و ریل‌گذاری در صنایع دستی استان می‌بایست دیده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها