امام جمعه شاهرود:

دستاوردهای هسته‌ای باید برای مردم قابل لمس باشد

حجت‌‌الاسلام «امینی» گقت: صنعت هسته‌ای کشور در عرصه‌های پزشکی، کشاورزی، محیط زیست، صنعت و سایر حوزه‌های علمی پیشرفت‌های چشمگیری داشته است که این توفیقات برای دشمنان یاس به همراه دارد.
کد خبر: ۵۹۷۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰ - 16June 2023

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌ الاسلام «عباس امینی» امام جمعه شاهرود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود، به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه هسته‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: صنعت هسته‌ای کلید پیشرفت کشور است که با انجام وظیفه درست مسوولان و پشتیبانی مردم این امر تحقق می‌یابد.

وی با بیان اینکه دستاوردهای هسته‌ای باید برای مردم قابل لمس باشد، ابراز کرد: صنعت هسته‌ای کشور در عرصه‌های پزشکی، کشاورزی، محیط زیست، صنعت و سایر حوزه‌های علمی پیشرفت‌های چشمگیری داشته است که این توفیقات برای دشمنان یاس به همراه دارد.

امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه امروزه دانش هسته‌ای در زندگی مردم نقش بسزایی ایفا می‌کند، اظهار کرد: باید با استفاده از دانش هسته‌ای کشاورزی و دامداری شهرستان را از سنتی به سوی صنعتی شدن هدایت کرد.

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه غربی‌ها با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در بازدید از این نمایشگاه باید دست از شیطنت بردارند، افزود: ارتباط، ادامه همکاری و تعامل با آژانس انرژی هسته‌ای در چارچوب‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری میسر است.

وی تاکید کرد: قانونی که برای حفظ عزت ملت ایران در مسایل هسته‌ای از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شده است، باید در تعاملات با آژانس رعایت شود.

خطیب جمعه شاهرود به سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به سه کشور ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا اشاره کرد و گفت: سفر مسوولان سیاسی کشور و انتقال نفت توسط کشتی‌های ایران به این کشورها، هیمنه آمریکا را درهم‌شکسته است.

حجت الاسلام امینی ادامه داد: این سفرها با امضای قراردادهایی در زمینه‌های مختلف اقتصادی و روابط سیاسی همراه بود که نفع ملت ایران و سه کشور استکبارستیز در آن لحاظ شده است.

امام جمعه شاهرود در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز شهادت امام جواد (ع) و روایتی از پیامبر اکرم (ص) در خصوص ولایت پذیری ایشان اشاره کرد و افزود: کسی که دوست دارد خدا را ملاقات کند، باید دارای مقام والا باشد و همچنین بدی او به خوبی تبدیل شده باشد که این امر ریشه در ولایت‌پذیری دارد.

وی با بیان اینکه سلاح انبیاء و اولیاء خدا، علم و دانش بوده است، ابراز کرد: عظمت، اعجاز و اعجاب علمی امام جواد (ع) در سن ۹ سالگی همه بزرگان علمی آن زمان حتی شیعیان را متحیر کرده بود.

حجت الاسلام امینی مردم را به رعایت مصرف آب و برق توصیه کرد و گفت: مسوولان شهرستان، استان و کشور برای تامین آب پایدار این شهرستان تلاش بیشتری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار