امام جمعه کاشمر:

نشاط اجتماعی ره‌آورد تعالی روحی است

حجت‌الاسلام‌ «طاهری» گفت: همان‌گونه که جسم انسان نیاز به تحرک دارد، روح نیز نیاز به تعالی دارد؛ انسان‌هایی که از روح بلندی برخوردار هستند به جامعه نشاط می‌بخشند.
کد خبر: ۵۹۴۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷ - 07June 2023

نشاط اجتماعی ره‌آورد تعالی روحی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، مراسم گرامیداشت چهلمین روز درگذشت پهلوان «بهمن ضیایی» قهرمان پرآوازه ورزش باستانی و زورخانه‌ای کاشمر «ترشیز کهن» با حضور حجت‌الاسلام «محمدجواد طاهری» امام جمعه شهرستان کاشمر، حجت‌الاسلام «جواد نیک‌بین» نماینده مردم شهرستان‌های بردسکن، کاشمر و خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامی، خانواده پهلوان ضیایی، جمعی از مسئولان فرهنگی و ورزشی و علاقه‌مندان به ورزش باستانی در مجتمع سرو کاشمر برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ طاهری در این مراسم گفت: پهلوان ضیایی با تأسی به سیره پهلوانی که در قلعه خیبر را از جا کند، سال‌های متمادی جسم و جان خود را صیقل داد.

وی افزود: انسان دارای جسم و روح است جسم می‌میرد؛ ولی روح فناناپذیر است؛ همان‌گونه که جسم انسان نیاز به تحرک دارد، روح نیز نیاز به تعالی دارد. انسان‌هایی که از روح بلندی برخوردار هستند به جامعه نشاط می‌بخشند.

امام جمعه کاشمر با بیان اینکه برخی لغزش‌ها ضمن اینکه به زندگی اشخاص لطمه می‌زند به زندگی اجتماعی هم آسیب می‌رساند، تصریح کرد: پهلوان ضیایی به‌عنوان پهلوان ارزنده «ترشیرکهن» نشاط را در جامعه ترویج می‌کرد؛ بدون اینکه آسیب اجتماعی داشته باشد.

طاهری با اشاره به اینکه برخی ورزش‌ها دارای جنبه‌های مثبت و منفی هستند، تأکید کرد: ورزش باستانی و زورخانه‌ای هیچ جنبه منفی ندارد؛ بلکه تمام اذکار و حرکات بدنی در آن پرورش‌دهنده جسم و روح پهلوانی است.

وی گفت: پهلوان ضیایی با وصیت خود مبنی بر اختصاص هزینه‌های مراسم‌ ترحیم به تهیه ۱۰ سری جهیزیه برای نوعروسان نیازمند، به همگان ثابت کرد که پهلوانان دارای روح بلندی هستند.

شاخصه مدیر موفق سیطره بر قلب‌هاست

حجت‌الاسلام‌ نیک‌بین نیز با تسلیت درگذشت پهلوان ضیایی به جامعه پهلوانی ایران اسلامی، اظهار داشت: خدا را شاکرم که در طول حیات این پهلوان خراسانی چند باری توفیق حضور در کنار او را داشتم و از کلام و مرام پهلوانی‌‌اش درس گرفتم.

وی ادامه داد: همه ما به خانواده بزرگ ورزش باستانی کاشمر مدیون هستیم؛ چراکه افراد بامرامی همچون پهلوان ضیایی در دل این ورزش، پرورش پیدا می‌کنند و مایه فخر و مباهات ایران اسلامی می‌شوند.

نماینده مردم شهرستان‌های بردسکن، کاشمر و خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر به دنبال آن هستیم تا ماندگار شویم باید با همدیگر مهربان باشیم؛ چراکه مهربانی است که ماندگاری می‌آورد. اگر نیک‌اندیش، نیک‌گفتار و نیک‌رفتار نباشیم در دل‌ها جاودان نخواهیم بود. مدیری موفق است که بر دل‌ها و قلب‌ها سیطره پیدا کند.

نیک‌بین اضافه کرد: مرحوم ضیایی و همه پهلوانانی که اینگونه مرامی دارند، برای همیشه در دل‌ها و قلب‌ها ماندگار می‌مانند.

پایان‌بخش این مراسم، مرثیه‌سرایی ذاکرین اهل‌بیت (ع) بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار