رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس‌جمهوری ونزوئلا:

راه پیشرفت کشورهای مستقل، ایستادگی و تکیه بر مردم در جنگ اراده‌هاست

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقای نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا تأکید کردند: امروز سیاستهای استکباری همچون بلایی بزرگ به جان بشریت افتاده و تنها راه پیشرفت و پیروزی کشورهای مستقل، «ایستادگی» و «تکیه بر توده‌های مردم» در «جنگ اراده‌ها» است.
کد خبر: ۵۹۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵ - 23November 2015

راه پیشرفت کشورهای مستقل، ایستادگی و تکیه بر مردم در جنگ اراده‌هاست

به گزارش گروه داخلی دفاع پرس، حضرت آیت الله خامنهای با اشاره به سیاستهای طمعورزانه امریکا در منطقه امریکای لاتین افزودند: امریکا این منطقه را حیاط خلوت خود میدانست اما حرکت بیبدیل ونزوئلا توانست این منطقه را به نقطهای مستقل و با هویت تبدیل کند.

رهبر انقلاب هدف امریکا از فشار بر ونزوئلا را نابود کردن مقاومت الهامبخش دولت و ملت ونزوئلا خواندند و خاطرنشان کردند: جنگهای امروز دنیا در واقع «جنگ ارادهها» است و شما با ایستادگی و استحکام ارادهها و استفاده از ظرفیتهای فراوان کشورتان خواهید توانست بر مشکلات پیروز شوید.
حضرت آیت الله خامنهای با اشاره به الگوی موفق انقلاب اسلامی در براندازی رژیم وابسته و مسلح پهلوی، گفتند: امام خمینی(ره) با دست خالی اما با تکیه بر آحاد مردم و به صحنه آوردن آنها توانست حکومت مورد حمایت امریکا و اروپا را ساقط کند و راه پیروزی و استمرار موفقیت دولتهای مستقل، استفاده از همین نسخه است.

ایشان دستیابی جمهوری اسلامی ایران به پیشرفتهای علمی و فناوری خیره کننده با وجود حجم انبوه فشارها و تحریمهای دشمنان را تجربهای ارزشمند دانستند و افزودند: این تجربه با اتکا به حضور و همراهی مردم به دست آمد و کلید حل مشکلات جلب عواطف و دلهای مردم با انجام کار و خدمت صادقانه به آنهاست.
حضرت آیت الله خامنهای همچنین بر افزایش سطح همکاریهای دو جانبه ایران و ونزوئلا تأکید کردند و گفتند: ایران، پیشرفت و موفقیت ونزوئلا را پیشرفت و موفقیت خود میداند.

در این دیدار که آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا با اظهار خرسندی از ملاقات مجدد با رهبر انقلاب اسلامی، ایران را دارای هویت تاریخی خواند و گفت: ایران و ونزوئلا دوستان حقیقی و برخوردار از روابط پایدار هستند.
آقای مادورو با اشاره به احترام و علاقه فراوان هوگو چاوز رئیسجمهور فقید ونزوئلا به ایران و رهبر انقلاب اسلامی افزود: من نیز درس های زیادی از ملاقات با شما آموخته ام و سخنان و توصیههای شما تاثیر زیادی در من داشته است.

رئیس جمهوری ونزوئلا با تأکید بر ضرورت ایستادگی در دفاع از استقلال ملی، خاطرنشان کرد: امپریالیسم با ایجاد آشوب و هرج و مرج در جهان و تحقیر هویت کشورها، به دنبال نابود کردن استقلال ملتهاست.
آقای مادورو با اشاره به آمادگی دولت و ملت ونزوئلا برای مقابله با توطئه های آمریکا، گفت: همانطور که جنابعالی تأکید کردید باید با جنگ اراده ها و تکیه بر مردم، دشمنان را شکست دهیم.

رئیس جمهوری ونزوئلا اهمیت اجلاس کشورهای صادرکننده گاز و لزوم بازیابی اهمیت اوپک را نیز یادآور شد و افزود: باید برای افزایش سطح همکاریهای دو جانبه و اجرای پروژههای مشترک طرحریزی جدیدی انجام دهیم و همچون گذشته روابط خود را در بالاترین سطوح حفظ کرده و ارتقا دهیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار