همزمان با هفته ملی جمعیت؛

همایش جوانی جمعیت در شهرستان نظرآباد برگزار شد

همزمان با هفته ملی جمعیت، همایش جوانی جمعیت با حضور اقشار مختلف مردم، کارمندان ادارات و مادران خانه‌دار در شهرستان نظرآباد استان البرز برگزار شد.
کد خبر: ۵۸۹۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳ - 15May 2023

 همایش جوانی جمعیت در شهرستان نظرآباد برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از البرز، همایش جوانی جمعیت امروز در سالن اجتماعات فرهنگسرای نظرآباد با حضور و سخنرانی «معصومه رجبی» مدیر گروه جمعیت و جوانی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز و «زهرا صادقی» مادر دهه شصتی که صاحب نه فرزند است برگزار شد.

مدیر گروه جمعیت و جوانی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز در این همایش با بیان اینکه کاهش جمعیت یک خطر جدی برای کشور است، اظهار داشت: علاوه بر سرنوشت جمعی کشور که به افزایش جمعیت وابسته است، پویایی و سرزندگی خانواده‌های ایرانی نیز وابسته به افزایش جمعیت و فرزندآوری بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه با این روند در آینده فرزندان ما از نعمت خاله، دایی، عمو و عمه بی بهره خواهند بود، افزود: هویت خانوادگی ما در خطر است و این مسأله علاوه بر تحمیل ابر چالش سالمندی به کشور جامعه و به ویژه نهاد مقدس خانواده را با مشکلاتی، چون تنهایی، افسردگی و... مواجه خواهد کرد.

در ادامه این نشست همچنین زهرا صادقی مادر متولد سال ۱۳۶۴ که صاحب نه فرزند است از چگونگی زندگی خود سخن گفت و ضمن اعلام خبر تولد دهمین فرزندش در آینده نزدیک بیان داشت: در ابتدای ازدواج و حتی پس از تولد چند فرزندم اوضاع مالی زندگی من و همسرم چندان تعریفی نداشت و امروز نیز از یک زندگی متوسط معمولی بهره می‌بریم، اما در کنار فرزندان و همسرم خودم را خوشبخت‌ترین زن دنیا می‌دانم و از اینکه به رغم داشتن این تعداد فرزند موفق به ادامه تحصیل و رسیدگی به امور زندگی و خانوادگی شده ام احساس خوشحالی می‌کنم و امیدوارم صدای بچه‌ها از تمام خانه‌های ایرانیان به گوش برسد و به زودی شاهد افزایش و جوانی جمعیت کشور باشیم.

در پایان این نشست همچنین به پرسش‌های مدعوین در جلسه پاسخ داده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار