یادداشت/ مهدی شهرودی

تبلور شعار «ما می‌توانیم» در نیروهای مسلح

توانمندی نظامی جمهوری اسلامی ایران فوق تصور دشمنان است و فرماندهان ارشد نیروهای مسلح هم بارها تأکید کرده‌اند که بسیاری از دستاوردهای محرمانه ما در زمان وقوع جنگ احتمالی، رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۵۸۹۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۶ - 16May 2023

شعاری که در نیروهای مسلح نهادینه شدگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس- مهدی شهرودی؛‌ ایران اسلامی با وجود تحریم‌ها و فشارهای مختلف توانسته است با تکیه بر توان داخلی، استفاده از تجربیات دوران دفاع‌ مقدس و بهره‌گیری از ظرفیت جوانان نخبه در مسیر تأمین نیاز‌مندی‌های خود در حوزه‌های مختلف گام بردارد و پیشرفت‌های زیادی داشته باشد؛ به نحوی که بسیاری از تحریم‌های ظالمانه را خنثی و از این تهدیدات، فرصت‌های متعددی را ایجاد کرده است.

همچنین در سایه تلاش نیرو‌های مسلح و بهره‌گیری از تجهیزات دفاعی بومی که ماحصل اقدامات جهادی جوانان متخصص صنعت دفاعی کشور است، امنیت پایدار را در اقصی‌نقاط کشور شاهد هستیم؛ به‌طوری‌که توان دفاعی ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف، خار چشم دشمنان نظام و انقلاب اسلامی شده و دشمنان در مقاطع مختلف به پیشرفت‌های کشورمان در این عرصه اذعان کرده‌اند.

در همین زمینه چندی پیش سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در نشستی خبری به توان بالای برنامه نظامی و بازدارندگی دفاعی ایران اذعان کرد و گفت که برنامه دفاعی موشکی ایران در چند سال گذشته پیشرفت کرده و ما  آگاهیم که برنامه موشکی بالستیک ایران رشد چشمگیری داشته است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در بیانیه «گام دوم انقلاب» خطاب به ملت ایران فرموده‌اند: این ۴۰ سال، شاهد جهاد‌های بزرگ و افتخارات درخشان و پیشرفت‌های شگفت‌آور در ایران اسلامی است. عظمت پیشرفت‌های ۴۰ ساله‌ی ملّت ایران آنگاه به درستی دیده می‌شود که این مدّت، با مدّت‌های مشابه در انقلاب‌های بزرگی همچون انقلاب فرانسه و انقلاب اکتبر شوروی و انقلاب هند مقایسه شود. مدیریّت‌های جهادی الهام‌گرفته از ایمان اسلامی و اعتقاد به اصل «ما می‌توانیم» که امام بزرگوار به همه‌ی ما آموخت، ایران را به عزّت و پیشرفت در همه‌ی عرصه‌ها رسانید.

با توجه به این فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، می‌توان با قاطعیت ادعا کرد که شعار «ما می‌توانیم» در نیرو‌های مسلح نهادینه شده و دشمنان انقلاب اسلامی در برابر توانمندی نیرو‌های مسلح سر تعظیم فرود آورده‌اند؛ چرا که مقامات نظامی عالی‌رتبه آمریکا طی سال‌های اخیر به توانمندی جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های موشکی، پهپادی و دریایی اشاره و نسبت به ضعف خود در برابر این توانمندی‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند.

در این‌خصوص می‌توان این موضوع را هم یادآور شد که یکی از شاخص‌ترین دانشمندان حوزه موشکی رژیم صهیونیستی پس از آگاهی از توانمندی‌های موشک جدیدی که چند سال قبل در ایران رونمایی شد، گفته بود که من به احترام کسانی که این موشک را ساختند، کلاه از سر برمی‌دارم.

امروز نیروهای مسلح کشورمان با تحقق شعار «ما می‌توانیم» علاوه بر تأمین ملزومات دفاعی خود، از این توانمندی برخوردارند که نیاز‌های دفاعی و تسلیحات مورد نیاز دیگر کشور‌ها را هم تأمین کنند؛ در این زمینه می‌توان به راه‌اندازی کارخانه تولید پهپاد در کشور تاجیکستان و اعلام آمادگی نیروهای مسلح کشورمان برای بازسازی ارتش سوریه، پس از جنگ این کشور اشاره کرد.

در مجموع می‌توان گفت که توانمندی نظامی کشورمان بالاتر از تصور دشمنان انقلاب اسلامی است و فرماندهان ارشد نیروهای مسلح هم بارها تأکید کرده‌اند که بسیاری از دستاوردهای ما محرمانه است و در زمان وقوع جنگ احتمالی، از آن‌ها رونمایی خواهد شد؛ موضوعی که موجب برهم خوردن بسیاری از معادلات دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی شده و هراس دشمنان از رویارویی با نیروهای مسلح کشورمان را دوچندان می‌کند.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار