رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم تشییع شهید الداغی:

«غیرت» میراثی ارزشمند برای هر ایرانی است/ شهید «الداغی» الگوی جوانان غیرتمند

حجت‌الاسلام «قمی» گفت: این جوان سبزواری، خراسانی و ایرانی، اهل غیرت بود و غیرت همان میراث و هویت ارزشی و تاریخی است که همه ما به آن مباهات می‌کنیم.
کد خبر: ۵۸۶۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸ - 02May 2023

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، مردم متدین و شهیدپرور سبزوار امروز با حضور پرشور خود در آیین تشییع  شهید غیرت دیار سربداران «حمیدرضا الداغی» بار دیگر نشان دادند که با پاسداشت ارزش‌های انسانی و اسلامی حامی عفت و حیا در جامعه هستند و هرگونه هنجارشکنی در این زمینه را محکوم می‌کنند.

این مراسم با حضور مسئولان و قشرهای مختلف مردم از خیابان بیهق سبزوار آغاز شده و قرار است پیکر این شهید والامقام تا گلزار شهدای اسن شهر تشییع و در این مکان به خاک سپرده شود.

تشییع‌کنندگان با حمل پلاکارد‌هایی با مضمون حمایت از حجاب و عفاف در جامعه، انزجار خود را از مهاجمان به نوامیس مردم اعلام کردند و با سردادن شعارهای لبیک یا حسین (ع) و هیهات من الذله، پیکر شهید «حمیدرضا الداغی را بدرقه کردند.

حجت‌الاسلام «محمد قمی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسم اظهار داشت: بدون اینکه بخواهیم خصلتی برای این شهید آمر به معروف نام ببریم، با یاد کردن از وی بی‌اختیار در ذهن همگان صفت غیرت می‌درخشد.

وی افزود: این جوان سبزواری، خراسانی و ایرانی، اهل غیرت بود و غیرت همان میراث و هویت ارزشی و تاریخی است که همه ما به آن مباهات می‌کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: شهید غیرت «حمیدرضا الداغی»، نماد هویت جوان ایرانی اسلامی است که همه ما به چنین بزرگمردی می‌بالیم.

قمی گفت: سلام بر این شهید بزرگ و خانواده شهدا، ما ملت ایران، مسیر پرافتخار غیرت و مردانگی را، که به ما عنایت شده است می‌پیماییم و لحظه‌ای از آن جدا نمی‌شویم.

شهید حمیدرضا الداغی، جمعه‌شب گذشته، هنگامی که ۲ شرور در یکی از خیابان های سبزوار برای ۲ دختر جوان ایجاد مزاحمت کرده و قصد داشتند یکی از آنها را با خود ببرند، به دفاع از آنان برخاست و در درگیری با اراذل شرور، از ناحیه سینه و پشت مورد ضربات متعدد چاقو قرار گرفته و به شهادت رسید.

شهید الداغی، متولد سال ۱۳۵۶ در سبزوار و دارای مدرک کارشناسی معماری بود که در حوزه طراحی و نقشه کشی ساختمان فعالیت داشت، وی شامگاه هشتم اردیبهشت هنگامی که ۲ شرور در یکی از خیابان‌های سبزوار برای ۲ دختر جوان ایجاد مزاحمت کرده بودند به دفاع از آنان برخاست اما از ناحیه سینه و پشت مورد ضربات متعدد چاقو قرار گرفت و به شهادت رسید.

از آن شهید بزرگوار یک فرزند دختر به یادگار مانده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار