امام جمعه کازرون:

در باب مطالبه‌گری مردم در امر حجاب همه مسئول هستیم

حجت الاسلام «صباحی» گفت: مردم ایران اسلامی با دفاع همه جانبه از نظام و تقدیم شهدا به نظام جمهوری اسلامی ایران رای دادند و امروز نیز خواهان مطالبه‌گری در خصوص حجاب هستند.
کد خبر: ۵۸۰۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷ - 31March 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، حجت الاسلام والسلمین «محمد صباحی» امام جمعه شهرستان کازرون در خطبه‌های نمازجمعه امروز این شهر ضمن بیان اهمیت ماه مبارک رمضان در آیات و روایات به اهمیت 12 فروردین روز جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: مردم ایران اسلامی با دفاع همه جانبه از نظام و تقدیم شهدا به نظام جمهوری اسلامی ایران رای دادند و امروز نیز خواهان مطالبه‌گری در خصوص حجاب هستند.

وی ادامه داد: پایداری به ارزش‎ها در نظام جمهوری اسلامی ایران خواسته عموم مردم کشور است و امروز شلوغ‌ترین مراسم‌ها و اجتماعات در کشور به نام دین و اسلام همانند راهپیمایی‌ها و عزاداری‌ها با خواسته مردم  در کشور است.

امام جمعه کازرون به اهمیت حجاب در جامعه اسلامی پرداخت و تصریح داشت: حجابدر نزد مردم ایران حرمت 1400 ساله دارد  و زن با حجاب در جامعه اسلامی با ارزش و نگین کشور اسلامی است.

وی به ارزش و اهمیت زن در جامعه غربی اشاره کرد و گفت: در کشورهای غربی حجاب آزاد نیست بلکه آزار و اذیت و سوء استفاده از زنان است که زیاد است که باید مورد توجه مردم در جامعه اسلامی قرار گیرد.

حجت الاسلام صباحی اذعان داشت: مردم مطالبه گر وضعیت حجاب و علاقه مند و خواستار حجاب و در آستانه  12 فروردین روز جمهوری اسلامی ایران گلایه مند از وضعیت حجاب در جامعه هستند.

وی خاطر نشان نمود:  مطالبه مردم از مسئولین ساز و کار در خصوص حجاب است و درخصوص مطالبه گری مردم در امر حجاب همه مسئول هستیم باید به تکلیف الهی امر به معروف و نهی از منکر عمل نمائیم.

امام جمعه شهرستان کازرون تاکید کرد: بیان تبیین حجاب و اقناع نسل جوان در خصوص حجاب موثرترین راهبرد در برخورد با بی‌حجابی است و باید از مارپیچ سکوت که کسی حرفی در جامعه نمی‌زند دوری کرد و در قبال حجاب و بی مسئولیتی هم مردم و هم مسئولین وظیفه دارند  که در کف جامعه فعال و حضور داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار