مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی خبر داد؛

برگزاری بیش از ۲ هزار اردوی جهادی با حضور ۳۳ هزار جهادگر در خراسان جنوبی

«هنری» با بیان اینکه از ابتدای سال جاری 2 هزار و ۷۶۸ اردوی جهادی با اعزام ۳۳ هزار و ۵۱۲ جهادگر برگزار شده است، گفت: این جهادگران در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، بهداشت و درمان، آموزشی، اقتصادی، کشاورزی و فنی مهارتی خدماتی جهادی ارائه کردند.
کد خبر: ۵۷۳۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱ - 13February 2023

برگزاری ۲ هزار و ۷۶۸ اردوی جهادی در خراسان جنوبی/به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «مهدی هنری» مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی شب گذشته در کارگروه استانی هماهنگی پشتیبانی و نظارت بر اجرای طرح‌های بسیج سازندگی خراسان جنوبی ب حضور سردار «زهرایی» رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری ۲ هزار و ۷۶۸ اردوی جهادی با اعزام ۳۳ هزار و ۵۱۲ جهادگر برگزار شده است.

وی بیان داشت: این جهادگران در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، بهداشت و درمان، آموزشی، اقتصادی، کشاورزی و فنی مهارتی خدماتی جهادی به مبلغ ۱۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ارائه کردند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی یادآور شد: اجلاسیه ملی جهادگران همزمان با سالگرد حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در منطقه زلزله‌زده فردوس، سیزدهم شهریور امسال با حضور ۲ هزار ۵۰۰ جهادگر و رونمایی از کتاب «دوباره فردوس» در این شهرستان برگزار شد.

هنری با اشاره به ثبت اطلاعات ۲  هزار و ۴۲ گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی، تبیین کرد: ۹۷۶ گروه جهادی جغرافیا محور و مابقی گروه‌های جهادی محله‌محور هستند.

وی به رزمایش کمک‌های مؤمنانه در استان اشاره و بیان داشت: از ابتدای سال جاری در زمینه کمک مومنانه ۲۲۸ میلیارد و ۹۵۵ میلیون تومان انواع کمک‌ها شامل بسته معیشتی، وام قرض‌الحسنه، جهیزیه، بسته‌های بهداشتی، غذای گرم، بازسازی مسکن محرومین و بسته‌های لوازم‌التحریر توزیع شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از برگزاری ۹۴ نمایشگاه شهرستان و هشت نمایشگاه استانی «اقتصاد به توان مردم» اشاره کرد و گفت: همچنین در سال جاری تاکنون به ۱۹ هزار و ۲۰۰ نفر آموزش‌های کارآفرینی، اقتصاد مقاومتی، مشاغل خانگی و صنایع تبدیلی ارائه شده است.

هنری عنوان کرد: در یک سال گذشته ۷۴۹ پروژه با دستگاه‌های اجرایی به مبلغ ۲۶۶ میلیارد تومان تفاهم‌نامه منعقد شده که تاکنون ۴۱۲ پروژه با اعتبار بالغ بر ۱۰۱ میلیارد تومان اجرایی شده است.

وی افزود: این پروژه‌ها در بخش آب و خاک کشاورزی، آب شرب روستایی، مسکن محرومین، آسفالت راه روستایی، جاده بین مزارع، آسفالت پاسگاه‌های انتظامی و حوزه‌های بسیج، ساماندهی گلزار شهدای گمنام، آموزشی، کتابخانه، زیرساخت اشتغال و فرهنگی ورزشی بوده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از مشارکت بسیج سازندگی در ساخت ۱۰۰ واحد مسکن محرومین با اعتبار ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر این واحدهای به صورت میانگین ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که از این تعداد ۵۰ مسکن تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

هنری به طرح «جهاد روشنایی» اشاره و خاطرنشان کرد: در زمینه اجرای نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس سهمیه بسیج سازندگی ۷۵۰ مورد بوده که تاکنون یک‌هزار و ۵۰ نفر ثبت‌نام کردند و ۷۵۰ نفر به اداره برق و ۱۱۰ نفر به بانک معرفی شدند اما هنوز تسهیلات به این افراد پرداخت نشده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها