رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس:

ضرورت پرداخت علمی به کم و کیف دفاع مقدس/ سبک تربیتی والدین شهدا باید بررسی شود+ تصاویر

حجت‌الاسلام مصلحی با تاکید بر ضرورت پرداخت علمی به کم و کیف دفاع مقدس گفت: نکته بعدی سرکشی به خانواده شهدای روحانیت است که حتماً باید با اجازه آن‌ها باشد چرا که شاید لازم نباشد حتماً حضوری برویم خاطراتی که پدر و مادر شهدا داشته‌اند در تربیت بچه هایشان خیلی مهم است.
کد خبر: ۵۵۸۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶ - 26November 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت الاسلام و المسلمین «حیدر مصلحی» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در جلسه مدیریت جهادی دوره آموزشی شهید «عبدالله میثمی» که شنبه ۲۸ مهر برگزار شد، اظهار داشت: چرا از اقشار مختلف که در جنگ بوده‌اند فقط روحانیت یک سازمانی پیدا کرد؟ علت چیست؟ دفاع در دنیا فراوان است و مقوله‌ای فطری است وقتی به کسی حمله شود از خود دفاع می‌کند، اما چه شده که دفاع ما عنوان مقدس پیدا کرده است.

ضرورت پرداخت علمی به کم و کیف دفاع مقدس/ سبک تربیتی والدین شهدا باید بررسی شود + تصاویر

وی افزود: وظیفه اصلی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس این است که عوامل این قداست را پیدا کند و روحانیت هم در این قداست محور بودند. ما باید نقش روحانیت را در ظهور این قداست پیدا کنیم و ببینیم در این تحول و دگرگونی چه کردند. قداستی که رزمندگان ما پیدا کرده بودند باید ابعاد مختلف آن را کار کنیم.

حجت‌الاسلام مصلحی ادامه داد:‌ ما باید ارتباط با حوزه علمیه داشته باشیم و حوزه علمیه را در بحث دفاع مقدس فعال نگه داریم. امام جمعه را فعال نگه داریم در مباحث دفاع مقدس، یعنی کاری کنیم ایشان از ما در زمینه دفاع مقدس کار بخواهد و ایده بیاورد و از نظرات او استفاده کنیم.

ضرورت پرداخت علمی به کم و کیف دفاع مقدس/ سبک تربیتی والدین شهدا باید بررسی شود + تصاویر

رییس نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس تصریح کرد: در مقولات اقتصادی رزمندگان نگاه کنیم در مقولات اجتماعی مثل زندگی با همسر، نگاه کنیم ببینیم در مقولات امنیتی چه کار می‌کردند چگونه بچه‌های ما حفظ اسرار می‌کردند؟ در مقولات سیاسی چه کار می‌کردند. باید کاری کنیم امام جمعه تمام امکانات علمی را در استان پای کار بیاورد.

حجت‌الاسلام مصلحی اظهار کرد: ما باید بحث یهود و صهیونیسم را بررسی کنیم. سه هزار از آیات قرآن در مورد تاریخ است که یک هزار آیه راجع به یهود و بنی اسرائیل آمده است و ما کار نکرده‌ایم. عوامل مغضوب خدا شدن یهود و بنی اسرائیل بعد از مدح آن‌ها در ابتدای امر چه بوده است. این‌ها حتماً باید کار شود. نقش یهود در دوران دفاع مقدس چه بوده است؟ چه کرده‌اند؟ ما باید بحث ادامه تحصیلات علمی را در سازمان روحانیت جدی بگیریم.

ضرورت پرداخت علمی به کم و کیف دفاع مقدس/ سبک تربیتی والدین شهدا باید بررسی شود + تصاویر

وی افزود: در مجموعه سازمان روحیه آخوندی داشته باشید یعنی صبر و تحمل شما باید بالا باشد. باید ارتباط‌گیری قوی با سربازان داشته باشید. باید تولید مقالات را با کمک ائمه جماعات بالا ببریم. بحث جشنواره پرچمداران را جدی بگیرید.

رییس نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: نکته بعدی سرکشی به خانواده شهدای روحانیت است که حتماً باید با اجازه آن‌ها باشد چرا که شاید لازم نباشد حتماً حضوری برویم خاطراتی که پدر و مادر شهدا داشته‌اند در تربیت بچه هایشان خیلی مهم است. استفاده از ظرفیت فضای مجازی و اینکه به گونه‌ای ورود کنیم که اسمی از آخوند و روحانیت نباشد. بحث دو واحد درسی حوزه را به نتیجه برسانیم. مربی‌های آن را شناسایی کنیم و دوره آموزشی برای آن‌ها بگذاریم. ارتباط شما با حوزه علمیه باید طوری تنگاتنگ باشد که احساس کنند از خود آن‌ها هستید. فرمایشات حضرت آقا دام ظله العالی را محوربندی کنید و در راستای آن‌ها به ما پیشنهاد بدهید.

ضرورت پرداخت علمی به کم و کیف دفاع مقدس/ سبک تربیتی والدین شهدا باید بررسی شود + تصاویر

ضرورت پرداخت علمی به کم و کیف دفاع مقدس/ سبک تربیتی والدین شهدا باید بررسی شود + تصاویر

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار