فرمانده ناوگروه رزمی ارتش مطرح کرد؛

افزایش امنیت دریایی با همکاری ایران و اندونزی

ناخدایکم «فتاحی» گفت: همکاری بین دو نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و اندونزی، ضامن افزایش امنیت خطوط مواصلاتی کشتیرانی خواهد بود.
کد خبر: ۵۵۶۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶ - 16November 2022

همکاری ایران و اندونزی ضامن افزایش امنیت خطوط مواصلاتی کشتیرانی خواهد بودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، ناخدایکم ستاد «فرهاد فتاحی» فرمانده ناوگروه رزمی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در رأس هیأتی، ضمن حضور در ستاد فرماندهی ناوگان منطقه یکم نیروی دریایی اندونزی مستقر در جاکارتا، با دریابان «یایان سفیان» فرمانده ناوگان منطقه یکم نیروی دریایی اندونزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، دریابان یایان سفیان میزبانی از ناوگروه نیروی دریایی ارتش ایران را موجب افتخار کشور اندونزی دانست و گفت: نکته قابل توجه در خصوص جمهوری اسلامی ایران، تسلط متخصصین این کشور بر علوم و فنون به‌ویژه در حوزه صنایع پیشرفته دفاعی است و همین امر سبب بازدارندگی تهدیدات خارجی، نسبت به ایران شده است.

وی افزود: مجمع‌الجزایر اندونزی متشکل از ۸۱ هزار کیلومتر نوار ساحلی است و حفاظت و حراست از آن مستلزم نیرو‌های مسلح قوی بالاخص نیروی دریایی مقتدر است.

دریابان یایان سفیان، موقعیت جغرافیایی ایران و اندونزی را در کره خاکی استراتژیک توصیف کرد و گفت: ایران با توجه به تسلط بر آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، مدیریتی راهبردی دارد و کشور اندونزی نیز با در اختیار داشتن چهار آب‌راه مهم به‌ویژه تنگه مالاگا، عبور بخش قابل توجهی از ناوگان تجاری جهانی را از این منطقه، شاهد است.

ناخدایکم فتاحی فرمانده ناوگروه رزمی نداجا هم در این دیدار گفت: بسیار خرسندیم در این مأموریت دریانوردی که در راستای اجرایی شدن فرمان فرمانده معظم کل قوا و همچنین تأمین امنیت خطوط مواصلاتی کشتیرانی بین‌المللی در حال اجراست، میهمان کشور دوست و برادر اندونزی هستیم.

وی پیام صلح و دوستی برای ملت‌های جهان را شعار این ناوگروه رزمی عنوان کرد و گفت: امیدوار هستیم تا روابط دوستانه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی در حوزه دریایی با انتقال تجربیات آموزشی و برگزاری رزمایشات مشترک، میان نیرو‌های دریایی دو کشور، بیش از پیش تقویت یابد.

فرمانده ناوگروه رزمی نداجا وظیفه مهم کشور‌های حاشیه خلیج فارس، برای تلاش در راستای صلح و ثبات منطقه‌ای را سودمند برای جامعه بین المللی عنوان کرد و گفت: تبادل و همکاری فی مابین دو نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و اندونزی، ضامن افزایش امنیت خطوط مواصلاتی کشتیرانی خواهد بود.

در دیدار فرمانده ناوگروه رزمی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با دریابان یایان سفیان چهار تن از معاونین ارشد ناوگان منطقه یکم نیروی دریایی اندونزی با درجه دریاداری، حضور داشتند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها