رئیس اداره آمادگی رزمی ستاد کل نیرو‌های مسلح:

دانش‌افزایی و آموزش تخصصی مهمترین راهکار در مقابله با «جنگ شناختی» است

امیر سرتیپ آریانفر با بیان اینکه دشمن در حوزه نبرد شناختی جنگ تمام‌عیاری را علیه ایران اسلامی آغاز کرده است، گفت: دانش‌افزایی و آموزش تخصصی مهمترین راهکار در مقابله با این جنگ محسوب می‌شود.
کد خبر: ۵۵۵۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱ - 14November 2022

رئیس اداره آمادگی رزمی ستاد کل نیرو‌های مسلحبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «فرهاد آریانفر» رئیس اداره آمادگی رزمی ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز (دوشنبه) در همایش دستاورد‌های نهضت ترجمه و تألیف نزاجا با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی فرمانده نیروی زمینی در این راستا، اظهار داشت: نیروی زمینی در هیچ زمانی بعد از انقلاب تا این اندازه به تحول و آینده‌نگری نرسیده بود که این موضوع برگرفته از راهبرد‌ها و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

امیر آریانفر با اشاره به تلاش فرماندهان و افسران در رشد و تعالی نیروی زمینی ارتش، گفت: شما فرماندهان و افسران با اعتقاد راسخ، فرمانده نیروی زمینی را در رشد و تعالی نیروی زمینیِ در تراز ارتش جمهوری اسلامی همراهی می‌کنید.

رئیس اداره آمادگی رزمی ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه دشمن در حوزه نبرد شناختی جنگ تمام‌عیاری را علیه ایران اسلامی آغاز کرده است، افزود: دانش‌افزایی و آموزش تخصصی مهمترین راهکار ارتقای توان دفاعی در مقابله با جنگ شناختی محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: ما همه خود را مدیون خون شهدا، نظام جمهوری اسلامی و مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌دانیم و تلاش شبانه‌روزی خود را در این مسیر نورانی ادامه می‌دهیم.

امیر آریانفر با اشاره به قابلیت‌های نیروی زمینی در اجرای مأموریت‌ها، گفت: نیروی زمینی در اجرای مأموریت‌ها، تجهیزات و مباحث عملیاتی در رتبه بالایی قرار دارد و برنامه‌های خود را با سرعت و دقت پیش می‌برد. ما اکنون به لحاظ تجهیزاتی و توانمندی ساختاری با قدرت فزاینده و پتانسیل وسیعی در نیروی زمینی مواجه هستیم و این جایگاه را متأثر از تلاش‌های فرمانده نیروی زمینی و کارکنان خدوم این نیرو می‌دانیم.

رئیس اداره آمادگی رزمی ستاد کل نیرو‌های مسلح تأکید کرد: باید تراز و سطح نیرو‌ی انسانی در نیروی زمینی بالاتر از تراز نیرو‌های استکبار جهانی باشد؛ از این‌رو انتظار می‌رود که فرماندهان در این زمینه، آموزش و اقدامات مرتبط با دانش‌افزایی را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: امروز تمام ابعاد یک جنگ تمام‌عیار در صحنه جنگ نرم وارد شده است و ما در فاز واکنش عملیاتی قرار گرفته‌ایم که حرکت مؤثر و متناسب با این فضا مستلزم بهره‌گیری از دانش، پژوهش و آموزش مبتنی بر علم روز است.

امیر آریانفر اضافه کرد: امروز راهبرد دشمن در جنگ شناختی ایجاد نبرد قاطع، کوتاه، سرنوشت‌ساز و با حداقل هزینه است که بخشی از این موضوع در جنگ نرم مشاهده شده و در این عرصه ممکن است که دشمن حتی به گزینه نبرد نظامی نیز کمتر بیاندیشد.

رئیس اداره آمادگی رزمی ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: یکی از راه‌های دانش‌افزایی روی آوردن به نهضت علم و ترجمه است که این مهم باید در تفکر فرماندهان شکل گیرد و راهکار‌های اجرایی شدن و تبدیل این ترجمه‌ها به دستورالعمل‌های عملیاتی نیز باید به‌طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی آموزش را پایه و اساس رشد عملیاتی عنوان کرد و افزود: هرچقدر در حوزه آموزش سرمایه‌گذاری کنیم و افراد مختلفی را در مأموریت‌های مختلف عملیاتی تربیت کنیم، ثمره بیشتری را در این حوزه خواهیم دید و باید از تمام توان خود در این حوزه بهره ببریم.

رئیس اداره آمادگی رزمی ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه نیروی زمینی محوری در تمام حوزه‌ها نقش‌آفرین است، خاطرنشان کرد: باید آموزش‌های‌مان واقع‌گرایانه و منطبق بر رویکرد جنگ‌های کنونی باشد تا پیروزی ما در صحنه نبرد قطعی شود.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار