مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین:

دشمن در مورد انقلاب اسلامی دچار «توهم محاسباتی» است

حجت‌الاسلام تویسرکانی گفت: بیش از ۴۰ سال است که دشمن در مورد انقلاب اسلامی، دچار توهم محاسباتی است و بر اساس آن‌ها عمل می‌کند.
کد خبر: ۵۵۵۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸ - 13November 2022
دشمن در مورد انقلاب اسلامی دچار «توهم محاسباتی» استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدرضا تویسرکانی» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در آئین اختتامیه همایش مدیران هیئات مذهبی و روضه‌های خانگی سراسر کشور که در مجتمع دشت بهشت کرج برگزار شد، محتوا و مضامین سوره والفجر را عالی خواند و اظهار داشت: برخی از بزرگان، با تعبیر شب‌های ده‌گانه در این سوره به دهه ذی الحجه، این سوره را برای محرم و تاسوعا و عاشورا می‌دانند.
 
حجت‌الاسلام تویسرکانی با اشاره به اینکه این تفسیر معروف با محتوای آیه تناسب ندارد، زیرا مضمون این آیه، ریشه‌کن‌کردن ظلم و ستم و پایان تباهی‌ها و نیز مبارزه و جهاد است، ضمن توصیه به قرائت این سوره افزود: این امر، آثار عجیب معنوی، اعتقادی، سیاسی، روحیه بخشی، امیدواری و آینده نگری دارد و نگاه سیاسی و امیدوارانه به آینده به انسان هدیه می‌کند و بشر با پی بردن به محتوای این سوره متبرک می‌شود.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: این دستور امام جعفر صادق (ع) است که خواب و رؤیای خود را برای دیگران تعریف نکنیم، زیرا زمانی که بنای معنویت و اعتقادات را بر خواب می‌گذاریم، زیرساخت سستی دارد و به زودی فرو می‌ریزد و بشر مأیوس و دچار تحلیل نادرست می‌شود. اما وقتی قرآن، عقل و منطق بنای اعتقادات باشد، مستحکم و راسخ خواهند بود و با برخی صحبت‌ها، آشوب‌ها و اغتشاشات کسی بهم نخواهد ریخت.
 
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با بصیرت و با بیان اینکه بصیرت انسان را ماندگار می‌کند و به او شجاعت می‌بخشد، تاکید کرد: ما طلاب، مداحان و منبری‌ها برای تأثیرگذاری باید اهل معنویت‌های شخصی و فردی، عبادت، قرائت قرآن و توسل به حضرت سیدالشهدا (ع) و … باشیم و در این مسیر حرکت کنیم.
 
حجت‌الاسلام تویسرکانی با اشاره به دعای ابوحمزه عنوان کرد: تعبیر برخی بزرگان از این دعا، شراب بهشتی است و معتقدند اگر کسی در دنیا این دعا را قرائت کند، انگار از شراب بهشتی نوش جان کرده است، پس خوشا به حال کسانی که این دعا را در قنوت نماز خود به ویژه در ماه مبارک رمضان قرائت می‌کنند؛ هر چه از عظمت این دعا بگوییم، کم گفته‌ایم.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به برخی آفات حرفه مداحی بیان کرد: ما نباید حضرت سیدالشهدا (ع) را وسیله‌ای برای شهرت خود قرار دهیم و از مجالس ایشان سوءاستفاده کنیم و به دنبال دنیاطلبی باشیم بلکه باید حد و مرز‌ها را رعایت و قلب خود را از ریا و شک پاک کنیم تا بتوانیم در جامعه مؤثر واقع شویم.
 
حجت الاسلام تویسرکانی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در جایی فرمودند که در این گونه مجالس باید به دنبال حاج قاسم می‌گشتیم، زیرا او در گوشه‌ای می‌نشست که دیده نشود؛ مهمترین ویژگی این مرد، اخلاص او بود، زیرا اعتقاد داشت کسی که باید اعمالش را ببیند می‌بیند و بر همه چیز آگاه است. به عقیده بنده، شهرت در میان مردم، چیزی جز آفت به دنبال ندارد.
 
وی با بیان اینکه عاقل از شهرت گریزان و احمق عاشق شهرت است، این موضوع را ملاک دین اسلام دانست و اظهار کرد: فرد احمق نمی‌داند که با این شهرت، خود را از خدا و معنویت دور می‌کند و لذتی از زندگی نمی‌برد. اولین مسئولیت من و شما، این است که از خود محافظت و مراقبت کنیم بدون اینکه دغدغه اسلام، انقلاب، خون شهدا و مردم را داشته باشیم؛ اگر به این موضوع عمل کنیم، جامعه گلستان خواهد شد.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه مذهبی‌ها، مداحان و طلبه‌ها در معرض ریا قرار دارند، متذکر شد: خداوند در سوره مبارکه مائده می‌فرماید که وقتی هدایت شده باشی، گمراهان ضرری به تو نمی‌رسانند؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که محافظت از خود، پیامد‌هایی از جمله حفظ اسلام و خون شهدا و نوکری و خدمت به مردم و در مجموع خیر و برکت را به دنبال خواهد داشت.
 
وی خاطرنشان کرد: مذهب تشیع در طول تاریخ سه سرمایه داشته که همواره تولید قدرت، عزت و جذابیت کرده و علیرغم همه ظلم‌ها و ستم‌های روا شده به آن، موجب توسعه و گسترش این مذهب شده است. قداست، مظلومیت و مردمی بودن اولیا، امامان و رهبران شیعه این سه مؤلفه هستند که دشمن آن‌ها را نشانه گرفته است و به منظور گرفتن آن‌ها اقدام به ایجاد اغتشاش و آشوب و … می‌کند.
 
حجت الاسلام تویسرکانی عاشورا و روضه امام حسین (ع) را ریشه سه مؤلفه مذکور دانست و گفت: اشک ریختن برای اباعبدالله الحسین (ع) در روضه‌ها، قداست و مظلومیت تولید و پیوندی بین مردم ایجاد می‌کند، هیچ چیز مانند روضه نمی‌تواند مردم را دور هم جمع کند؛ برپایی روضه در محرم مردمی بودن را رقم می‌زند و این مظلومیت را تبیین می‌کند. ما باید به روضه‌های خانگی نگاه جهانی داشته باشیم، زیرا تمدن سازی می‌کنند.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین اذعان کرد: مهم‌ترین سرمایه تشیع، روضه است و اهمیت بسیاری دارد. اگر می‌خواهید معارف قرآن را بیان و آن‌ها را تفسیر کنید، باید به وسیله روضه مردم را جمع و برای آن‌ها از معارف و قرآن سخن بگویید. سلطنت طلب‌های آمریکایی و لوسانجلسی، واقعه عاشورا و شهادت امام حسین (ع) را پروپاگاندا و موضوعی تخیلی و بیهوده می‌دانند و تلاش می‌کنند امام حسین و روضه را از ما بگیرند.
 
وی اظهار داشت: تصور نکنید این‌ها با امام حسین (ع) مخالف هستند، اگر روضه امام سیدالشهدا (ع) قداست، مظلومیت و همبستگی با مردم را تولید نمی‌کرد، کاری به آن نداشتند. خانه‌هایی که در آن‌ها روضه برپا می‌شود، در عالم معنا به نام امام حسین (ع) به یکدیگر پیوند می‌خورند، ید و امت واحده می‌شوند، حرکت جهانی ایجاد می‌کنند و در پی آن، دل‌ها به هم پیوسته می‌شوند بنابراین روضه‌های خانگی باید روز به روز بیشتر تقویت شوند.
 
حجت‌الاسلام تویسرکانی عنوان کرد: ما قبل از انقلاب نیز پای مداحی و روضه خوانی مداحان قدیمی می‌نشستیم و با اشعار پرمحتوای انقلابی که می‌خواندند خو گرفته‌ایم؛ در واقع امام حسین (ع) ما را به میدان آورد؛ با روضه و گریه برای حضرت سیدالشهدا (ع) انقلاب پیروز شد، عامل بقای ما و شما نام امام حسین (ع) است بنابراین باید پاسدار این سرمایه باارزش باشیم.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در محافلی از جمله روضه خانگی باید دقیق، مستند و محکم سخن گفت، زیرا ما پاسدار خون سیدالشهداییم، به حدیث نقل شده از پیامبر اعظم (ص) که بین شیعه و سنی مشترک است، اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت حدیث «مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیَّة» موضوع مهدویت نباید در دعا‌ها و روضه‌ها فراموش شود، زیرا مهدویت به انسان انرژی و امید می‌دهد.
 
وی تاکید کرد: عاشورا بدون مهدویت عاشورا نیست همچنان که عاشورا بدون غدیر هم عاشورا نیست بنابراین غدیر، عاشورا و مهدویت حقایق بعثت هستند و باید با استفاده از اشعار و آثار فاخر روی این موضوعات مهم به خوبی مانور داد. مهم‌ترین اقدام دشمن در آشوب‌های اخیر این بود که همان محاسبات اشتباهی که خودش نسبت به انقلاب داشت را به گروهی از ورزشکاران، هنرمندان، جوانان، نوجوانان و سلبریتی‌ها غالب کرد.
 
حجت‌الاسلام تویسرکانی تصریح کرد: بیش از ۴۰ سال است که دشمن در مورد انقلاب محاسبات اشتباهی دارد و بر اساس آن‌ها عمل می‌کند، زیرا تصور نمی‌کند اشتباه است و دچار توهم محاسباتی است، آن‌ها در سخنرانی‌های خود موضع گیری می‌کنند، چون کار نظام را تمام شده تصور می‌کنند و همه سرمایه خود را به میدان می‌آورند و می‌گویند همه چیز تمام است و باید آینده خود را بسازیم.
 
وی افزود:، اما وقتی می‌فهمند اشتباه کرده‌اند، پی در پی عذرخواهی می‌کنند و از ما می‌خواهند اقدامی نکنیم. به گفته فرمانده سپاه ما همه جوانان را برمی گردانیم و با همین جوانان فریب خورده به سراغ آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها می‌رویم. دشمن جنگ جهانی رسانه‌ای به راه انداخت، اما بیشتر مردم محکم بودند، زیرا کلام سردار دل‌ها در ذهنشان بود که می‌گفت: «نترسید و نترسانید، بزرگترین تهدیدها، بزرگترین فرصت‌ها هستند.»
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما پیرو مکتب حاج قاسم هستیم، زیرا او نیز پیرو مکتب امام حسین (ع) بود. شاید عده‌ای به وضع موجود اعتراض و انتقادی داشته باشند، اما بحث بیگانه، تجزیه طلب، سلطنت طلب، منافق و … جداست، ما در مقابل این‌ها ید واحده هستیم. اکثریت مردم ایران پای آرمان‌های نظام و انقلاب ایستاده‌اند، ما با سرمایه سیدالشهدا (ع) و نگاه فرهنگی مورد تاکید رهبر انقلاب، با نوجوانان و جوانان، ارتباط برقرار می‌کنیم؛ مطمئن باشید روسیاه این جبهه، جریان شرک و نفاق است.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار