معاون تربیت و آموزش ارتش:

شناخت محور کانونی دشمن در فضای مجازی از وظایف نیرو‌های مسلح است

امیر سرتیپ شیخ با بیان اینکه رشد و تربیت افسران نیرو‌های مسلح، دغدغه اصلی برای ظهور است، گفت: شناخت محور کانونی دشمن در فضای مجازی از وظایف نیرو‌های مسلح و به‌ویژه فرماندهان است.
کد خبر: ۵۵۵۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵ - 13November 2022

شناخت دقیق تهدیدات و ارائه صحیح راهکارها، دغدغه اصلی فرماندهان نیرو‌های مسلح استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «علیرضا شیخ»، معاون تربیت و آموزش ارتش در همایش تربیتی و آموزشی با عنوان «گام دوم انقلاب، آمادگی برای ظهور» و جشنواره طرح «لبیک ۱۱ یا امام خامنه‌ای عزیز» که با حضور امیر سرتیپ «حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ «باقری» معاون تربیت و آموزش ستاد کل نیرو‌های مسلح، فرماندهان قرارگاه‌ها و رؤسای آموزش یگان‌های نزاجا در ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار شد، با تأکید بر هم‌افزایی زنجیره فرماندهی در یگان‌های ارتش، اظهار داشت: انتقال مفاهیم و درک درست توسط سامانه فرماندهی و یکصدا بودن نیرو‌ها در شناخت مأموریت، نیازمند درک صحیح از موقعیت و عملکرد صحیح در لحظه است و معاونت تربیت و آموزش ارتش، به دنبال تسریع در این عملکرد است.

امیر شیخ با اشاره به اینکه رشد و تربیت افسران نیرو‌های مسلح، دغدغه اصلی برای ظهور است، گفت: افسران ارتش جمهوری اسلامی ایران باید در افق تمدنی و ترسیمی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اثرگذار باشند که این مهم به نحوه سیستم عملکرد نظام تربیتی و آموزشی کشور بستگی دارد.

معاون تربیت و آموزش ارتش با بیان اینکه نظام تربیتی در راستای ایجاد آمادگی برای ظهور است، افزود: شناخت مأموریت، تهدید و راهکار در اصول فرماندهی در دو حوزه حفظ و استقلال نظام است و برای تربیت افسران آماده ظهور، باید مسائل اعتقادی و مبانی اندیشه‌ای تقویت شود تا بتوانیم از ارزش‌های دینی خود دفاع کنیم.

وی به توطئه‌پراکنی دشمنان در فضای مجازی اشاره و بیان کرد: شناخت محور کانونی دشمن در فضای مجازی از وظایف نیرو‌های مسلح و به‌ویژه فرماندهان است؛ چرا که دشمن‌شناسی، فلسفه وجودی یک نظامی است.

امیر شیخ در پایان با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران با نگاه تمدنی به مبانی ارزشی و اعتقادی، افسران منتظر ظهور را تقویت می‌کند، خاطرنشان کرد: راهکار این موضوع، شناخت استعداد‌ها و توان نیرو‌ها و آشنایی با خواسته‌های آنان و تطبیق تربیت و آموزش متناسب با رویکرد و نسل جدید است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار