معاون طرح و برنامه نیروی پدافند هوایی ارتش:

هراس دشمن از مواجهه با سامانه‌های پدافندی ایرانی/ «باور ۳۷۳» قدرت بازدارندگی کشور را افزایش داد

امیر «ثقفی‌فر» گفت: تنوع طراحی تا فناوری‌های پیشرفته سامانه‌های بومی قدرت نفوذ بیگانگان را کم‌اثر کرده و لرزه بر اندام دشمنان انداخته است.
کد خبر: ۵۵۵۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴ - 13November 2022

امیر سرتیپ دوم ثقفی‌فربه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم «مهدی ثقفی‌‌‌فر» معاون طرح و برنامه نیروی پدافند هوایی ارتش صبح امروز (یکشنبه) در برنامه تلویزیونی سلام تهران، گزارشی از افزایش بُرد موفقیت‌آمیز کشف، شناسایی و درگیری سامانه سلاح راهبردی باور ۳۷۳ ارائه کرد.

امیر ثقفی‌فر با بیان اینکه سامانه سلاح راهبردی بُرد بلند باور ۳۷۳ برای مقابله با اهداف دورایستا بکارگیری و در سازمان رزم نیروی پدافند هوایی ارتش در چرخه‌ی عملیاتی قرار گرفته است، اظهار داشت: برد کشف، درگیری و انهدام این سامانه سلاح در نمونه‌ی بهینه شده بطور چشمگیری ارتقاء پیدا کرده است و توانسته است هدف را در فاصله ۳۰۶ کیلومتری منهدم کند که دستاورد کاملاً ارزنده و خطیری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سامانه سلاح راهبردی باور ۳۷۳ دفاع هوایی و قدرت بازدارندگی مرز‌های هوایی کشورمان را در برابر بیگانگان افزایش داده است، تصریح کرد: ازآنجایی‌که زیرسازی، بسترسازی و دانش مناسب تولید تسلیحات داخلی کاملاً داخلی و بومی است، در نتیجه ارتقا، پیشرفت و کیفیت این سامانه‌ها نیز به راحتی قابل افزایش است.

معاون طرح و برنامه نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: تنوع طراحی تا فناوری‌های پیشرفته سامانه‌های بومی قدرت نفوذ بیگانگان را کم‌اثر کرده و لرزه بر اندام دشمنان انداخته است.

وی با تشریح برخی ویژگی‌ها و برتری‌های سامانه سلاح باور ۳۷۳ در مقایسه با بعضی از سامانه‌های هم‌تراز در دنیا، خاطرنشان کرد: قابلیت درگیری با انواع اهداف آیرودینامیک، بالستیک و نیز پرنده‌های نسل پنجم و رادارگریز از شاخصه‌های اصلی این سامانه بومی دفاعی است.

امیر ثقفی‌فر با بیان اینکه توانایی‌های ویژه و منحصربه‌فرد سامانه سلاح راهبردی باور ۳۷۳ در کشف، شناسایی و درگیری برای ابرقدرت‌هایی که ادعای برتری و قدرت هوایی بین‌المللی را دارند، کاملاً معنادار، واضح و روشن است، تأکید کرد: روند رو به رشدی که در تمامی عرصه‌ها به‌ویژه حوزه علوم فنی، پدافندی و نظامی است، هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود؛ چراکه دشمنان از هیچ فرصتی برای ضربه زدن به نظام اسلامی دریغ نخواهند کرد و لحظه‌ای چشم دیدن سرافرازی ایران اسلامی را ندارند.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار