رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح مطرح کرد؛

سرعت بخشیدن به موضوع استفاده از هوش مصنوعی در عرصه ژئوماتیک

امیر «فخری» گفت: با ایجاد اندیشکده هوش مکانی به دنبال سرعت بخشیدن به موضوع استفاده از هوش مصنوعی در عرصه ژئوماتیک هستیم.
کد خبر: ۵۵۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱ - 12November 2022

نشست تخصصی رویداد ایران ژئو در سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح برگزار شد/ امیر فخری:به دنبال سرعت بخشیدن به موضوع استفاده از هوش مصنوعی در عرصه ژئوماتیک هستیمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، نشست تخصصی رویداد ایران ژئو با حضور رئیس مرکز توسعه فناوری راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق حمایت از تحقیقات و فناوری و توسعه فناوری دفاعی و پژوهشگران، اساتید و شرکت‌های دانش‌بنیان در سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم «مجید فخری» رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح در این نشست با تشکر از حضور و استقبال دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و قدردانی ازحمات موسسه آموزشی و تحقیقاتی وزارت دفاع، گروه ژئوماتیک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق حمایت از نوآوری اظهار داشت: نیاز‌های سازمان جغرافیایی متنوع و گسترده است و امیدواریم بخشی از این نیاز‌ها با همکاری شرکت‌های دانش بنیان تأمین شود.

رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص تولید تجهیزات مورد نیاز این سازمان، تصریح کرد: اقدامات خوبی در تولید تجهیزات انجام شده است، اما همچنان مسائل و موانع وجود دارد و باید تلاش کنیم در این حوزه فناوری‌های موجود را کاملا بومی کنیم.

وی استفاده از هوش مصنوعی در عرصه ژئوماتیک را بسیار مهم و گسترده دانست و گفت: با ایجاد اندیشکده هوش مکانی به دنبال سرعت بخشیدن به موضوع استفاده از هوش مصنوعی در عرصه ژئوماتیک هستیم. ما مفهوم رصدخانه جغرافیایی را مطرح کرده و آن را دنبال می‌کنیم؛ زیرا یکی از مسیر‌های مهم بهبود ارتقاء کیفیت مدیریت مخاطرات طبیعی و خدمت‌رسانی در حوزه اطلاعات مکانی، هم‌افزایی و همسویی و تشکیل و تقویت پایگاه جامع اطلاعات مکانی در کشور است که فکر می‌کنیم سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح با توجه به دسترسی به انواع اطلاعات و همچنین همکاری با سایر سازمان‌ها، می‌تواند این نقش را به خوبی ایفا کند.

امیر فخری افزود: ما به لحاظ مأموریتی موظف هستیم که داده‌های جغرافیایی کشور را تحلیل کرده و حاصل این تحلیل را به سطوح مختلف تصمیم‌گیری در کشور انتقال دهیم؛ همچنین امیدواریم با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی به جایی برسیم که هر یک از مسئولین که نیاز به اطلاعات مکانی دقیقی برای تصمیم‌گیری داشتند، در کمترین زمان ممکن به این اطلاعات دست یابد.

در این نشست، «یاسر ابراهیمیان» رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: آن‌گونه که به دیگر عرصه‌ها توجه شده است به ژئوماتیک توجه نشده، اما خوشبختانه با تلاش‌هایی که صورت گرفت از دی ماه سال ۱۳۹۷ گروهی متخصص فعالیت خود را در این عرصه آغاز کرده و در این مدت توانسته به خوبی جایگاه خود را در سطح کشور معرفی کند و دستاورد‌های بسیار خوبی نیز در این حوزه به دست آورده است. ما بنا داریم نمایشگاه ایران ژئو را در بهمن ماه برگزار و در این نمایشگاه از محصولات دانش‌بنیان در عرصه ژئوماتیک رونمایی کنیم.

ابراهیمیان با تقدیر از اقدامات سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح در عرصه ژئو گفت: سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح یکی از سازمان‌های پیشرو در علم ژئوماتیک است که اولین شتاب‌دهنده تخصصی و اولین مرکز نوآوری را با این سازمان راه‌اندازی کرده است. یکی از برنامه‌های معاونت علمی ریاست جمهوری برآورده کردن نیاز‌های کشور در حوزه علم و فناوری است و در این راستا از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت‌های گسترده‌ای صورت گرفته و قصد داریم دانش‌بنیان بودن سازمان‌ها را با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و همکاری با مراکز علمی و تخصصی تحقق ببخشیم.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار