نماینده ولی فقیه در استان همدان:

دشمن عظمت کشور را هدف گرفته است

حجت‌الاسلام «شعبانی» گفت: اینکه امروز دشمن تلاش می‌کند در جامعه اختلاف ایجاد کند به دلیل آن است که عظمت کشور را هدف گرفته است.
کد خبر: ۵۵۵۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴ - 11November 2022

دشمن عظمت کشور را هدف گرفته استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام «حبیب‌اله شعبانی» نماینده ولی فقیه در استان در خطبه‌های نماز جمعه همدان اظهار داشت: داشتن بصیرت و توجه به مسایل اجتماعی و سیاسی از مصادیق بارز تقواست.

وی با اشاره به اینکه در منظر اسلام تعامل بین مردم و حاکمیت باید مبتنی بر عدالت و رعایت انصاف از هر دو طرف باشد، افزود: یکی از این وظایف دو طرفه، همراهی با جماعت است.

حچت‌الاسلام شعبانی تصریح کرد: هیچ مسلمان واقعی نسبت به همراهی با جماعت خیانت نمی‌کند و اهل تفرقه نیست. به تعبیر حضرت امیر(ع) اگر جامعه‌ای متحد نباشد، عظمت آنها از بین خواهد رفت.

وی تصریح کرد: تعبیر امیرالمومنین(ع) به عنوان یک مدیر معصوم در جامعه است که واقعیت‌های اجتماعی و فرهنگی را به خوبی می‌داند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان عنوان کرد: اینکه امروز دشمن تلاش می‌کند در جامعه اختلاف ایجاد کند به دلیل آن است که عظمت کشور را هدف گرفته است.

وی با بیان اینکه وظیفه دیگر در جامعه این است که مردم نسبت به حاکمان جامعه نصیحت کننده و خیر خواه باشند، افزود: مردم به عنوان یک شهروند حق انتقاد و حق اعتراض دارید اما انتقادی که همراه با خیر خواهی باشد نه اغتشاش و آشوبگری.

حجت‌الاسلام شعبانی با بیان اینکه کسی انتقاد و اعتراض دارد اما قصدش حل شدن مسئله نیست و به دنبال آشوب است، این خود خیانت است، متذکر  شد: به تعبیر رهبر انقلاب یکی از شئون مردم سالاری دینی این است که مردم حق انتقاد به مسئولین را دارند.

امام جمعه همدان بیان داشت: در روایتی از پیامبر گرامی اسلام (ص) نقل شده است "کسی که به فقیه مسلمان اهانت بکند، در حالی خدا را ملاقات خواهد کرد که خداوند از او عصبانیست". همچنین فرمودند، اگر کسی مومنی را بدون اینکه حق باشد، مورد اذیت قرار دهد گویا مکه را خراب کرده است. متاسفانه گاهی به اسم عدالت‌طلبی، شاهد چه ظلم‌هایی در حق بعضی از افراد هستیم.

وی با بیان اینکه میزان عقلانیت حاکم بر بعضی از جریانات را باید از نوع رفتار معترضین تشخیص داد، گفت: در حالی به بعضی از عالمان اهانت می‌شود که گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی به او ربطی ندارد و هیچ منصبی ندارد.

حجت‌الاسلام شعبانی با اشاره به اینکه کسی می‌تواند تولید قدرت کند که غیرت ملی و دینی داشته باشد و نسبت به مردم خود حساسیت دارد، گفت: یک نخبه فقط برای خودش نیست، نخبه ارزش و سرمایه‌ انسانی متعلق به همه‌ مردم است.

وی متذکر شد: امروز هر چقدر قدرت نظامی کشور افزایش یابد، تاثیرگذاری آن در عرصه‌ بین‌المللی نیز بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار