سرلشکر موسوی:

رادارگریزها و پنهانکارها در تور پدافندی «باور ۳۷۳»/ ناامیدسازی و تحریم گلوله‌های جنگ ترکیبی دشمنان است

فرمانده کل ارتش با اشاره به ارتقای کارکرد سامانه باور ۳۷۳ گفت: ما ساده از کنار این پیشرفت‌ها گذشتیم؛ این اقدام ساده‌ای نبود و باید گفت که مجموعه‌ای از فناوری‌ها در قالب موشک صیاد ۴B در سامانه باور ۳۷۳ ارائه شد.
کد خبر: ۵۵۴۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹ - 07November 2022

رادارگریزها و پنهانکارها در تور پدافندی «باور ۳۷۳»/ ناامیدسازی و تحریم گلوله‌های جنگ ترکیبی دشمنان استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش در مراسم بزرگداشت ۵۶۵ شهید ارتش در استان قم که شامگاه دوشنبه ۱۵ آبان در مرکز فقهی ائمه اطهار (علیهم‌السلام) این استان برگزار شد، اظهار داشت: از همه همرزمان عزیزم که بیش از یک سال تلاش کردند تا موضوع يادواره شهدا و سرکشی خانواده این عزیزان به‌طور مستمر انجام شود، تشکر و قدردانی می‌کنم.

سرلشکر موسوی با بیان اينکه انقلاب اسلامی ادامه اتفاقات تاریخی جریان‌سازی همچون بعثت، غدیر و عاشوراست، گفت: ان شاالله این انقلاب در ادامه روند تکاملی خود حلقه اتصال ظهور منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر (عج) خواهد بود.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با خون و مصائب اهل بیت (ع) خود رسالت نبی مکرم اسلام را بیمه کرد و علت بقای اسلام شد و امام خمینی (ره) نیز با تأسی از همان آموزه و الگو، نظام اسلامی را پی نهاد.

وی با اشاره به تاریخ تحقق انقلاب اسلامی و تلاش‌های نظام سلطه برای مقابله با اهداف والای این انقلاب، افزود: نظام سلطه به سرکردگی آمریکا که این انقلاب را خط پایان سلطه خود در جهان می‌دید از همان روز‌های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی انواع توطئه‌ها را جهت سرکوب این نظام نوپا ایجاد و پی‌ریزی کرد و در نهایت نیز یک جنگ تمام‌عیار را بر این انقلاب تحمیل کرد.

سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) با تأسی از مکتب عاشورا و خون بیش از ۲۰۰ هزار جان‌برکف و ایثارگر نهال انقلاب را آبیاری و آن را به درختی تنومند تبدیل کردند که هیچ طوفانی بر آن کارگر نیست.

فرمانده کل ارتش خطاب به خانواده‌های معظم شهدا گفت: عزیزان شما اجازه ندادند که یک وجب از خاک این کشور به دست متجاوزان اشغال شود و با غیرت و ایستادگی، چشم دشمنان را کور کردند و امروز بعد از ۴۰ سال حتی آنان که داعیه ابرقدرتی دارند، جرأت تعرض به ایران اسلامی را ندارند و این بازدارندگی و عظمت به برکت خون شهدا به دست آمده است.

وی ادامه داد: به دور از عدل و انصاف است که بخواهیم نقش شهدا و خانواده معظم‌شان را محدود به همین دستاورد‌ها کنیم؛ چرا که نام شهدا و خانواد‌ه‌های معظم‌شان به‌عنوان زمینه‌سازان ظهور حضرت مهدی (عج) در صحیفه خداوند ثبت شده است.

امیر موسوی بیان کرد: خانواده‌های معظم شهدا، بدانید که فرزندان انقلابی شما با تأسی از آموزه‌های امام حسین (ع) و تحت رهبری فرزند زهرای اطهر توانستند سنگ بنای تمدن اسلامی را در دنیا بنا نهند.

فرمانده کل ارتش افزود: شما خانواده‌های شهدا چشم و چراغ ملت ایران، و روشنگران راه توحید و مسیر تعالی انسان هستید و این تکلیف بر ما است که هر جایی که با ابهام مواجه شدیم، باید به خانواده شهدا، اهداف شهدا و مکتب شهدا نگاه کنیم.

وی با اشاره به اینکه وصیت‌نامه هر انسانی در واقع عصاره اندیشه و بیانگر سطوح معرفتی او است، گفت: وقتی به وصایای شهدای گرانقدر نگاه می‌کنیم، درمی‌یابیم که کلیدواژه همه آنان این است که امام و رهبر جامعه را فراموش نکنید؛ امروز امامت جامعه در قامت امام خامنه‌ای متجلی است و ما باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا به این کشور و مملکت آسیبی نرسد.

سرلشکر موسوی تأکید کرد: امروز باید از افرادی که باورهایشان در عمل تجلی و مصداق پیدا کرده است به‌عنوان الگو استفاده کنیم و امروز این الگو، شهدای گرانقدر هستند. فرهنگ شهدا کهکشانی بیکران از الگو‌های رفتاری است و الگوسازی رفتاری شهدا باید در راستای بصیرت‌افزایی نسل‌های آتی به یک نهضت فراگیر تبدیل شود.

فرمانده کل ارتش در ادامه اظهار داشت: امروز ملت بزرگ ایران در یک جنگ احزاب ترکیبی قرار گرفته‌ است که دشمن در آن با برجسته‌سازی نقاط ضعف و کتمان نقاط قوت به دنبال رسیدن به اهداف شوم خود است.

وی در خصوص شکل‌گیری اغتشاشات اخیر در جامعه گفت: دشمن در اتاق‌های فکر شیطانی خود طراحی‌های چندین ساله‌اش را با دستاویز قرار دادن یک بهانه در سطح جامعه پیاده‌سازی کرد و هدف نهایی آنان از ادامه این روند تجزیه کشور از مسیر سوریه‌سازی ایران اسلامی است.

امیر موسوی افزود: دشمنان با تخریب کردن فضای کسب و کار، ناامن کردن جامعه و مسدودسازی راه علم و تحقیق به دنبال پیشبرد اهداف شوم خود در کشور است. بیش از ۱۰ سال پیش آمریکایی‌ها عنوان کردند که ما برای پیاده‌سازی اهداف‌مان در ایران از تجهیزاتی چون گوشی‌های هوشمند و اپلیکیشن‌ها استفاده خواهیم کرد و گفتند سربازان ما میلیون‌ها کاربر اینترنی و شبکه‌های اجتماعی هستند.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: برخلاف جنگ نظامی که راکت، موشک، بمب و گلوله در آن نقش اصلی را ایفا می‌کند و گزاره‌های عرصه نبرد در آن ملموس و مشخص است در جنگ ترکیبی دشمن از گلوله‌های، تحریم و ناامیدسازی مردم و جوانان استفاده می‌کند و ما باید برای مقابله با مؤلفه‌های این نبرد سنگرسازی کنیم.

وی بیان کرد: دشمن امروز با تمرکز بر مؤلفه‌های جنگ ترکیبی روی ادراک برخی از جوانان جامعه ما تأثیر گذاشته است؛ یعنی توانسته خرمشهری را از ما جدا کند و در چنین وضعیتی ما باید با جهاد تبیین، پاره‌های تن‌مان را که در جنگ شناختی به اسارت دشمن درآمده‌اند را به آغوش وطن برگردانیم.

سرلشکر موسوی اظهار داشت: امروز یکی از راه‌های مقابله با امپراطوری رسانه‌ای دشمن بهره‌گیری از گزاره‌های جهاد تبیین و گفتن حقایق و واقعیات پیشرفت‌های کشور است که باید از این طریق جهاد تبیین، تحریفات دشمنان را خنثی کنیم.

وی افزود: جهاد تبیین امروز فریضه فوری و ضروری است و در این حوزه، علما و اندیشمندان و نخبگان مسئولیت خطیری را بر عهده دارند؛ تجربه چهل و چند ساله نشان می‌دهد که ملت ایران در سایه وحدت و همدلی و تبعیت از رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌توانند همچون گذشته توطئه فعلی دشمنان را نیز خنثی کنند و قطعاً بصیرت، آگاهی و حضور مردم در صحنه دفاع از انقلاب و ارزش‌های دینی تضمین‌کننده استقلال و سربلندی کشور در برابر توطئه دشمنان است.

فرمانده کل ارتش عنوان کرد: زن و مرد این مرز و بوم در کوره حوادث چهل و چند ساله همچون فولاد آبدیده شده‌اند و پاسداری از اسلام و پرچم برافراشته شده اسلام در این سرزمین را برای خود رسالت تاریخی می‌دانند.

امیر موسوی با بیان اینکه باید اهداف دشمن را برای جامعه روشن کرد، گفت: شناساندن چهره واقعی دشمن و تبیین دستاورد‌های کشور از مؤلفه‌های اصلی جهاد تبیین است.

وی سپس با اشاره به رونمایی از موشک صیاد ۴B و ارتقای کارکرد سامانه باور ۳۷۳ بیان کرد: ما ساده از کنار این پیشرفت‌های عظیم در حوزه پدافندی گذشتیم؛ این اقدام ساده‌ای نبود و باید گفت که مجموعه‌ای از فناوری‌ها در قالب موشک صیاد ۴B در سامانه باور ۳۷۳ ارائه شد تا در فاصله ۳۰۴ کیلومتری و ارتفاع ۴۳ هزار پا بتواند پهپاد کوچکی را هدف قرار دهد که تنها شاید چند کشور جهان که ادعا دارند، احتمالاً از این تکنولوژی برخوردار باشند.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: فرزندان ایران اسلامی در نیرو‌های مسلح، صنایع دفاعی و ارتش به فناوری و قدرت پدافندی دست یافتند که در فواصل دور قادر است رادارگریز‌ها، پنهانکار‌ها و اهداف با سطح مقطع راداری کم را مورد هدف قرار دهد که امثال این اتفاقات در کشور ما همواره رقم می‌خورد و چند روز پیش نیز شاهد پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره‌بر «قائم» بودیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار