رئیس هیات امنای کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

ایجاد ۳۰ درصد از اشتغال کشور توسط کمیته امداد امام خمینی (ره)

آیت‌الله کازرونی با بیان اینکه برای زکات در اسلام هشت مورد مصرف آمده است که یکی از موارد آن اشتغال است، گفت: در سال گذشته ۳۰ درصد از اشتغال کشور توسط کمیته امداد توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد شد.
کد خبر: ۵۵۴۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۶ - 07November 2022

ایجاد ۳۰ درصد از اشتغال کمیته امداد توسط کیمته امداد امام خمینی (ره)آیت‌الله «محسن کازرونی» رئیس هیات امنای کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با اشاره به اینکه حدود ۳۰ درصد اشتغال کشور در سال گذشته توسط کمیته امداد ایجاد شده است، اظهار داشت: برای زکات در اسلام هشت مورد مصرف آمده است که یکی از موارد آن اشتغال است.

آیت‌الله کازرونی ادامه داد: زکات در واجبات جایگاه ویژه‌ای دارد و جزئی از ضروریات دین است و بر اساس فرموده امام (ع) عابدترین مردم کسی است که واجباتش را انجام می‌دهد و زاهدترین مردم کسی است که حرام را ترک می‌کند و کوشاترین فرد کسی است که گناهان را ترک می‌کند.

رئیس هیات امنای کمیته امداد، همچنین گفت: اسلام کار و تلاش را عبادت می‌داند و اگر کسی در این مسیر گام بردارد در حال عبادت است؛ همچنین دستی که تلاش می‌کند را پیامبر اکرم (ص) بر آن بوسه می‌زند و آتش جهنم به این دست نمی‌رسد.

وی افزود: دستور زکات، دستور افزایش مال و کار و تلاش است. زکات با تلاش همراه است چرا که زکات به کسی تعلق می‌گیرد که پرتلاش است و کار می‌کند. دین ما، دین تلاش است و دین گداپروری و فقر نیست.

آیت‌الله کازرونی با بیان اینکه فقر به طور طبیعی در هر جامعه‌ای نفوذ می‌کند، تاکید کرد: تا زماتی که فقر در کشور هست، کمیته امداد نیز فعالیت خود را ادامه می‌دهد. البته ما هرگز فقر را ستایش نمی‌کنیم، اما فقیر را نوازش می‌کنیم.

رئیس هیئت امنای کمیته امداد گفت: برخی کم حوصلگی‌های امروز به خاطر مشکلات اقتصادی است و متولیان امور باید تلاش کنند امور معیشتی مردم حل شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار