معاون حقوقی و بازرسی سازمان پدافند غیرعامل کشور:

توانمند سازی و ظرفیت سازی در حوزه پدافند غیرعامل ضروری است

سردار «قمی اویلی» با بیان اینکه نگاه به حوزه پدافند غیرعامل در حوزه سایبری به نحو فرصت و تهدید مطرح است، گفت: توانمند سازی و ظرفیت سازی در حوزه پدافند غیرعامل ضروری است.
کد خبر: ۵۵۲۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۴ - 29October 2022

توانمند سازی و ظرفیت سازی در حوزه پدافند غیرعامل ضروری استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، سردار سرتیپ پاسدار «محمدعلی قمی اویلی» معاون حقوقی و بازرسی سازمان پدافند غیرعامل کشور امروز در نشست شورای پدافند غیر عامل استان مازندران که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای حمله تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با بیان اینکه ۲۰ سالگی پدافند غیر عامل در ایران اسلامی را شاهدیم، اظهار داشت: متاسفانه امروز جبهه‌ای از استکبار مقابل جمهوری اسلامی قرار دارد.

سردار قمی اویلی با بیان اینکه با جنگ احزاب مواجه‌ایم، افزود: امروز با پنج لایه جنگ ترکیبی مواجه‌ایم و شناسایی این حوزه‌ها و نسبت مقابله‌ای مورد توجه باشد.

این مسئول با بیان اینکه جنگ ترکیبی تهدیدات درون‌زای خودمان در کشور است باید حوزه‌هایی که آسیب داریم مورد توجه قرار می‌گرفت تا دشمن نتواند از این آسیب‌ها برای ضربه زدن به کشور بهره بگیرد، گفت: کشف و به دست آوردن آسیب‌های زیرساختی سایبری به ویژه زیرساخت‌های خدمات رسان به مردم ضرورت دارد.

سردار قمی اویلی اضافه کرد: نگاه به حوزه پدافند غیرعامل در حوزه سایبری به نحو فرصت و تهدید مطرح است و باید با شناخت تهدیدات تلاش کرد این موارد به ما آسیب نرسانده و از ظرفیت آن برای توسعه و پیشبرد اهداف پدافند غیرعامل استفاده کرد.

وی با اشاره به شهر‌های هوشمند استان مازندران، خاطرنشان شد: این یک فرصت برای استان محسوب می‌شود، اما در کنار این فرصت یک تهدید نیز به چشم می‌خورد بدین ترتیب که دشمن از این منظر می‌تواند نفوذ پیدا کند و خدمات قطع شود.

معاون حقوقی و بازرسی سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه سومین ضایعه جنگ ترکیبی قطع خدمات ضروری به مردم، گفت: در اغتشاشات اخیر حمله به شهرداری‌ها، خودپردازها، بانک‌ها و... از جمله فعالیت‌ها در راستای قطع خدمات و ایجاد نارضایتی بوده است.

سردار قمی اویلی با اشاره به اهمیت پر کردن لایه‌های نفوذ، اظهار کرد: انتقال پیامد قطع خدمات و تاثیر آن بر افکار عمومی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی خارجی است که متاسفانه در گذشته بسیاری از مدیران در این شبکه‌ها عضو بوده که آسیب پذیری شدید را ایجاد می‌کرد.

وی با بیان اینکه دشمن بعد از اقدامات تخریب محور به سمت اقدامات تاثیر محور رفته، گفت: امروز دشمن از این دو حوزه با تمام فشار‌هایی که وارد کرده موفق عمل نکرد، و به تخریب مردم محور روی آورد.

سردار قمی اویلی با تاکید براینکه توانمند سازی و ظرفیت سازی در حوزه پدافند غیرعامل ضروری است، بیان کرد: در راستای مردود شدن نوطئه تخریب مردم محور، نظام صیانت از مردم، طراحی و ابلاغ شده دستگاه‌های متولی باید آن را مطالعه و اجرا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار