وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

دشمن از ایران مقتدر واهمه دارد

«اسماعیلی» گفت: دشمن به دنبال مقابله با ایده ایران مستقل، آباد و مقتدر است، چراکه از وجود ایرانی مقتدر و پیشرفته واهمه دارد و با به میدان آوردن رسانه‌های فارسی زبان به دنبال ایجاد ناامنی در کشور است.
کد خبر: ۵۵۲۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷ - 27October 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در آیین پایانی دوازدهمین همایش بزرگداشت ابوالفضل بیهقی و باز شناخت نثر فارسی در دانشگاه حکیم سبزواری اظهار داشت: سبزوار در تاریخ معاصر نیز همچون گذشته درخشان خود، خوش درخشیده است و در طول دوران انقلاب شخصیت‌های بزرگی همانند علی شریعتی و حمید سبزواری از این سرزمین برخاسته‌اند.

وی افزود: تاریخ بیهقی و شاهنامه فردوسی استوانه‌های رفیعی هستند که به زبان فارسی شأن، منزلت و اعتلا بخشیده‌اند و ابوالفضل بیهقی با نگارش کتاب تاریخ بیهقی، خدمتی بزرگ به زبان فارسی کرده است. بیهقی با شخصیت کم‌نظیر خود نقش بزرگی در اعتلای فارسی به‌عنوان زبان هویتی ایران داشته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: شهرستان سبزوار علاوه بر وجود مفاخر و مشاهیری که دارد، با نهضت سربداران در شکل‌گیری مهمترین دولت پیرو مکتب اهل‌بیت (ع) نقش‌آفرینی کرده است و مقاومت و حماسه تاریخی مردم این دیار در پیروزی بر متجاوزان همچون نقطه روشنی در تاریخ این مرز و بوم می‌درخشد که ماحصل آن برپایی دولت بزرگ‌ اسلامی بوده است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال مقابله با ایده ایران مستقل، آباد و مقتدر است، چراکه از وجود ایرانی مقتدر و پیشرفته واهمه دارد و با به میدان آوردن رسانه‌های فارسی زبان به دنبال ایجاد ناامنی در کشور است اما دشمنان باید بدانند که ثبات و اقتدار کنونی جمهوری اسلامی دستاورد خون شهدا و انسجام ملی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها