رئیس سازمان بسیج اصناف:

از کسب و کار‌ها برای حضور در پیام‌رسان‌های داخلی حمایت می‌کنیم

حسن‌پور بازاریان و فعالان اقتصادی با بیان اینکه اگر صرفا به پیام‌رسان‌های خارجی وابسته باشیم این پیام‌رسان‌ها در مقاطع خاص ما را تحت فشار قرار خواهند داد، گفت: برای حمایت از کسب و کار‌های اینترنتی از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.
کد خبر: ۵۵۱۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱ - 21October 2022

از کسب و کار‌ها برای حضور در پیام رسان‌های داخلی حمایت می‌کنیمبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «غلامرضا حسن پور» رئیس سازمان بسیج اصناف اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی این سازمان حمایت از تمام کسب و کار‌ها در شرایط و مقاطع مختلف است.

وی با اشاره به حوادث روز‌های گذشته گفت: بعد از اتفافاتی که با برنامه ریزی و توطئه عوامل خارجی در کشور رُخ داد. موضوع ایجاد محدودیت اینترنت و همچنین فیلتر برخی پیام رسان‌های خارجی در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گرفت، زیرا متاسفانه این پیام رسان‌ها در بروز اغتشاشات و حوادث اخیر کشور نقش زیادی داشتند.

حسن پور اظهار داشت: این موضوع موجب شد تا برخی کسب و کار‌ها دچار مشکل شده و یا میزان فروش آن‌ها طی این مدت با محدودیت روبرو شود. وی افزود: به منظور رفع مشکل کسب و کار‌های اینترنتی جلسات مختلفی با فعالان این بخش و مدیران دستگاه‌های مرتبط از جمله مدیرعامل «همراه اول» و همچنین مدیر پیام رسان «روبیکا» برگزار شد.

* دیدار با مدیران «همراه اول» و «روبیکا»

به گفته وی در این جلسات مباحث مختلفی در خصوص راه‌های حمایت از کسب و کار‌های اینترنتی مطرح و مقرر شد دستگاه‌های متولی تلاش نمایند تا فعالان این بخش از جمله جوانان بتوانند با حضور در پیام رسان‌های داخلی ضمن ادامه کسب و کار‌های خود، از حمایت‌های پیش بینی شده برای فعالان حاضر در سکو‌های داخلی نیز بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: به منظور تشویق مشاغل مختلف برای حضور در پیام رسان‌های داخلی، با همکاری مجموعه‌های ذی ربط از جمله اتحادیه‌های کسب و کار‌های اینترنتی مشوق‌های ویژه‌ای برای فعالان حاضر در پیام رسان‌های داخلی در نظر گرفته خواهد شد.

* باید روی پای خود بایستیم

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی افزود: ما چاره‌ای نداریم جز اینکه روی پای خود بایستیم.

وی تصریح کرد: اگر صرفا به پیام رسان‌های خارجی وابسته باشیم، قطعا این پیام رسان‌ها در مقاطع خاص ما را تحت فشار قرار خواهند داد.

وی معتقد است: باید در موضوع پیام رسان‌های داخلی نیز همانند سایر بخش‌ها از جمله مباحث نظامی، صنعتی و … به خود کفایی برسیم و از سکو‌های ساخت داخل استفاده کنیم.

* قصد تصدی گری نداریم

حسن پور در ادامه اظهار داشت: تاکید میکنم کار بسیج اصناف صرفا هدایت، حمایت و نظارت است؛ بنابراین ما به هیچ عنوان قصد تصدی گری در هیچ بخشی را نداشته و نداریم.

وی در پایان تاکید کرد: تلاش می‌کنیم با همکاری فعالان این بخش از جمله «با سلام»، «دیجی کالا»، «اسنپ» و سایر سکو‌های داخلی موضوع حمایت از کسب و کار‌های داخلی را پی گیری و اجرا کنیم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار