مسئول بسیج اساتید استان یزد:

امروز عرصه، عرصه دفاع از حریم اسلام است

«دهقانی اشکذری» گفت: امروز عرصه، عرصه دفاع از حریم اسلام است، چون تنها سنگر بزرگ اسلام ناب محمدی است که ان‌شالله پرچم دار آن را در ایام ظهور زیارت کنیم و به دست صاحبش بسپاریم.
کد خبر: ۵۴۸۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴ - 02October 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «محمدرضا دهقانی اشکذری» مسئول بسیج اساتید استان یزد و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد بعدازظهر امروز در نشست خبری که با حضور «محسن حکیمی» معاون علمی پژوهشی بسیج اساتید استان یزد، «شیبانی» دبیر اجرایی جشنواره علمی شهید چمران در یزد و سرهنگ «حمیدرضا محدث» جانشین فرمانده سپاه الغدیر در اقشار تخصصی بسیج و جمعی از اصحاب رسانه استان یزد برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: امروز دفاع مقدس بعد از 42 سال موثرتر، لازم تر و پیچیده تر از سال های قبل در حال انجام است.
 
وی افزود: امروز عرصه، عرصه دفاع از حریم اسلام است، چون تنها سنگر بزرگ اسلام ناب محمدی است که انشالله پرچم دار آن را در ایام ظهور زیارت کنیم و به دست صاحبش بسپاریم. امروز نسل جوان ما در آزمونی بزرگ قرار گرفته است که در جنگ ترکیبی و جنگ نرم دشمن بتواند با بستگی دارد از این آزمون بزرگ با موفقیت عبور کند.
 
مسئول بسیج اساتید استان یزد از برگزاری اولین جشنواره علمی شهید چمران خبر داد و افزود: این جشنواره به همت معاونت پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور در دو سطح استانی و ملی برگزار خواهد شد.
 
وی ادامه داد: این جشنواره مبتنی بر اسناد بالادستی علمی کشور از جمله سیاست‌های کلی علم و فناوری ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
 
مسئول بسیج اساتید استان یزد ادامه داد: تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و اسنادی که چراغ حرکت در مسیر تمدن سازی اسلامی هستند یکی از اهداف جشنواره شهید چمران است.
 
وی شناسایی اساتید و نخبگان علمی در تراز انقلاب اسلامی را از دیگر اهداف این جشنواره دانست و افزود: یکی از خلأ‌های جدی که برای نسل جوان داریم، ضعف در معرفی الگو‌های جامع است که یکی از بهترین ظرفیت‌ها اساتیدی هستند که در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فناوری و ... است و یزد نیز یکی از استان‌های قدرتمند در حوزه هیئت علمی است و انتظار این است که این اساتید برجسته را دقیق شناسایی و در عرصه ملی معرفی کنیم و همچنان دارالعلم و دارالعباده بودن یزد را در عرصه نخبگان کشور نشان دهیم. 
 
دهقانی اشکذری مشارکت حداکثری اساتید در کمک به ارتقای کارآمدی نظام حکمرانی کشور، نهادینه‌سازی علوم انسانی با رویکرد اسلامی، ترویج و تعمیق گفتمان جهاد علمی و هم‌افزایی ظرفیت‌های علمی کشور برای نیل به مرجعیت فکری و علمی را از دیگر اهداف مهم جشنواره ملی جشنواره شهید چمران عنوان کرد.
 
وی بیان داشت: هیچ نهادی مقدس تر از بسیج اساتید نداریم که هم در عرصه علمی و هم در عرصه جهادی پیشتاز هستند و اگر بخواهیم مدل های کارآمد را در عرصه‌های نظام معرفی کنیم این اساتید بسیجی هستند که بدون ادعای مالی و مادی با همان روحیه جهادی که در زمان جنگ داشتند در عرصه علمی هم تلاش خواهند کرد.
 
دهقانی اظهار کرد: این وظیفه سنگین بر شانه های بسیج اساتید است که انشاءالله این مرجعیت علمی را با رویکردها شبکه دینی به دنیا معرفی کند و علومی که نیازهای چندبعدی انسان را هم از لحاظ مادی و هم از لحاظ معنوی تامین کنند را  پوشش دهیم.
 
وی افزود: در اکثر پژوهش‌هایی که انجام می‌شود به این موضوع اشاره شده است که علوم انسانی غربی نتوانسته است آرامشی که خداوند در اختیار انسان قرار داده است را به انسان هدیه کند و بنیان عظیم خانواده را حفظ کند و در عرصه اجتماع اخلاق را نهادینه کند و لذا رسالت سنگین این جمع این است که بتوانیم علومی که بنیان های چند بعدی و چند ساحنی انسان را تامین می کند پوشش دهیم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار