صبح امروز

جلسه دایره یادواره‌های اجلاسیه شهدای گلستان برگزار شد

جلسه دایره یادواره های ستاد اجرایی اجلاسیه شهدای استان گلستان صبح امروز (یکشنبه) در تپه نورالشهداء گرگان برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴ - 11October 2015

جلسه دایره یادواره‌های اجلاسیه شهدای گلستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از گرگان، جلسه دایره یادواره های ستاد اجرایی اجلاسیه سرداران و چهارهزار شهید استان گلستان صبح امروز یکشنبه 19 مهرماه به ریاست سرهنگ حسن نیا مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گلستان، و با حضور سرهنگ صفار دبیر اجرایی دایره یادوارها در اجلاسیه و نمایندگان دستگاه ها و ادارات استان، در سالن جلسات تپه نورالشهداء گرگان (مدفن 8 تن از شهدای گمنام دفاع مقدس) برگزار شد.

سرهنگ حسن نیا ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا گفت: با توجه به ناامنی های موجود در اطراف کشور، در داخل کشور امنیت عجیبی حکم فرماست و این امنیت اتفاقی و تصادفی نیست و ثمره مجاهدتها و جانفشانی های شهدا و انسانهایی همچون سردار شهید همدانی است.

وی افزود: ریاست اجلاسیه شهدای استان به عهده استاندار محترم گلستان است و این اجلاسیه شامل کمیته هایی است و کمیته فرهنگی دارای شش دایره است و دایره یادواره ها، جزء کمیته فرهنگی اجلاسیه می باشد.

سرهنگ صفار دبیر این دایره ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه سردار شهید حسین همدانی گفت: در کارگروه یادواره ها، برنامه ریزی هایی در جهت اجرای مراسم یادواره شهدا در سطح پایگاه ها، محلات و شهرستان ها صورت گرفته است و بخش اعظم برنامه ها بصورت خود جوش و مردمی و با حمایت سپاه در حال برگزاری است.

وی به اهداف برگزاری یادواره های شهدا پرداخت و افزود: جمع آوری اسناد و آثار شهدا و رزمندگان یکی از مهمترین اهداف برگزاری یادوارهای شهدا در سطح استان می باشد که در آینده این آثار در مرکز فرهنگی دفاع مقدس گلستان به معرض نمایش عموم مردم قرار خواهد گرفت.

صفار یکی دیگر از اهداف برگزاری یادواره ها را زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا عنوان کرد و افزود: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و بالابردن روحیه شهادت طلبی و گسترش فرهنگ دینی در سطح جامعه از دیگر اهداف آن می باشد.

وی اظهار داشت: تکمیل پرونده شهدا و سرگذشت پژوهی همه شهدای استان از اقداماتی است که قبل از برگزاری اجلاسیه سرداران و شهدای گلستان باید صورت پذیرد و این کار همت همه دستگاه های اداری و نظامی استان را می طلبد و هر اداره و نهادی با برگزاری یادواره های شهدای خود می تواند این وظیفه مهم را به انجام برساند.

در پایان همه نمایندگان ادارات استان نظرات و پیشنهادات خود را در راستای اجرای بهتر یادواره های شهدا و رسیدن به اهداف مورد نظر، ارائه نمودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار