سخنگوی ارشد نیروهای مسلح:

دفاع مقدس ایران را به قدرت جهانی تبدیل کرد

سردار «شکارچی» گفت: ازخودگذشتگی جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس، ایران را به یکی از قدرت‌های جهان تبدیل کرده است.
کد خبر: ۵۴۳۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۳ - 06September 2022

دفاع مقدس ایران را به قدرت جهانی تبدیل کرد/ ایران عامل نجات عراق از داعشبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ پاسدار «ابوالفضل شکارچی» سخنگوی ارشد نیروهای مسلح و معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح شامگاه سه‌شنبه در جمع اساتید بسیجی شرکت‌کننده در طرح ولایت که در مشهد در حال برگزاری است، با اشاره به جایگاه ایران در نظم نوین جهانی، اظهار داشت: ازخودگذشتگی جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس، ایران را به یکی از قدرت‌های جهان تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به این سطح خون‌های زیادی ریخته شده است، گفت: انقلاب اسلامی ایران برای رسیدن به این سطح قیمت و هزینه بسیار سنگینی پرداخته است بطوریکه از یک کشور پایین‌تر از جهان سومی در قبل از انقلاب تبدیل به کشوری شده‌ که اگر اکنون در معادلات جهانی قرار نگیرد، هیچ چیز انجام نمی‌شود.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح با تأکید بر شناخت درست از زمان، تصریح کرد: امروز جهان در حال پوست انداختن است؛ نظم کلی جهان در حال تغییر است و اگر جایگاه خود را در این به تحولات مشخص نکنیم خیلی از دستاوردهای خود را از دست خواهیم داد.

سردار شکارچی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص پیچ تاریخی، گفت: معظم له از ابتدای دهه ۹۰ هوشمندانه روندهای آینده را ارزیابی و تحلیل کرده و به بحث پیچ تاریخی اشاره داشتند که خیلی‌ها از آن تحلیل غلط کردند اما بخش مهم پیچ تاریخی این است که جمهوری اسلامی جایگاه خود را در نظم جهانی پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه باید جهاد تبیین را به‌عنوان یک اولویت قرار داد، ابراز داشت: تمام کلیدواژه‌های مرتبط با جهاد تبیین از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تشریح شده است و نیازمند اقدام و عملیات است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی در حوزه نظامی و دفاعی به توانمندی بالا و دستاوردهای عظیمی دست پیدا کرده که برای دنیا حیرت‌آور است؛ بر همین اساس دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی باید تبیین شود.

سردار شکارچی با اشاره به این که آمریکا همواره در طول دهه‌های اخیر ادعا می‌کرد که جهان تک قطبی است و امروز با جهان چند قطبی و تغییر هنجارها در دنیا مواجه هستیم، عنوان داشت: آمریکا در تمام سال‌ها با هزینه‌های بالای نظامی به دنبال جنگ نظامی در منطقه بود اما در هیچ کدام پیروز نشد و تنها هزینه ۷۵۰ میلیارد دلاری جنگ برای دولت آمریکا باقی ماند به طوریکه با ۲۲ هزار میلیارد دلار بدهی، آمریکا به‌عنوان بدهکارترین کشور کره زمین شناخته می‌شود.

وی در ادامه رقابت قدرت‌های جهانی بعد از جنگ جهانی دوم را در ابعاد نظامی، اقتصادی و دفاعی برشمرد و ادامه داد: بعد از جنگ دوم جهانی رقابت بر سر قدرت افزایش یافت و در حالیکه روسیه به فکر رقابت اقتصادی بود، غرب از این استراتژی روسیه غافل بوده است همچنین نفوذ چین در شرکت‌های سراسر جهان نیز توسعه اقتصادی است. این رقابت‌ها یک تزلزل در مبانی اندیشه‌ای غرب، اقتدار غرب و نفوذ غرب به وجود آورده است.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح ابراز داشت: اندیشمندان غربی به اتفاق می‌گویند ما در این حوزه هم شکست خوردیم چرا که چین در رأس قدرت اقتصادی جهان قرار گرفته است.

سردار شکارچی با اشاره به دستاوردهای بزرگ ایران، یادآور شد: در زمانی که قدرت‌های جهانی به دنبال چپاول‌گری و استعمار بودند و مدام ایران را تهدید می‌کردند، جمهوری اسلامی با شناخت درست از زمان، تهدیدات را برای خود تبدیل به فرصت کرده است. عمق دریایی آمریکا در ۲ دهه گذشته هر روز نسبت به قبل کمتر شده است در مقابل عمق دریایی جمهوری اسلامی گسترش پیدا کرده است بطوریکه در مقابل چشم همه دنیا ۲۴ هزار کیلومتر ناو ایران در دریاها بدون توقف در سواحل حرکت می‌کند و هر روز به قدرتش افزوده می‌شود، ناو دریایی ایران بیخ گوش اسرائیلی‌ها عرض اندام می‌کند. عمق دفاع راهبردی جمهوری اسلامی به ۲۴ هزار کیلومتر افزایش پیدا کرده است و عمق راهبردی آمریکایی‌ها کاهش داشته است.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا در مهار ایران شکست خورده است، گفت: یکی از راهبردهای مهم غرب با محوریت آمریکا مهار ایران بوده است اما امروز دنیا هیچ کشوری را مانند جمهوری اسلامی در مقابل تروریسم نمی‌داند. این مقابله هم به لحاظ تکنیکی هم به لحاظ تاکتیک سرمایه بالایی برای جمهوری اسلامی داشته است. همه باور کردند عامل نجات عراق از داعش ایران بود.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه آمریکا در حال افول است، اظهار داشت: بعد از جنگ دوم جهانی آمریکا به‌عنوان قدرت برتر شناخته شد نه به‌عنوان ابرقدرت یک جهان که برخی کشورها آن را پذیرفتند؛ دومین دلیل افول قدرت آمریکا سیاست‌های اقتصادی چین است، امروز بسیاری از خسارت‌هایی که دارد پرداخت می‌کند به خاطر تبهر چین است و سومین دلیل افول آمریکا بودجه سرسام‌آور نظامی و از دست دادن تدریجی جایگاه خود در فناوری و آموزش است.

سردار شکارچی متذکر شد: آمریکا به قدری ضعیف شده است که امروز در قدرت سخت مأموریت خود را به رژیم صهیونیستی داده است که در تمام آن‌ها شکست خورده است. 

وی با بیان اینکه قواعد امروز در دنیا حاکی از آن است که قدرت آمریکا افول کرده و جهان چند قطبی شده است، گفت: موسسات راهبردی غرب نیز تأیید می‌کنند که آمریکا در حال افول و فروپاشی و تنزل و طی کردن سیر قهقرایی است که نشان می‌دهد ایران اسلامی موفق بوده است.

سردار شکارچی همچنین با بیان اینکه جنگ اکراین روند تزلزل قدرتبندی دنیا را به هم ریخته است، خاطرنشان کرد: تحلیل‌گران در خود آمریکا نیز بر این مسئله تأکید کردند که جنگ در اوکراین حاکی از ادامه جهان تک‌قطبی نیست، بلکه در عوض، حد فاصل جدایی بین دوره‌ای است که ایالات متحده کل جهان را به عنوان حوزه نفوذ خود می‌دید و دنیای جدید و چند قطبی‌تر که در آن قدرت ایالات متحده محدود و مقید است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار