نماینده مردم خمین در مجلس:

ظرفیت ترانزیتی ایران فرصتی بی‌نظیر برای اتحادیه اقتصادی اوراسیاست

نظری گفت: کشور‌های عضو اوراسیا می‌توانند از ظرفیت ترانزیتی جمهوری اسلامی بهره خوبی ببرند و چنین موضوعی موجب ارزآوری برای کشورمان خواهد شد.
کد خبر: ۵۴۳۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵ - 06September 2022

ظرفیت ترانزیتی ایران فرصتی بی‌نظیر برای اتحادیه اقتصادی اوراسیا است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «علیرضا نظری» نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در رابطه با اهمیت عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا، اظهار داشت: بدون شک حضور کشورمان در این اتحادیه موجب خواهد شد مرز‌های اوراسیا به خلیج فارس و آب‌های آزاد افزایش یابد که منافع برد-برد ایجاد می‌کند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشور‌های عضو اوراسیا می‌توانند از ظرفیت ترانزیتی جمهوری اسلامی بهره خوبی ببرند، مطرح کرد: چنین موضوعی موجب ارزآوری برای کشورمان نیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران یکی از بزرگترین اقتصاد‌های منطقه محسوب می‌شود، ادامه داد: در این میان ظرفیت تولید نفت و پتروشیمی کشورمان نیز می‌تواند برای کشور‌های عضو این اتحادیه خوب تلقی شود.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن اشاره به اینکه توسعه تجارت و همکاری میان اعضای اوراسیا می‌تواند به دستیابی به بازار جدیدتر شود، افزود: بر این اساس کشور‌ها می‌توانند موافقتنامه تجارت ترجیحی انعقاد کنند تا تحقق این امر تسهیل شود.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین می‌توان اذعان کرد عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا یکی از مهمترین ابزار‌ها برای قوی‌تر کردن اقتصاد کشورمان بشمار می‌رود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار