معاون عملیات پلیس راهور پایتخت:

کاهش ۴ درصدی آمار فوتی موتورسواران/ «موتوریار» مانع از توقیف ۲۶۰ هزار موتور شد

سرهنگ رازقی از کاهش چهار درصدی آمار فوتی موتورسواران با اجرای طرح موتوریار خبر داد.
کد خبر: ۵۳۳۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱ - 09July 2022

کاهش ۴ درصدی آمار فوتی موتورسواران/ «موتوریار» مانع از توقیف ۲۶۰ هزار موتور شدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سرهنگ محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی «شهر امن» به نتایج اجرای طرح موتوریار و کاهش میزان تصادفات فوتی راکبین موتورسوار پرداخت و اظهار داشت: موتورسیکلت وسیله‌ای ایمن نیست و به همین خاطر کسی که قصد استفاده از آن را دارد باید شرایط خاصی را رعایت کند از جمله اینکه مهارت لازم را داشته باشد.

وی افزود: پلیس راهور تهران بزرگ از ابتدا برای تردد موتورسواران طرح‌های مختلف و ویژه ای را اجرا کرده که آخرین آنها، طرح موتوریار بوده است که از تاریخ ۲۹ آذر سال ۹۹ این طرح اجرا شده و باید گفت یکی از دلایل کاهش تصادفات فوتی موتورسواران اجرای همین طرح موتوریار در سطح معابر شهر تهران بوده است.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: اجرای طرح موتوریار باعث کاهش چهار درصدی آمار فوتی موتورسواران شده است.

وی ادامه داد: ۲۶۰ هزار راکب موتورسیکلت در طرح موتوریار آموزش دیده اند بدین صورت که به جای اینکه راکب موتورسیکت جریمه شده و یا به وسیله کفی به پارکینگ منتقل شود از راننده موتورسیکلت می خواهیم که همیار پلیس شود و ساعاتی به عنوان پلیس راهنمایی و رانندگی در تقاطع و در محل با پوشیدن کاور و راکت مخصوص حضور داشته باشد و ایفای وظیفه کند.

سرهنگ رازقی گفت: برابر ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات کسانی که ۱۰ تخلف را مرتکب می‌شوند در طرح موتوریار شرکت کرده و در تقاطع ها به جهت کنترل خود موتورسواران از آنها استفاده می شود که از جمله آنها می توان به توقف دیگر موتورسوارن پشت خط ایست و گذاشتن کلاه کاسکت اشاره کرد.

راهنمایی و رانندگی خاطرنشان کرد: ۲۶۰ هزار راکب موتورسیکلت در طرح موتوریار آموزش دیده و موتور آنها به پارکینگ منتقل نشده و همچنین اعمال قانون نیز نشدند چراکه نقش فرهنگ سازی و آموزشی این طرح قطعا بیشتر از اقدامات سلبی است که در گذشته اجرا می‌شد.

وی گفت: در اجرای طرح موتوریار بیشتر با تخلفاتی همچون عبور از خط ویژه، عبور از چراغ قرمز و عبور از پیاده رو برخورد و راکب متخلف به عنوان موتوریار در این طرح به کارگیری می‌شود.

سرهنگ رازقی در خصوص وضعیت تردد موتورسواران بعد از اجرای این طرح گفت: شما وقتی در تقاطع ها و یا پشت چراغ قرمز توقف می کنید به نسبت قبل تعداد موتورسوارانی که پشت خط ایست، متوقف شده اند خیلی بیشتر شده و این نشان می دهد که موتورسواران با اجرای این طرح و طرح های مشابه قانونمند تر شده اند.

وی اظهار امیدواری کرد با اجرای طرح های فرهنگی روز به روز شاهد کاهش تخلفات موتورسواران در شهر تهران باشیم.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: این طرح با هماهنگی مراجع قضایی اجرا می شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها