رییس کل دادگستری خوزستان:

فرهنگ سازی برای پیشگیری از وقوع جرایم خشن ضروری است

دهقانی با اشاره به اینکه در خوزستان جرایم خشن در مقایسه با دیگر استان ها بالا است ضرورت فرهنگ سازی برای پیشگیری از وقوع جرایم خشن را مورد تاکید قرار داد.
کد خبر: ۵۳۰۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴ - 25June 2022

فرهنگ سازی برای پیشگیری از وقوع جرایم خشن ضروری استبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، «علی دهقانی» رییس کل دادگستری خوزستان امروز در نشست رسانه‌ای با خبرنگاران به مناسبت هفته گرامیداشت قوه قضاییه اظهار داشت: دستگاه قضایی در برخورد با مرتکبین جرایم خشن که امنیت عمومی جامعه را به مخاطره می اندازند کوتاه نمی‌آید و قانونگذار نیز مجازات سنگینی برای آنان در نظر گرفته است.

وی افزود: مرتکبین جرایم خشن تحت هیچ عنوان اجازه مرخصی از زندان را ندارند چون احتمال دارد در مدت کوتاه حضور در جامعه دوباره مرتکب جرایم خشن شوند.

دهقانی با اشاره به اینکه در خوزستان جرایم خشن در مقایسه با دیگر استان ها بالا است ضرورت فرهنگ سازی برای پیشگیری از وقوع جرایم خشن را مورد تاکید قرار داد.

رییس کل دادگستری خوزستان مقوله پیشگیری از وقوع جرایم را تنها در حیطه وظایف قوه قضاییه ندانست و متذکر شد: همه بخش ها و نهادهای فرهنگی، اجرایی و اجتماعی در پیشگیری از وقوع جرایم  مسئول هستند و دستگاه قضایی نیز در پیشگیری از وقوع جرایم به وظایف خود عمل می کنند.

وی به وظیفه خطیر رسانه ها در فرهنگ سازی، پیگیری و رصد مطالبات عمومی و پیشگیری از وقوع جرایم اشاره کرد و گفت: برخی از مواردی که مدعی العموم ورود می‌کند از موضوع‌هایی است که رسانه ها مطرح می کنند.   

دهقانی در ادامه به وظایف قوه قضاییه بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی و تاکیدات رییس قوه در دوره تحول و تعالی در این قوه اشاره کرد و بیان داشت: گسترش آزادی های مشروع، تعقیب و مجازات مجرمان، خدمت رسانی مطلوب به مردم، برخورد کریمانه با مراجعان به محاکم قضایی، ارتباط وسیع با مردم، کمک به بهبود معیشت مردم، سرعت و دقت در رسیدگی ها، استفاده از فناوری‌های نوین برای تسهیل در جریان دادرسی‌ها از اولویت‌های دستگاه قضایی در دوره جدید است.

رییس کل دادگستری خوزستان از کمبود ۵۰ درصدی نیروی انسانی و قضایی در دادگستری استان خبر داد و افزود: با وجود آنگه ۱۷۶ نیروی اداری در مراحل جذب در این مجموعه هستند ولی کمبود کادر قضایی همچنان یکی از مشکلات قضایی استان است.

وی گفت: با وجود کمبودها در بخش های مختلف اداری و انسانی، خدمت رسانی مطلوب به مردم در دستور کار دستگاه قضایی استان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار